Pagina 43 van 57

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: 04 mar 2018 21:00
door RoonT3

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: 04 mar 2018 22:33
door EeVeeWee
Br3cht schreef: 04 mar 2018 20:09 Zijn dat kwalitatief goede massaschakelaars?
Ik heb zo eentje op het oog voor een moto van mij, maar ik vindt niet veel van die schakelaars.
Waar heb jij ze gevonden?

ik zie ook dat je een agm accu genomen hebt, is een (semi)tractie niet beter voor huishoudaccu?

Voor de rest mooi gewerkt!!

Goede ervaringen met AGM.
De AGM accu is, veel beter dan de conventionele startaccu, bestand tegen diepontlading (tot 50%) en kan vele malen meer worden herladen. Bij de AGM (Absorption Glass Matt)accu zit de elektroliet (accuzuur) in een poreuze glasfibermat. AGM accu’s zijn bestand tegen hoge en langdurige ontlaadstromen.
De schakelaar heb ik bij Rick Donkers gekocht, bestand tegen 100 A en kortstondig 150 A.

Afbeelding

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: 05 mar 2018 20:13
door Br3cht
super! Dank u voor de info

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: 10 mar 2018 16:00
door EeVeeWee
Projectfoto nummer 900: De 1775 cc motor opgehaald bij H.R. Engineering en samen met de CSP uitlaat naar onze bus gebracht.

Afbeelding

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: 10 mar 2018 19:37
door Ewout
Prachtig!

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: 11 mar 2018 18:41
door EeVeeWee
Het uitlaat bouwpakket is al gemonteerd, op de einddemper na.

Afbeelding

Afbeelding

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: 12 mar 2018 08:27
door JT3
Vet gaaf! oude liefde..................

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: 14 mar 2018 19:52
door EeVeeWee
Vandaag de startaccu en startmotor gemonteerd en aangesloten.
Ook de bobine al vastgezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: 17 mar 2018 09:31
door EeVeeWee
Eerst het druklager in de versnellingsbak geplaatst.
Voordat de motor in de bus gemonteerd kon worden, moest ik eerst de drukgroep aanpassen.
De ring hiervan past niet over de geleidebus van de versnellingsbak.
Ring was te verwijderen, de koppelingsplaat daarna gecentreerd en drukgroep weer gemonteerd.
Daarna de motor in de bus geplaatst, een mooie stap in dit project! :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: 17 mar 2018 16:06
door Carpe diem
Prachtige stap! Fantastisch project, ik volg het met heel veel (lees en kijk) plezier! Proficiat!

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: 17 mar 2018 17:36
door Marcel.S
Vroem

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: 19 mar 2018 19:52
door EeVeeWee
Teaser: het verschil tussen wegbrengen en ophalen van de voorstoelen.

Afbeelding

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: 19 mar 2018 20:49
door JT3
Zomer en winter?

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: 19 mar 2018 21:33
door EeVeeWee
Nee, eerst de stoel links en nu rechts! :mrgreen:

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: 20 mar 2018 22:41
door EeVeeWee
Zo de cabine is ook weer een stuk fraaier sinds vandaag.
Het verschil tussen voor en na het opnieuw bekleden is nauwelijks zichtbaar. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: 20 mar 2018 22:52
door sjoerd_s89_xj-49-dv
Mooi [[thumbup]] dat gaat een heel stuk lekkerder zitten :lol:
Zou het geen mogelijkheid zijn om er 3 punts gordels in te zetten?