Ja maar alleen zwart er bij, zo'n restauratie kost een vermogen!
A&E's Finse T1 1967 restauratie
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- kroonhome
- Weet waar de oliepeilstok zit
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 12 feb 2013 23:38
- Locatie: Midden Delfland
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Het is wel een aannemer met weinig omzet want ik zie telkens de zelfde zakken metselmortel, knauf en Eurocol (of zijn het tegels) als ballast gebruikt worden. Wat de veiligheid betreft zou ik niet zoveel vertrouwen hebben in die brandblusser.......
Wordt een puik vloertje, alleen vraag ik mij af of er nog iets tussen de metalen vloer en de houten vloerplaat komt als demping, drukverdeling??
Arjan
Wordt een puik vloertje, alleen vraag ik mij af of er nog iets tussen de metalen vloer en de houten vloerplaat komt als demping, drukverdeling??
Arjan
T3 Club Joker 1984 1.9l benzine, WBX 78 pk.
T4 California Freestyle 2003 2,5l TDI, AXG 151 pk.
Groetjes,
Arjan
T4 California Freestyle 2003 2,5l TDI, AXG 151 pk.
Groetjes,
Arjan
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Kijk nog eens goed naar de eerste foto met het vloerhout.kroonhome schreef: ↑02 feb 2018 15:03 Het is wel een aannemer met weinig omzet want ik zie telkens de zelfde zakken metselmortel, knauf en Eurocol (of zijn het tegels) als ballast gebruikt worden. Wat de veiligheid betreft zou ik niet zoveel vertrouwen hebben in die brandblusser.......
Wordt een puik vloertje, alleen vraag ik mij af of er nog iets tussen de metalen vloer en de houten vloerplaat komt als demping, drukverdeling??
Arjan
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- kroonhome
- Weet waar de oliepeilstok zit
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 12 feb 2013 23:38
- Locatie: Midden Delfland
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Gezien!
Een zilver kleurige rol...., dan is het antwoord: Ja!
Een zilver kleurige rol...., dan is het antwoord: Ja!
T3 Club Joker 1984 1.9l benzine, WBX 78 pk.
T4 California Freestyle 2003 2,5l TDI, AXG 151 pk.
Groetjes,
Arjan
T4 California Freestyle 2003 2,5l TDI, AXG 151 pk.
Groetjes,
Arjan
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Zowel de boven- als onderkant van de vloer heel dik in de beits gesmeerd om vochtbestendig te maken.
Van een stuk kokerprofiel een soort wiggen gemaakt, zodat de spanners onder een goede hoek gemonteerd kunnen worden.
Van een stuk kokerprofiel een soort wiggen gemaakt, zodat de spanners onder een goede hoek gemonteerd kunnen worden.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1572
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Keurig!
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
- kroonhome
- Weet waar de oliepeilstok zit
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 12 feb 2013 23:38
- Locatie: Midden Delfland
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Hoi Eric,
Goed bezig!
Het wig stukje zet de snelspanner onder de goede hoek, maar zit nu met één schroef vast. De tweede schroef zou precies op een naad terecht komen?
Je zou op de plaats van de tweede schroef een RVS popnagel (5 mm) kunnen zetten die de snelspanner en het wigstuk met elkaar verbindt, er onder op gelijke hoogte met de eerste schroef een schroef plaatsen die het wigstuk aan de bus verbindt.
Misschien zie ik het verkeerd en heb je andere plannen......
Voor ieder probleem is een oplossing!
Goed bezig!
Het wig stukje zet de snelspanner onder de goede hoek, maar zit nu met één schroef vast. De tweede schroef zou precies op een naad terecht komen?
Je zou op de plaats van de tweede schroef een RVS popnagel (5 mm) kunnen zetten die de snelspanner en het wigstuk met elkaar verbindt, er onder op gelijke hoogte met de eerste schroef een schroef plaatsen die het wigstuk aan de bus verbindt.
Misschien zie ik het verkeerd en heb je andere plannen......
Voor ieder probleem is een oplossing!
T3 Club Joker 1984 1.9l benzine, WBX 78 pk.
T4 California Freestyle 2003 2,5l TDI, AXG 151 pk.
Groetjes,
Arjan
T4 California Freestyle 2003 2,5l TDI, AXG 151 pk.
Groetjes,
Arjan
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
kroonhome schreef: ↑03 feb 2018 10:53 Hoi Eric,
Goed bezig!
Het wig stukje zet de snelspanner onder de goede hoek, maar zit nu met één schroef vast. De tweede schroef zou precies op een naad terecht komen?
Je zou op de plaats van de tweede schroef een RVS popnagel (5 mm) kunnen zetten die de snelspanner en het wigstuk met elkaar verbindt, er onder op gelijke hoogte met de eerste schroef een schroef plaatsen die het wigstuk aan de bus verbindt.
Misschien zie ik het verkeerd en heb je andere plannen......
Voor ieder probleem is een oplossing!
Ja je ziet het verkeerd.
Op de foto even tijdelijk opgehangen, de wiggen krijgen nog een kleur.
De bovenste en onderste schroef gaan straks door de hoekprofielen heen en de middelste krijgt een (lage) moer achter in de wig.
Die gaat straks echt niet meer los.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Vochtwerende laag op de vloer gelegd en daarna het gebeitste hout geplaatst.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Ik ben wat aan het experimenteren met de opstelling van de kasten, met een doos als fictieve koelkast.
Ook al begonnen met de proefopstelling van de bedbank scharnieren.
Ook al begonnen met de proefopstelling van de bedbank scharnieren.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
De losse delen bij de poedercoater gehaald en daarna gemonteerd.
Ook verchroomde handgrepen aan de binnenkant geplaatst.
Ook verchroomde handgrepen aan de binnenkant geplaatst.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
netjes
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Vandaag de bedbank-scharnieren gemonteerd, met een extra beugel naast de wielkast voor het linker scharnier.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- insomnia
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2988
- Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
- Locatie: Dordrecht, Nederland
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
wat voor schroeven zijn dat die je gebruikt hebt? Schroefdraadschroeven? Hebben die wel juiste treksterkte voor dat gebruik? (alhoewel die schroeven op die locatie van de bankbeugel niet volle kracht klappen krijgen moeten ze (lijkt mij) wel sterk zijn)
(ik ben zo blij om veel demping in de bus aan te brengen.. heb daar echt wel plezier van.. goed bezig!)
(ik ben zo blij om veel demping in de bus aan te brengen.. heb daar echt wel plezier van.. goed bezig!)
Groet,
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Dit zijn drie dikke staalplaatschroeven, geloof me die zijn wel sterk genoeg.insomnia schreef: ↑13 feb 2018 09:54 wat voor schroeven zijn dat die je gebruikt hebt? Schroefdraadschroeven? Hebben die wel juiste treksterkte voor dat gebruik? (alhoewel die schroeven op die locatie van de bankbeugel niet volle kracht klappen krijgen moeten ze (lijkt mij) wel sterk zijn)
(ik ben zo blij om veel demping in de bus aan te brengen.. heb daar echt wel plezier van.. goed bezig!)
Laatst gewijzigd door EeVeeWee op 13 feb 2018 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Ik heb een Firetec brandblussysteem in de motorruimte geplaatst.
Uiteraard hopelijk nooit nodig.
Uiteraard hopelijk nooit nodig.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!