mariedoka aanschaf en verhermotorisering
Re: mariedoka aanschaf en verhermotorisering
Heb woensdag voor ik weer 2 weken ben gaan werken weer aan de Vag com met een maatje die dat echt kan..
deze geeft nog steeds aan dat de immo in de weg zit.
heb de " garyt" schemas van the brickyard en voorzover ik kan zien heb ik alles goed gedaan.
heb exact dezelfde problemen als bescheven in dit topic:
http://www.brick-yard.co.uk/forum/agg-w ... 86192.html
mijn vag com maatje had het idee dat de ECU de Immo niet accepteerde. de fout was heel even weg maar kwam er weer in na een volgende start poging.
we gaan nu maar proberen de ECU te flashen. alleen had Mark hier niet de juiste laptop voor bij helaas.
project staat dus nog in de schuur in plaats van bij de RDW voor herkeuring... waar ik echt wel op had gehoopt.
via remkaflex gaskabel laten maken past keurig maar vind wel dat hij vrij veel weerstand heeft, maar dat kan ook komen om dat de gasregelklep nu niet aangestuurd word ( vermoed ik.)
zal ook de aanslag van het pedaal een beetje moeten verkleinen nu kan ik maar half gas... filter van green, op het plaatje stond een verlengde inlaat buis maar die zat er bij mij niet bij helaas.
wil het filter nog wel wat meer naar rechts hebben ivm hitte.
maar dit merk had wel de adapterplaat die zowaar paste. (129eu)
had ook een obd2 stekker gekocht die ik dus niet gelinkt kreeg, (50 eu) geprobeerd op 2 verschillende laptops maar kreeg geen verbinding met de ecu.
Mark heeft een ander (ouder) type die met vagcom wel contact kreeg, van rosstech meen ik. Maar wellicht heft er iemand nog een AGG ecu liggen dan zou ik die graag eens proberen...
frustrerend dat mech alles werkt maar een computer je dan zo in de weg kan zitten.
ben ik weer heel blij met de mechanische TDI in de Syncro..
grt Martijn
deze geeft nog steeds aan dat de immo in de weg zit.
heb de " garyt" schemas van the brickyard en voorzover ik kan zien heb ik alles goed gedaan.
heb exact dezelfde problemen als bescheven in dit topic:
http://www.brick-yard.co.uk/forum/agg-w ... 86192.html
mijn vag com maatje had het idee dat de ECU de Immo niet accepteerde. de fout was heel even weg maar kwam er weer in na een volgende start poging.
we gaan nu maar proberen de ECU te flashen. alleen had Mark hier niet de juiste laptop voor bij helaas.
project staat dus nog in de schuur in plaats van bij de RDW voor herkeuring... waar ik echt wel op had gehoopt.
via remkaflex gaskabel laten maken past keurig maar vind wel dat hij vrij veel weerstand heeft, maar dat kan ook komen om dat de gasregelklep nu niet aangestuurd word ( vermoed ik.)
zal ook de aanslag van het pedaal een beetje moeten verkleinen nu kan ik maar half gas... filter van green, op het plaatje stond een verlengde inlaat buis maar die zat er bij mij niet bij helaas.
wil het filter nog wel wat meer naar rechts hebben ivm hitte.
maar dit merk had wel de adapterplaat die zowaar paste. (129eu)
had ook een obd2 stekker gekocht die ik dus niet gelinkt kreeg, (50 eu) geprobeerd op 2 verschillende laptops maar kreeg geen verbinding met de ecu.
Mark heeft een ander (ouder) type die met vagcom wel contact kreeg, van rosstech meen ik. Maar wellicht heft er iemand nog een AGG ecu liggen dan zou ik die graag eens proberen...
frustrerend dat mech alles werkt maar een computer je dan zo in de weg kan zitten.
ben ik weer heel blij met de mechanische TDI in de Syncro..
grt Martijn
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Martijn
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
Re: mariedoka aanschaf en verhermotorisering
O ja,
heb die remkaflex jongens laten weten dat er vast nog wel meer mensen deze kabel willen hebben.
kosten 80 eu thuisgestuurd en op maat , kan er zo in. een eind GTI andere T3 lengte 4.40 meter (heb je een beetje play)
heb die remkaflex jongens laten weten dat er vast nog wel meer mensen deze kabel willen hebben.
kosten 80 eu thuisgestuurd en op maat , kan er zo in. een eind GTI andere T3 lengte 4.40 meter (heb je een beetje play)
Martijn
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
Re: mariedoka aanschaf en verhermotorisering
Wel de motor draait! ,
Niet heel lang maar gaat rond.
Nog een aantal dingen moeten geregeld worden.
De nieuwe brandstof pomp is al overleden dus nu maar oem en duur.
Kabelboom inkorten
Keuring staat op de 14e gepland nu...
staat inmiddels wel bij een vw garage omdat ik er gek van werd....
woensdag weer werken dus hopen dat het gaat lukken.
grt martijn
Niet heel lang maar gaat rond.
Nog een aantal dingen moeten geregeld worden.
De nieuwe brandstof pomp is al overleden dus nu maar oem en duur.
Kabelboom inkorten
Keuring staat op de 14e gepland nu...
staat inmiddels wel bij een vw garage omdat ik er gek van werd....
woensdag weer werken dus hopen dat het gaat lukken.
grt martijn
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Martijn
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
Re: mariedoka aanschaf en verhermotorisering
gevonden door top bedrijf hier in de buurt,
hall sensor kapot,
bobine niet goed (motor stopte na 4 min lopen)
de al genoemde pomp,
nu nog wat verder afstellen en dan keuren...
komt vast wel goed, dan kunnen we eindelijk beginnen met opwaarderen van de rest
Grt Martijn
hall sensor kapot,
bobine niet goed (motor stopte na 4 min lopen)
de al genoemde pomp,
nu nog wat verder afstellen en dan keuren...
komt vast wel goed, dan kunnen we eindelijk beginnen met opwaarderen van de rest
Grt Martijn
Martijn
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
Re: mariedoka aanschaf en verhermotorisering
zo weer een tijdje terug maar heel de zomer rond gereden met de doka,
we gaan hem niet heel fancy maken daar is ie veel te practisch voor en dan is het weer zonde om te gebruiken als daily.
de GTI motor is erg fijn en heeft na nog wat nieuwe filters en een injector cleaning behandeling geen problemen meer gegeven.
al ga je met de korte bak niet voor je lol boven de 100 rijden maar voor in de buurt te worden gebruikt is dat prima.
nu de velgen die ik 2 jaar geleden gekocht had uitgefreest erop en rijd lekker stabiel en heel wat minder rubber dat op de weg achterblijft... grt martijn
we gaan hem niet heel fancy maken daar is ie veel te practisch voor en dan is het weer zonde om te gebruiken als daily.
de GTI motor is erg fijn en heeft na nog wat nieuwe filters en een injector cleaning behandeling geen problemen meer gegeven.
al ga je met de korte bak niet voor je lol boven de 100 rijden maar voor in de buurt te worden gebruikt is dat prima.
nu de velgen die ik 2 jaar geleden gekocht had uitgefreest erop en rijd lekker stabiel en heel wat minder rubber dat op de weg achterblijft... grt martijn
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door maxitinus op 04 feb 2017 00:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
Re: mariedoka aanschaf en verhermotorisering
Zo zie ik ze eigenlijk het liefst: gewoon lekker in gebruik!
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3038
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: mariedoka aanschaf en verhermotorisering
Daar dienen die dingen toch voor ? om te gebruiken
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Re: mariedoka aanschaf en verhermotorisering
de doka heeft nu een twingo dak.
vooral omdat ik wilde oefenen met het gebruik van de knabbelschaar voor ik de brandweer bus open ga zagen...
instalatie is echt heel simpel.
het hemeltje in onze doka was toch al afbraak dus nu zit er niks meer in.
komt ook niet meer omdat zopas door de expert geconstateerd is dat de bus toch wel erg slecht is en ik ga niet meer aan de slag om al t plaat werk te redden.
ff uitdienen en wellicht verkopen.
(APK tot 2018).
vooral omdat ik wilde oefenen met het gebruik van de knabbelschaar voor ik de brandweer bus open ga zagen...
instalatie is echt heel simpel.
het hemeltje in onze doka was toch al afbraak dus nu zit er niks meer in.
komt ook niet meer omdat zopas door de expert geconstateerd is dat de bus toch wel erg slecht is en ik ga niet meer aan de slag om al t plaat werk te redden.
ff uitdienen en wellicht verkopen.
(APK tot 2018).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door maxitinus op 04 feb 2017 00:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
- Dirk von Campen
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 10 dec 2009 08:44
- Locatie: Ommen
Re: mariedoka aanschaf en verhermotorisering
Haal je niet de hele sterkte uit de carroserie door een spant door te zagen?
Groet,
Dirk
Groet,
Dirk
Gr,
Dirk
1,9 TD AAZ,5 bak, Westfalia interieur.
Passat 3b station
Dirk
1,9 TD AAZ,5 bak, Westfalia interieur.
Passat 3b station
Re: mariedoka aanschaf en verhermotorisering
Hi Dirk,
de sterkte zou opgevangen moeten worden door t frame van het dakje.
dit is van vrij sterk aluminium profiel.
zo niet is er toch weinig aan de hand carroserie is meest roest...
de sterkte zou opgevangen moeten worden door t frame van het dakje.
dit is van vrij sterk aluminium profiel.
zo niet is er toch weinig aan de hand carroserie is meest roest...
Martijn
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
Re: mariedoka aanschaf en verhermotorisering
T imperiaal erop en de awening eraan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Martijn
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
Re: mariedoka aanschaf en verhermotorisering
de luifel is 270 graden, door dat ik t imperiaal voorzien heb van een plaatje hout is de bak nu helemaal overdekt.
zal nog een foto proberen te posten
zal nog een foto proberen te posten
Martijn
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
Re: mariedoka aanschaf en verhermotorisering
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Martijn
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: mariedoka aanschaf en verhermotorisering
Wel een gaaf dakje!
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl