'The Yellow Van' Project
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: 'The Yellow Van' Project
Precies!
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: 'The Yellow Van' Project
kopieer dan even de foto's en met paint even aangeven wat je dan bedoelt of weet het misschien al
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- Mill
- Weet waar de oliepeilstok zit
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 17 dec 2013 14:06
- Locatie: Tilburg
Re: 'The Yellow Van' Project
Leuk topic, en geel is de mooiste kleur voor een bus.
Die van mij heet Yellow-van Dit ga ik zeker volgen.
Groet Robin
Die van mij heet Yellow-van Dit ga ik zeker volgen.
Groet Robin
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet, Robin
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2495
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: 'The Yellow Van' Project
Om op het verwijderen terug te komen,
Deel wat er uit moet net langs de naad afslipen en daarna de puntlassen opzoeken en weg slijpen.
Zo hoef je niet ook nog een heleboel boorgaten dicht te lassen.
In het nieuwe deel boor je gaten die je vervolgens dicht kunt proplassen
Deel wat er uit moet net langs de naad afslipen en daarna de puntlassen opzoeken en weg slijpen.
Zo hoef je niet ook nog een heleboel boorgaten dicht te lassen.
In het nieuwe deel boor je gaten die je vervolgens dicht kunt proplassen
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: 'The Yellow Van' Project
Frits, het gaat om het stukje bij de bumper wat bij jou op de laatste foto nog vast. Hoe krijg je dat netjes los?luizenbos schreef:kopieer dan even de foto's en met paint even aangeven wat je dan bedoelt of weet het misschien al
Achter dit hoekje is, zoals bij zovelen, het stuk richting de accubakken vrij rot.
Volgens mij is dat nummer 12 en 13 op deze afbeelding. Kan ik deze het beste gewoon zelf uit 0,8 mm plaat namaken en inlassen? Wat is 23? Dat herken ik niet bij mijn bus.
De onderkant, kan ik die het beste met een staalborstel op de boormachine kaal maken van vuil en oude nadenkit? Nu zit er zelfs plamuur en andere zooi.... Ik neem aan dat ik het na het lassen weer in moet smeren met nadenkit aan de binnenkant.
Sorry, grote afbeelding maar weet niet hoe ik dat in de code eenvoudig kan verkleinen....
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: 'The Yellow Van' Project
of je boort de oude punlassen uit of je slijpt hem door langs de 3 rode puntlasje en alsnog weg halen het oude materiaal
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: 'The Yellow Van' Project
Dit kun je ook prima zien in het topic de rooie is weer wakker geworden hoe dit proces gaat en hoe op te lossen.
Ook zie je daar hoe je het kunt afwerken, als je nieuw blik er in gezet hebt.
Theo
Ook zie je daar hoe je het kunt afwerken, als je nieuw blik er in gezet hebt.
Theo
Re: 'The Yellow Van' Project
Wat ontzettend leuk om je topic door te lezen.
Steken we zeker weer wat van op.
En wat een super leuke vrolijke bus!
Knap dat je zelf gaat lassen.. Petje af!
We zullen het zeker volgen.
Steken we zeker weer wat van op.
En wat een super leuke vrolijke bus!
Knap dat je zelf gaat lassen.. Petje af!
We zullen het zeker volgen.
Groetjes,
Florian&Sabine
VW T3, 2 liter, luchtgekoeld, 1982.
Florian&Sabine
VW T3, 2 liter, luchtgekoeld, 1982.
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: 'The Yellow Van' Project
Tijd voor een flinke update na een zaterdagje klussen .
Zoals ik al eerder schreef zijn beide hoekjes aan vervanging toe, dus begonnen met de rechterkant. Het is tenslotte een valkuil van mij dat ik alles open trek en tegelijk wil aanpakken.
Op de achterbumper zat een enorme plak plamuur van de vorige eigenaar (thanks ), dus dat daarna maar eens verwijderd, en welja... een reparatie met popnagels !
Heeft iemand tips hoe ik dit netjes kan herstellen? Ik zit zelf te denken aan een donorstukje, iemand hier iets? De linkerkant heeft ook een plekje, maar wel kleiner.
Vervolgens de onderkant kaal maken. Daarbij zie ik dat het stukje tussen de buitenkant en de accubak vrij rot is, dus er met wat moeite tussenuit gehaald. Een aantal 'lipjes' heb ik beschadigd maar verder ziet het er redelijk uit. Dit alles ingespoten met Fertan.
Daarna heb ik een nieuw stukje aangemeten. Moet ik hier nog uitsparingen maken voor de bestaande 'lipjes' en dit vervolgens vanaf onder met stompe lasjes vastzetten? Aan de kant van de accubak heb ik nu wat overlap. Het liefst zou ik er natuurlijk een 'origineel' stukje tussen zetten maar die zijn vrij duur meen ik.
En natuurlijk nog even het nieuwe plaatje passen. Deze past best mooi! Alleen zie je dat die aan de achterkant niet goed aansluit. Wel lukt dit als ik het deel naar het 'lipje' van de achterbumper toe trek, maar weet niet of dat de bedoeling is. In het nieuwe plaatdeel zitten 'lipjes' aan de bovenkant. Moet ik hier gaatjes inboren om ze vervolgens te proplassen aan het bovengenoemde zelfgemaakte plaatje?
Ai, en toch ook een stukje roest in de wielkast ontdekt... Moet ik dit eerst maar kaal maken? En kan ik hier het beste zelf een stukje plaat op maat maken?
Goed, ik hoef mij voorlopig niet te vervelen! De linkerkant is nog in een slechtere staat. Eerst jullie hier wat updaten en de nodige kennis inwinnen .
NB: Nog even een kleine anecdote. Het wasrek thuis was stuk, dus zeg ik tegen mijn vrouw 'handig, die kan ik wel eventjes lassen'. Iedereen weer blij .
Zoals ik al eerder schreef zijn beide hoekjes aan vervanging toe, dus begonnen met de rechterkant. Het is tenslotte een valkuil van mij dat ik alles open trek en tegelijk wil aanpakken.
Op de achterbumper zat een enorme plak plamuur van de vorige eigenaar (thanks ), dus dat daarna maar eens verwijderd, en welja... een reparatie met popnagels !
Heeft iemand tips hoe ik dit netjes kan herstellen? Ik zit zelf te denken aan een donorstukje, iemand hier iets? De linkerkant heeft ook een plekje, maar wel kleiner.
Vervolgens de onderkant kaal maken. Daarbij zie ik dat het stukje tussen de buitenkant en de accubak vrij rot is, dus er met wat moeite tussenuit gehaald. Een aantal 'lipjes' heb ik beschadigd maar verder ziet het er redelijk uit. Dit alles ingespoten met Fertan.
Daarna heb ik een nieuw stukje aangemeten. Moet ik hier nog uitsparingen maken voor de bestaande 'lipjes' en dit vervolgens vanaf onder met stompe lasjes vastzetten? Aan de kant van de accubak heb ik nu wat overlap. Het liefst zou ik er natuurlijk een 'origineel' stukje tussen zetten maar die zijn vrij duur meen ik.
En natuurlijk nog even het nieuwe plaatje passen. Deze past best mooi! Alleen zie je dat die aan de achterkant niet goed aansluit. Wel lukt dit als ik het deel naar het 'lipje' van de achterbumper toe trek, maar weet niet of dat de bedoeling is. In het nieuwe plaatdeel zitten 'lipjes' aan de bovenkant. Moet ik hier gaatjes inboren om ze vervolgens te proplassen aan het bovengenoemde zelfgemaakte plaatje?
Ai, en toch ook een stukje roest in de wielkast ontdekt... Moet ik dit eerst maar kaal maken? En kan ik hier het beste zelf een stukje plaat op maat maken?
Goed, ik hoef mij voorlopig niet te vervelen! De linkerkant is nog in een slechtere staat. Eerst jullie hier wat updaten en de nodige kennis inwinnen .
NB: Nog even een kleine anecdote. Het wasrek thuis was stuk, dus zeg ik tegen mijn vrouw 'handig, die kan ik wel eventjes lassen'. Iedereen weer blij .
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: 'The Yellow Van' Project
Is er iemand een idee hoe ik dat deel van de achterbumper het beste kan repareren? Moet ik op zoek naar een donorstuk, dan bij deze de oproep.
Hetzelfde geldt voor dat gaatje bij de wielkas.
Hetzelfde geldt voor dat gaatje bij de wielkas.
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: 'The Yellow Van' Project
Erik
Ben je mal gewoon een stukje plaat in passen zitten geen rare vormen toch in en dat kan jij wel en in de hoek zou ik ook vernieuwen niet veel werk en kaal maken moet je het toch .
Ben je mal gewoon een stukje plaat in passen zitten geen rare vormen toch in en dat kan jij wel en in de hoek zou ik ook vernieuwen niet veel werk en kaal maken moet je het toch .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: 'The Yellow Van' Project
Bedankt voor het duidelijke voorbeeld. Mijn vader en ik zijn aan het slijpen gegaan en een stukje op maat gemaakt.
[url=https://flic.kr/p/AQVYa3][url=https://flic.kr/p/AQVYa3]
We moesten aardig wat weg halen maar konden de ronde rand behouden. Bijna klaar voor het inlassen, dat doe ik de volgende keer.
[url=https://flic.kr/p/AQVYa3][url=https://flic.kr/p/AQVYa3]
We moesten aardig wat weg halen maar konden de ronde rand behouden. Bijna klaar voor het inlassen, dat doe ik de volgende keer.
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: 'The Yellow Van' Project
Erik
Als ik je een raad mag geven en commentaar mag geven er zitten te veel grotere openingen in waardoor voor je zelf het moeilijker lassen is .
het mag ook mag strakker word haal meer weg als het kan zie nog veel meer rotte delen daar brand je dan door heen . en hou het zoveel mogelijk recht makkelijker voor je zelf . Dan heb je de opening en dan met een kartonnetje aan de achter kant en aan de voorkant met een pen langs het uit gesneden materiaal
Dan heb je de juist maat voor het plaatje ijzer om uit te snijden en te buigen succes
Als ik je een raad mag geven en commentaar mag geven er zitten te veel grotere openingen in waardoor voor je zelf het moeilijker lassen is .
het mag ook mag strakker word haal meer weg als het kan zie nog veel meer rotte delen daar brand je dan door heen . en hou het zoveel mogelijk recht makkelijker voor je zelf . Dan heb je de opening en dan met een kartonnetje aan de achter kant en aan de voorkant met een pen langs het uit gesneden materiaal
Dan heb je de juist maat voor het plaatje ijzer om uit te snijden en te buigen succes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: 'The Yellow Van' Project
Bedankt voor het advies. Heb toch inderdaad een stuk extra uitgeslepen en een nieuw plaatje pas gemaakt. Alleen dat precies op maat maken vind ik nog een lastig karweitje en moet daar komende week nog eens mee verder. Je haalt zo makkelijk net iets teveel aan een kant weg. Met name bovenin, direct rechts van de bedrading is lastig af te meten omdat je daar geen stukje karton achter kan houden.
Trouwens, dat lampje van de Action bevalt mij uitstekend! En nog dezelfde kleur als onze bus, leuk dat ze daar een beetje rekening mee houden
Alles is ingespoten met de roestconverter en dan over een paar daagjes weer flink aan de klus
Trouwens, dat lampje van de Action bevalt mij uitstekend! En nog dezelfde kleur als onze bus, leuk dat ze daar een beetje rekening mee houden
Alles is ingespoten met de roestconverter en dan over een paar daagjes weer flink aan de klus
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: 'The Yellow Van' Project
Erik
je bent goed bezig en het is lastig om op afstand een advies te geven maar als de ronding lastig is voor het karton kan ook de hele rotte rand weghalen .
en zelf de rondingen maken in de bankschroef of op een blok hout of zoiets wand als ik zie van onder af heb je niet veel vlees meer
dan kan je het net zo goed meteen doen alles nieuw hoef je ook niet op het rotte gedeelte te lassen en dan tot conclusie komen om er door heen te branden
En een randje om slaan is niet moeilijk zie de Set of 4 T-dollies om zelf te maken
succes komt goed
je bent goed bezig en het is lastig om op afstand een advies te geven maar als de ronding lastig is voor het karton kan ook de hele rotte rand weghalen .
en zelf de rondingen maken in de bankschroef of op een blok hout of zoiets wand als ik zie van onder af heb je niet veel vlees meer
dan kan je het net zo goed meteen doen alles nieuw hoef je ook niet op het rotte gedeelte te lassen en dan tot conclusie komen om er door heen te branden
En een randje om slaan is niet moeilijk zie de Set of 4 T-dollies om zelf te maken
succes komt goed
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter