'The Yellow Van' Project

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Theo Postma schreef:Je bus staat in een bom/brand/inbraak veilig onderkomen?
Waar niemand bij kan komen en waar je zeker van weet dat er niets kan gebeuren?
De verzekering opheffen, zou ik niet zo maar doen.

Theo
Ja, laat de Russen maar komen :p

Ik heb alleen een WA verzekering, daar heb je niet zoveel aan als de bus stil staat. Tja, afbranden blijft mijn grootste nachtmerrie. Onze bus staat in een enorme loods waar o.a. landbouwvoertuigen staan en een paar oldtimer trucks. Hoe zou ik hem anders moeten verzekeren.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Weet ik zo niet, volledig casco?
Maar informeer, bij een goede verzekering kantoor, hoe je je bij zulke situaties kunt verzekeren.

Theo
Voormalig Lid 27

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 27 »

Ik ben toch echt gewaarschuwd door de eigenaar van een bedrijf uit Heerhugowaard die amerikaanse oldtimers verkoopt.
Hij sprak uit eigen ervaring en vertelde mij dat dit dus veranderd is en dat er bij het aanmelden na schorsing gelijk gekeken wordt of er apk op zit.
Je mag tijdens de schorsing de apk regelen, en omdat je die gelegenheid krijgt moet je dit regelen vóór de schorsing opgeheven wordt.
Zo is mij verteld...
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Vorige week heb ik inderdaad onze bus geschorst. Scheelt weer een beetje in de portemonnee.

Afgelopen woensdag heb ik weer eens de tijd genomen om mijn bak en braadwerk wat te trainen. Even voor de duidelijkheid, ik heb nooit eerder gelast en ook geen cursussen gevolgd. Na nog wat met de instellingen van mijn Cebora 155 geknoeid te hebben wilde ik graag eens wat plaatwerk proberen te lassen. Dit doe ik natuurlijk nog niet op onze bus maar op een oude motorkap van een Renault.

Foto's zeggen het meeste lijkt mij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beschamend, maar het zat wel vast en recht er in zonder krom te trekken! Dit moet ik nog eens meer oefenen.

Overigens heb ik ook deze borstel gebruikt om blank staal te krijgen en dat werkt echt brilliant:

Afbeelding

Volgende week wil ik nog eens oefenen met het maken van proplasjes. Wat ik met name nu lastig vind is lassen onder een hoek. Dan wil ik zeer binnenkort eens met de hoekjes achter de achterwielen aan de slag. Slijp je deze er op de naad uit met de 1 mm slijpschijf, of boor je de proplassen aan de achterkant uit? En las je deze met proplassen op de originele plek weer in? Waar kan ik deze voordelig aanschaffen, want de prijzen verschillen nogal zie ik.

Binnenkort weer meer.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Cheetah
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 973
Lid geworden op: 11 mei 2014 11:46
Contacteer:

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Cheetah »

Je kan altijd bij je verzekering informeren of de schorsing van invloed is op de dekking.

Het kan zomaar zijn dat wanneer je schade hebt in een stalling dit valt onder de dekking van de aansprakelijkheid van de verhuurder. .

Het beste is even te informeren dan weet je het zeker
Groet Albert

http://www.karmann -coachbuilts.com
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Erik

Hou er even rekening mee dat een magneet de vlamboog of de gas-boog beïnvloed dus alleen even noodzakelijk hechten en dan de magneet weg halen
wat ik nu zie is ....... :)
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

luizenbos schreef: Hou er even rekening mee dat een magneet de vlamboog of de gas-boog beïnvloed dus alleen even noodzakelijk hechten en dan de magneet weg halen
wat ik nu zie is ....... :)
Haha, vreselijk he! :oops:. Ik blijf oefenen totdat dit beter wordt.

Bedoel je dat dit de gas-boog negatief beïnvloed? Op wat voor wijze? Goede tip, daar zal ik rekening mee houden voor de volgende keer!

@ Luizenbos: zie ook mijn andere topic over het andere laswerk met een paar vragen.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Zjoske
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 dec 2009 20:47

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Zjoske »

Hallo Erik

Ik heb ook een cebora 155 en ben 2 jaar geleden Er ook gewoon begonnen met lassen.
Ik lasten bijna altijd op stand 2/3 draadtoevoer 3.5/4.5 en een druk van 8 L/min
Draad dikte 0.8
Zie dat bij jou de druppels er nog echt op liggen. Kunst is om ze er in te laten vloeien scheeld ook heel veel slijpen er na!
Verder nog de tip als je straks dun plaatmateriaal gaat repareren waar het kan stukje platte kopere pijp er achter tegen aan houden. Dat trek je er geen gaten in.
Verder succes het is te leren!!
Hoe Je een probleem oplost ?!
Je hebt je handen je hoofd en vrienden!

Groeten Zjoske
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Klinkt goed Zjoske. Ik las mijn 0,8 mm plaat met 0,6 mm draad en denk dus een lager vermogen en draadsnelheid te moeten gebruiken. Komende week zal ik nog eens wat meer oefenen met dat laten vloeien zoals je dat noemt. Dat lukte me van de week voor het eerst een beetje en de las werd ook direct mooier.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
JPH
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 aug 2015 21:34
Locatie: Kollumerzwaag
Contacteer:

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door JPH »

Leuk om zo mee te lezen! Handige en duidelijke informatie in deze topics! :)

Wat voor borstel had je nu gebruikt? (hoe noem je zoeits?)
Groeten
Jelte
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

JPH schreef:Wat voor borstel had je nu gebruikt? (hoe noem je zoeits?)
Ha Jelte, ik gebruik een clean&strip schijf op de boormachine en die bevalt me erg goed. Zie ook http://www.rustbuster.nl/Quickshop/inde ... -mm-met-as

Deze zijn elders ongetwijfeld ook wel verkrijgbaar maar dat heb ik nog niet onderzocht.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
JPH
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 aug 2015 21:34
Locatie: Kollumerzwaag
Contacteer:

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door JPH »

Top! ;)

Veel succes met het project!
Groeten
Jelte
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Binnenkort wil ik beide achterhoeken aan de onderzijde, zoals deze, gaan vervangen. Daarbij drie vragen:

- Moet ik de oude op de naad eruit splijpen of aan de achterkant alleen de puntlassen uitboren?
- Hoe kan ik de nieuwe er veilig in lassen? Aan de achterkant zit je met lasspetters nogal vlak bij de motor(olie) e.d.
- Naast de afwerking met Ferpox, Inox en noem maar op, moet ik aan de achterkant nog strijkkit gebruiken?

Mocht iemand nog een voordeliger adres weten dan houd ik mij aanbevolen. Andere tips voor dit deel zijn natuurlijk ook welkom.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Deze werkzaamheden staan (weer) goed gedocumenteerd in het topic van de rooie wordt wakker.
mss kun je er inspiratie van op doen.

Theo
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

[[cursing]] Gggrrrrrrrr. Vandaag kreeg ik de hoekjes binnen zodat ik er zaterdag mee aan de slag kan. Op de website vermeld de (bekende onder ons) webwinkel Klokkerholm te verkopen maar ik krijg Van Wezel binnen!! Ik heb direct een klacht gestuurd want ik ben kwaad. Nu heb ik niet de juiste spullen binnen voor komende zaterdag terwijl ik dan juist de tijd er voor heb.....

Achter de hoekjes is het trouwens ook rot tot aan die accubakken. Dus dat kan ik in ieder geval eens loshalen en dat wordt nieuwe plaatjes op maat maken denk ik. Slijp je die hoekjes trouwens precies op de naad door? Hoe doe je dit dan aan de kant van de achterbumper? Overigens ging het lassen deze week alweer wat mooier.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Erik

Bedoel je deze hoekjes :?:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Plaats reactie