Pagina 8 van 9

Re: Saved from demolition

Geplaatst: 13 mei 2017 23:33
door hlaan
Vandaag met 2K epoxy primer gespeeld....
Wat een werk alles voorbereiden afplakken etc. maar weer een stukje verder [[thumbup]]
072_20170513_190826.jpg
073_20170513_190846.jpg

Re: Saved from demolition

Geplaatst: 14 mei 2017 10:03
door Ewout
Ziet er goed uit!

Re: Saved from demolition

Geplaatst: 27 mei 2017 11:25
door hlaan
Een paar kiekjes,
074_20170526_144234.jpg
075_20170526_144601.jpg
076_20170526_144901.jpg
077_20170526_145343.jpg

Re: Saved from demolition

Geplaatst: 02 aug 2017 00:11
door hlaan
Tipje vd sluier ....

Gaat nog wel even duren voordat het totaal plaatje betreft spuitwerk klaar is, naast veel schuren en meerdere lagen moeten ook de 4 deuren nog helemaal.

078_20170730_230837.jpg

Re: Saved from demolition

Geplaatst: 02 aug 2017 19:01
door Ewout
Netjes hoor, die wordt weer als nieuw!

Re: Saved from demolition

Geplaatst: 02 aug 2017 21:28
door Br3cht
wat voor dakraam is dit?
Moet je hier daksteunen voor doorzagen en verstevigen?

Re: Saved from demolition

Geplaatst: 03 aug 2017 22:37
door hlaan
Dag Brecht,
Dakraam is een Webasto Classic 100, nee geen daksteunen doorzagen en geen verstevigingen te maken.
Gat in het dak maken mbv bijgeleverde mal en je kunt hem plaatsen.

Re: Saved from demolition

Geplaatst: 03 aug 2017 22:41
door hlaan
Dank je Ewout,

Tja tis een beetje uit de hand gelopen zoals je kunt lezen op de 1e pagina van dit staartje was het niet de bedoeling om er zo veel werk in te stoppen maar straks mag het resultaat daar zijn :)

Re: Saved from demolition

Geplaatst: 06 aug 2017 17:55
door Br3cht
hlaan schreef: 03 aug 2017 22:37 Dag Brecht,
Dakraam is een Webasto Classic 100, nee geen daksteunen doorzagen en geen verstevigingen te maken.
Gat in het dak maken mbv bijgeleverde mal en je kunt hem plaatsen.
Dank u voor de info!
Zit er bij zo'n kit ook een mooi afwerkprofiel voor de binnenzijde en kan dit dan op het systeem bevestigd worden of moet hier een houten latje tussen om op te vullen?

Re: Saved from demolition

Geplaatst: 06 dec 2018 23:41
door hlaan
Hmmm, tis alweer een tijdje geleden dat ik hier wat heb gepost.
Klopt ook wel, half jaartje voor het werk in Denemarken gezeten en druk met andere zaken, busje staat onder een laagje stof.
Als het niet te koud wordt met de kerstvakantie maar weer eens wat aan doen ....

Re: Saved from demolition

Geplaatst: 21 okt 2020 00:31
door hlaan
Zoo, het is inmiddels weer even geleden ...
Na een 'kleine' pauze project weer opgepakt.
1e actie gedaan toch nog een wijziging van kleur ...

IMG_20201008_132831.jpg

Re: Saved from demolition

Geplaatst: 21 okt 2020 12:17
door Ewout
Geel toch niet mooi?
Zie het maar als extra bescherming tegen roest!

Re: Saved from demolition

Geplaatst: 21 okt 2020 22:45
door hlaan
Ja het is een originele bus kleur geworden, LH5G MEDIUMBLAUW inderdaad.
In de zon was het geel wel heel erg overweldigend (was ook een goede hoogglans), dus de keuze gemaakt naar mediumblauw.

Nu bezig met de elektra, ik heb aan de voorzijde alles aan de praat op wat lampjes in de tellerbak na, achter moet de kabelboom opnieuw gemaakt is halverwege de bus afgeknipt omdat achter ooit in de brand heeft gestaan.
Ik ga wel wat aanpassingen doen aan de elektra zoals: (Ik heb de pre-facelift :) dus het oude type zekeringkast)
Voeding van accu naar zekeringkast, de huidige standaard 6mm draad is wat aan de lichte kant dus ik ga deze aanpassen naar 10mm of er een 2e 6mm parallel naast leggen.
Bij de accu de afgaande kabel naar de zekeringkast voorzien van een zekering, nu is dit hele circuit niet gezekerd. Heleboel aansluitingen / componenten zijn niet gezekerd vanaf de accu tot vlak voor de eindgebruiker. Zo is er bv de accu, dan zo'n 2,5 mtr 6mm voedingsdraad, koppeling in de zekeringkast maar niet gezekerd, voeding contactslot, schakeldraad contactslot als voeding dim/groot licht schakelaar in de tellerbak door naar dim licht / grootlicht schakelaar aan het stuur en dan pas terug naar de zekeringkast waar de zekeringen zitten voor dimlicht en grootlicht. Grootlicht met H4 is toch 60W per lamp dus samen 120W bij 12V geeft toch 10A dat zo even door dit circuit loopt. Ik ga bekijken e.e.a. m.b.v. relais wat te ontzien qua belasting zoals contactslot, lichtschakelaar in de tellerbak en de stuurschakelaar dim/grootlicht.
Ook ga ik een ruitenwisserinterval functie toevoegen mbv relais 19 (had ik al op de plank kan altijd nog een 99 wisselen).

Al met al, ja bus staat in de lak maar rijden doetie nog niet ... :)
Wel al de wielophanging met rubbers/bussen en lagers allemaal vernieuw, nwe wiellagers en remschijven maar remklauwen en leidingen moeten nog. Ook achter moet de gehele remmerij nog.
Als dat er allemaal inzit gaat het dashboard erin, de voorruit, de voordeuren, ergens onderweg de schuifdeur.
En daarna gaan we de v-bak en het blok eens onder de stof vandaan toveren ...

Dus gelukkig nog genoeg te doen [[toast]]

Re: Saved from demolition

Geplaatst: 31 okt 2021 13:44
door hlaan
IMG_20211031_133706.jpg

Re: Saved from demolition

Geplaatst: 31 okt 2021 13:45
door hlaan
IMG_20211031_133648.jpg

Re: Saved from demolition

Geplaatst: 31 okt 2021 13:47
door hlaan
Mocht er iemand zijn met interesse ....
Zelf heb ik er steeds minder zin in en is het meer een sta in de weg geworden dan hobby.