'Osni' '89 Camper

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
JPH
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 aug 2015 21:34
Locatie: Kollumerzwaag
Contacteer:

Re: 'Osni' '89 Camper

Ongelezen bericht door JPH »

Zo! Even een leuke update! :) We zijn een paar weken terug verhuisd van Beetsterzwaag naar Kollumerzwaag!
Nu heb ik nagenoeg geen reistijd meer naar m'n werk en kan ik lekker op de fiets. We wonen bij mensen in, ons huis is de voormalige stal. Met een eigen oprit :D

Dit is ons uitzicht:
20170305_072919.jpg
We hebben de hele verhuizing met onze bus gedaan :lol:

Vandaag lekker aan het klussen geweest:
20170325_125605.jpg
Stap 1 van de ombouw naar automaat:
20170325_101812.jpg
(grapje) Het koppelingspedaal piepte en kraakte nogal, ook zat er flink wat speling op. Die heb ik nagekeken en bijgesteld. Daarna het gaspedaal opnieuw vastgezet en het stuur rechtgezet, alle bediening weer op orde [[thumbup]]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten
Jelte
Gebruikersavatar
JPH
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 aug 2015 21:34
Locatie: Kollumerzwaag
Contacteer:

Re: 'Osni' '89 Camper

Ongelezen bericht door JPH »

Ondertussen ook een andere versnellingsbak (wederom ABH) gevonden en gemonteerd,
Het probleem zat wel echt in de versnellingsbak (met het eruitschieten).
18489512_1329920400390475_8872666763295422965_o.jpg
Fijn om weer een werkende 4 te hebben. De bak blijkt wel (weer) te lekken, dus binnenkort weer eronderuit om de keerringen te vervangen. :oops:
Nu viel mij op dat de bouten van de versnellingsbaksteun, in de chassisbalk, bijna allemaal (3 van de 4) doordraaien!! Weten jullie hoe dit het beste op te lossen is? Ik begreep dat er moeren in de balk zitten die mogelijk losgekomen zijn en nu meedraaien? Dat 'even' een nieuw draad tappen niet gaat werken?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten
Jelte
Gebruikersavatar
JPH
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 aug 2015 21:34
Locatie: Kollumerzwaag
Contacteer:

Re: 'Osni' '89 Camper

Ongelezen bericht door JPH »

Zo weer een flinke update!! :D

De bak is ondertussen lekvrij, alle bouten zijn nog een keer gecheckt door de garage, 4 nieuwe banden erom en een probleemloze APK..

Vervolgens hebben we (ook al een beetje te zien op de vorige foto) een dakrek opgeknapt. Op het dakrek een zonnepaneel gelegd, nieuwe huishoudaccu's (onder beide voorstoelen) en electronica 8) Alle kabels lopen netjes onder de bus door. Naast de zon laden de accu's ook op tijdens het rijden, terwijl ze wel van de startaccu gescheiden blijven.
Dakrek.jpg
Electra.jpg
Hierdoor kan onze compressorkoelbox nonstop blijven draaien! Ideaal :) Dankzij de omvormer kunnen we ook laptop's en camera's e.d. opladen.
We hebben ook veel tijd besteed aan het verbouwen van het interieur,
Interieur.JPG
Grote lades gemaakt en een nieuwe vloer gelegd.

Helemaal klaar voor de vakantie!

We zijn 3 weken naar Noorwegen geweest en hebben een heerlijke rondreis gemaakt!
Vakantie_1.JPG
Vakantie_2.JPG
Vakantie_3.jpg
Het (wild)camperen is ons heel goed bevallen :) We hebben een tijdje terug ook een grote knoop doorgehakt.. een droom wat ons al langer bezig hield.. het plan om een jaar lang op reis te gaan. Wel moeten we er eerst nog een jaar voor sparen :wink:

Een moeilijke beslissing hierbij was dat we deze reis niet met de T3 willen doen.. we zijn op zoek gegaan naar een maatje groter.. en die hebben we gevonden:
Groot.jpg
Dit betekend dat we onze T3 gaan verkopen.. aangezien we ze niet beiden kunnen onderhouden.. een moeilijke beslissing.. dit hadden we ons nog nooit bedacht.. :roll:

Dus.. zijn jullie ook weer even op de hoogte :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten
Jelte
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: 'Osni' '89 Camper

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Als ik die vakantiefoto's zie, krijg ik er ook weer zin in... Duurt nog even. :mrgreen: Jammer dat de T3 weg gaat, maar aan zo'n Mercedes heb je wel een heel fraaie opvolger. In het bos wat minder handig, maar wel wat ruimer. Hoe snel is comfortabel op de snelweg?
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: 'Osni' '89 Camper

Ongelezen bericht door Mitch »

Mooie bus! Kun je het dakrek overzetten of ga je een volledig nieuwe elektrische installatie maken?

Heb je een idee hoeveel jullie zonnepaneel in Noorwegen heeft bijgeladen of is dat niet te zeggen?

Groeten michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
JPH
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 aug 2015 21:34
Locatie: Kollumerzwaag
Contacteer:

Re: 'Osni' '89 Camper

Ongelezen bericht door JPH »

Steven V schreef: 04 okt 2017 21:52 Ik zei het op FB ook al, maar: gaaf plan en hele mooie stoere bus hebben jullie gekocht!
Nogmaals bedankt :lol:
Roerdomp schreef: 05 okt 2017 07:36 Als ik die vakantiefoto's zie, krijg ik er ook weer zin in... Duurt nog even. :mrgreen: Jammer dat de T3 weg gaat, maar aan zo'n Mercedes heb je wel een heel fraaie opvolger. In het bos wat minder handig, maar wel wat ruimer. Hoe snel is comfortabel op de snelweg?
Ja dat was de grote afweging.. de T3 is echt ideaal wat betreft afmetingen, maar wat ons betreft niet echt voor bewoning.. een schoolbus stond ook op de verlanglijst, dus nu zitten we er wat tussen in ;)
Hoe het rijd op de snelweg.. hebben we nog niet getest :roll: we moeten eerst ons vrachtwagenrijbewijs halen namelijk.. :lol:
Maar hij heeft met 5.7L en 130PK uit een 450KG wegend motorblok wel iets andere eigenschappen..
Mitch schreef: 05 okt 2017 10:32 Mooie bus! Kun je het dakrek overzetten of ga je een volledig nieuwe elektrische installatie maken?

Heb je een idee hoeveel jullie zonnepaneel in Noorwegen heeft bijgeladen of is dat niet te zeggen?

Groeten michiel
Ik verwacht alles te verkopen samen met de bus.. het zit er net zo netjes op allemaal :wink:
We gaan de nieuwe bus eerst helemaal leeg halen, opknappen en daarna opnieuw opbouwen.

Ik kan de opbrengst bekijken met een app, maar heel veel heeft het zonnepaneel nog niet hoeven doen.. We hebben ook veel gereden, en maximaal twee dagen echt stil gestaan. De accu's hebben nog geen kans gehad om leeg te raken. Het is lekker overkill, en daardoor heb je er geen omkijken naar.
Groeten
Jelte
Plaats reactie