Ons project!
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: Ons project!
Mooi hoor! Zonde om je bus te rollen als je zo profi gaat ombouwen. Misschien toch spuiten?
Nu alleen nog een rock & roll bed/zitting voor de bank en je bent compleet ( of heb je die al maar staat het niet op de foto?)
De originele beugeltjes om je interieur vast te zetten aan de carrosserie zijn ook nog online te koop. Uit mijn hoofd bij t3 bus ( die ook regelmatig op mp adverteert). Als je ze niet kan vinden kan ik wel even graven waar ik ze vorig jaar besteld heb).
Succes met de inbouw!
Nu alleen nog een rock & roll bed/zitting voor de bank en je bent compleet ( of heb je die al maar staat het niet op de foto?)
De originele beugeltjes om je interieur vast te zetten aan de carrosserie zijn ook nog online te koop. Uit mijn hoofd bij t3 bus ( die ook regelmatig op mp adverteert). Als je ze niet kan vinden kan ik wel even graven waar ik ze vorig jaar besteld heb).
Succes met de inbouw!
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Re: Ons project!
Ja toch!?Erik Middel schreef:WoW, ontzettend gaat interieur!! Is het nog in een goede staat? Daar heb je vast een flinke prijs voor moeten betalen.
Veel plezier er van.
Hier en daar een krasje maar zeker in goed staat!
We hebben er zeker niet de hoofdprijs voor betaald en zelfs het pop-up dak er gratis bij gekregen! haha.
Lang leve speurders.nl !
Groetjes,
Florian&Sabine
VW T3, 2 liter, luchtgekoeld, 1982.
Florian&Sabine
VW T3, 2 liter, luchtgekoeld, 1982.
Re: Ons project!
Bedankt voor de beugeltjes tip!!Ewout schreef:Mooi hoor! Zonde om je bus te rollen als je zo profi gaat ombouwen. Misschien toch spuiten?
Nu alleen nog een rock & roll bed/zitting voor de bank en je bent compleet ( of heb je die al maar staat het niet op de foto?)
De originele beugeltjes om je interieur vast te zetten aan de carrosserie zijn ook nog online te koop. Uit mijn hoofd bij t3 bus ( die ook regelmatig op mp adverteert). Als je ze niet kan vinden kan ik wel even graven waar ik ze vorig jaar besteld heb).
Succes met de inbouw!
Mocht je nog weten waar je ze vandaan hebt
dan horen we het graag.
De slaapbank hebben we nog niet..
En we willen ook nog graag een 2 pers.
bankje en bijpassende bestuurderstoel voor voorin.
Nog genoeg speurwerk te doen dus!
Groetjes,
Florian&Sabine
VW T3, 2 liter, luchtgekoeld, 1982.
Florian&Sabine
VW T3, 2 liter, luchtgekoeld, 1982.
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2739
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: Ons project!
Het tweepersoons bankje zit normaal gemonteerd met de leuning aan het tussenschot wat ontbreekt in je bus. Je kan dit ongetwijfeld met een verticale steun en/of een horizontale dwarsbalk/buis gemonteerd krijgen. Maar met een bankje en stoel voor heb je geen doorgang meer naar achter. Beide zijn dan ook niet meer draaibaar te maken.Florr schreef:
En we willen ook nog graag een 2 pers.
bankje en bijpassende bestuurderstoel voor voorin.
Nog genoeg speurwerk te doen dus!
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: Ons project!
Hi Florian,
De westfalia beugeltjes zijn NOS ( new old stock) en zijn te verkrijgen bij:
http://have-a-nice-bay.nl/product_info. ... ts_id=6955
(hoekijzer tbv montage westfalia meubels). Wel ietsje duurder dan een standaard bouwmarkt hoekijzertje, maar ik houd juist van dit soort details.
De westfalia beugeltjes zijn NOS ( new old stock) en zijn te verkrijgen bij:
http://have-a-nice-bay.nl/product_info. ... ts_id=6955
(hoekijzer tbv montage westfalia meubels). Wel ietsje duurder dan een standaard bouwmarkt hoekijzertje, maar ik houd juist van dit soort details.
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: Ons project!
Op Marktplaats staat een bankje dat naast het keukenblok past:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Geen idee of het de juiste kleur/model is.
Er zit ook een Danny uit Apeldoorn op dit forum, dus wellicht Kan je een forumprijsje bedingen.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Geen idee of het de juiste kleur/model is.
Er zit ook een Danny uit Apeldoorn op dit forum, dus wellicht Kan je een forumprijsje bedingen.
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Re: Ons project!
Ewout schreef:Hi Florian,
De westfalia beugeltjes zijn NOS ( new old stock) en zijn te verkrijgen bij:
http://have-a-nice-bay.nl/product_info. ... ts_id=6955
(hoekijzer tbv montage westfalia meubels). Wel ietsje duurder dan een standaard bouwmarkt hoekijzertje, maar ik houd juist van dit soort details.
Super! Bedankt.
Groetjes,
Florian&Sabine
VW T3, 2 liter, luchtgekoeld, 1982.
Florian&Sabine
VW T3, 2 liter, luchtgekoeld, 1982.
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: Ons project!
Gaaf om te lezen! Leuk om zo'n mooi Westfalia interieur te zien. Je kunt ook zelf een bankje bouwen natuurljk, of namaken.
Ik heb zelf wel eens gedacht om een Westfalia interieur als replica na te bouwen maar heb nog nooit handige tekeningen gezien oid. Kennelijk doet men dat niet.
Veel succes met de verdere opbouw!
Ik heb zelf wel eens gedacht om een Westfalia interieur als replica na te bouwen maar heb nog nooit handige tekeningen gezien oid. Kennelijk doet men dat niet.
Veel succes met de verdere opbouw!
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Re: Ons project!
Motorisch uit elkaar gehaald
Krukas is goed en koppen zijn goed om bewerkt te worden , De rest moet worden vervangen.
Nu het toch moet worden vervangen gaan we toch voor meer vermogen.
Komt cilinderset op met grotere Boring
Komt ook een snellere nokkenas in.
Deze week onderdelen bestellen, in het nieuwe jaar Carter en koppen wegbrengen voor bewerking,
Word vervolgd
Krukas is goed en koppen zijn goed om bewerkt te worden , De rest moet worden vervangen.
Nu het toch moet worden vervangen gaan we toch voor meer vermogen.
Komt cilinderset op met grotere Boring
Komt ook een snellere nokkenas in.
Deze week onderdelen bestellen, in het nieuwe jaar Carter en koppen wegbrengen voor bewerking,
Word vervolgd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groetjes,
Florian&Sabine
VW T3, 2 liter, luchtgekoeld, 1982.
Florian&Sabine
VW T3, 2 liter, luchtgekoeld, 1982.
- Marcel.S
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
- Locatie: Kullen Dalarna
- Contacteer:
Re: Ons project!
er is niks mis met rollen .
ga er alleen niet te goed koop tegen aan.
spuiten is duur maar goedkope bouwmarkt verf is uiteindelijk nog duurder .
ga gewoon naar de verf specialist en vraag om een goede verf voor je bus en meld dat je geen sinaasappel huid wilt , een goede schilder kan je dat dan haarfijn uitleggen .
ik had mijn t3 ook gerold de eerste keer met een dure verf een blik of 3 , met goede rollers , de 2e keer wou ik een ander kleurtje , dus met gamma spul gedaan .
nou dat was ff 2 blikken meer en niet meer echt strak zoals het was .
let er ook op dat het niet te vroeg vochtig wordt buiten, het voorjaar is veradelijk , mooi weer maar als het weer afkoeld slaat je verf dof .
het mooiste is voor de klus een binnenplek te krijgen .
buiten is veel stof en dat zul je zien .
binnen is beter , kan ook stoffig zijn maar heb je zelf in de hand .
en zijde glans is de beste keus , hooglans zie je elk deukje en butsje
ga er alleen niet te goed koop tegen aan.
spuiten is duur maar goedkope bouwmarkt verf is uiteindelijk nog duurder .
ga gewoon naar de verf specialist en vraag om een goede verf voor je bus en meld dat je geen sinaasappel huid wilt , een goede schilder kan je dat dan haarfijn uitleggen .
ik had mijn t3 ook gerold de eerste keer met een dure verf een blik of 3 , met goede rollers , de 2e keer wou ik een ander kleurtje , dus met gamma spul gedaan .
nou dat was ff 2 blikken meer en niet meer echt strak zoals het was .
let er ook op dat het niet te vroeg vochtig wordt buiten, het voorjaar is veradelijk , mooi weer maar als het weer afkoeld slaat je verf dof .
het mooiste is voor de klus een binnenplek te krijgen .
buiten is veel stof en dat zul je zien .
binnen is beter , kan ook stoffig zijn maar heb je zelf in de hand .
en zijde glans is de beste keus , hooglans zie je elk deukje en butsje
Re: Ons project!
Word sowieso geen bouwmarkt kwaliteit.
Hebben bij de verf specialist al informatie gekregen, industrielak zijdeglas adviseerde die ook.
Eerst de bus maar aan het rijden krijgen voorjaar/ zomer lekker rollen.
Hebben bij de verf specialist al informatie gekregen, industrielak zijdeglas adviseerde die ook.
Eerst de bus maar aan het rijden krijgen voorjaar/ zomer lekker rollen.
Groetjes,
Florian&Sabine
VW T3, 2 liter, luchtgekoeld, 1982.
Florian&Sabine
VW T3, 2 liter, luchtgekoeld, 1982.
- sander
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 17 jun 2012 21:12
- Locatie: Delfzijl
- Contacteer:
Re: Ons project!
Ik heb ook goeie ervaring met industrie lak, alleen ik had hoogglans Wel wat Marcel zegt, niet te koud dit had ik wel. en vooral de tijd nemen voor alle laagjes todat het goed dekkend is. anders krijg je toch wel snel druipers. in mijn geval Maar dat was meer de ervaaring die ik had, De lak zelf vond ik super om mee te werken. vloeide mooi uit en ''kleur'' en hoogglas vond ik ook erg mooi. Spiegeltje wit en de lak is zeer hard.
- JKGW
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 16 okt 2014 19:19
- Locatie: Groningen
Re: Ons project!
Ik heb hem ook gerold. Viel de meeste mensen op de Siepelrit niet eens op tot ik er wat van zei. Goed schuren, goed ontvetten, goede primer en lak halen bij de specialist, en goede rollers gebruiken, en op tijd een nieuwe pakken. Als je de eerste laag erop hebt, alles weer licht opschuren en ontvetten, en weer rollen. 3x, en het is net zo strak als spuitwerk.
Als het een maal goed uitgehard is, even polijsten.
Als het een maal goed uitgehard is, even polijsten.
Gr,
Arjan
Arjan
Re: Ons project!
He Arjan, het kan ook zijn dat mensen uit fatsoen geen opmerkingen maakten over je rolactiviteiten...
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- Marcel.S
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
- Locatie: Kullen Dalarna
- Contacteer:
Re: Ons project!
ooohooo , wat een rot opmerking Dompie
3x heb ik ook gedaan of 2x weet ik niet meer , ik vond het iig best goed gelukt .
maar dat ken gauw als je leger groen doet .
3x heb ik ook gedaan of 2x weet ik niet meer , ik vond het iig best goed gelukt .
maar dat ken gauw als je leger groen doet .
Re: Ons project!
Het knipoogje staat er niet voor niks. Ik denk dat een goed gerolde bus een beter resultaat geeft dan een slecht gespoten bus.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen