Beste techneuten,
Ik heb een T3 op het oog en voor een prijs die mogelijk is. Er is alleen roest aan de corrosserie geeft de verkoper aan. Dat zie ik helemaal zitten om daarmee zelf aan de slag te gaan. Echt ik heb het rapport opgevraagd op autoverleden en er is heel veel gerepareerd de laatste 4 jaren. Zie onderstaande lijst. Bovenaan is het meest recent. Ook is de bus vaak van eigenaar gewisseld. Nou zie ik het niet zitten om zelf veel aan de balken te doen en dergelijke. Ik heb namelijk wel een lasapparaat maar geen brug. Denken jullie dat er veel kostbare schade aan zit te komen? Of is het juist een goed teken dat er veel aan gerepareerd is?
Met vriendelijke groet,
Willem
Afkeurpunt 1: Chassisraam/carrosserie deel corrosie 5.*.3
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 1: Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
STATUS: ADVIES OM HET GEBREK BINNENKORT TE REPAREREN
Afkeurpunt 2: Stofhoes stuurhuis/-kogel dicht niet af 5.*.29
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 1: Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
STATUS: ADVIES OM HET GEBREK BINNENKORT TE REPAREREN
Afkeurpunt 2: Stofhoes stuurhuis/-kogel dicht niet af 5.*.29
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 1: Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
STATUS: ADVIES OM HET GEBREK BINNENKORT TE REPAREREN
Afkeurpunt 2: Stofhoes stuurhuis/-kogel dicht niet af 5.*.29
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 3: Chassisraam/carrosserie deel corrosie 5.*.3
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 4: Stofhoes van de aandrijfas dicht niet af 5.*.16
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 5: Band karkas zichtbaar of vertoont uitstulping 5.*.27
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 6: Band onvoldoende profiel 5.*.27
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 7: Onderdeel reminrichting ondeugdelijk 5.*.31
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 8: Ruitenwisser/-sproeier werkt niet goed/niet aanwezig 5.*.43
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 9: Verplicht licht/retroreflector niet vlgs voorschrift 5.*.51
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 1: Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
STATUS: ADVIES OM HET GEBREK BINNENKORT TE REPAREREN
Afkeurpunt 2: Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
STATUS: ADVIES OM HET GEBREK BINNENKORT TE REPAREREN
Afkeurpunt 3: Stofhoes stuurhuis/-kogel dicht niet af 5.*.29
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 4: Chassisraam/carrosserie deel corrosie 5.*.3
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 5: Stofhoes van de aandrijfas dicht niet af 5.*.16
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 6: Band karkas zichtbaar of vertoont uitstulping 5.*.27
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 7: Band onvoldoende profiel 5.*.27
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 8: Onderdeel reminrichting ondeugdelijk 5.*.31
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 9: Ruitenwisser/-sproeier werkt niet goed/niet aanwezig 5.*.43
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 10: Verplicht licht/retroreflector niet vlgs voorschrift 5.*.51
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 1: Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
STATUS: ADVIES OM HET GEBREK BINNENKORT TE REPAREREN
Afkeurpunt 2: Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
STATUS: ADVIES OM HET GEBREK BINNENKORT TE REPAREREN
Afkeurpunt 3: Stofhoes stuurhuis/-kogel dicht niet af 5.*.29
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 4: Chassisraam/carrosserie deel corrosie 5.*.3
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 5: Stofhoes van de aandrijfas dicht niet af 5.*.16
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 6: Band karkas zichtbaar of vertoont uitstulping 5.*.27
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 7: Band onvoldoende profiel 5.*.27
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 8: Onderdeel reminrichting ondeugdelijk 5.*.31
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 9: Ruitenwisser/-sproeier werkt niet goed/niet aanwezig 5.*.43
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 10: Verplicht licht/retroreflector niet vlgs voorschrift 5.*.51
STATUS: GEREPAREERDAfkeurpunt 1: Chassisraam/carrosserie deel corrosie 5.*.3
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 2: Stofhoes van de aandrijfas dicht niet af 5.*.16
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 3: Band karkas zichtbaar of vertoont uitstulping 5.*.27
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 4: Band onvoldoende profiel 5.*.27
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 5: Onderdeel reminrichting ondeugdelijk 5.*.31
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 6: Ruitenwisser/-sproeier werkt niet goed/niet aanwezig 5.*.43
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 7: Verplicht licht/retroreflector niet vlgs voorschrift 5.*.51
STATUS: GEREPAREERD
Afkeurpunt 8: Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
STATUS: ADVIES OM HET GEBREK BINNENKORT TE REPAREREN
Roest Chassisraam Reparatie
-
- Komt net kijken
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 feb 2017 15:19
Re: Roest Chassisraam Reparatie
Ik heb 13 jaar een T3 bus gehad. Die onderhield ik zelf. Die had slechts tweemaal een afkeurpunt.
Een geslaagde APK is geen referentie voor goed onderhoud.
Naar mijn mening een slecht onderhouden bus.
Koop een bus met een goede carrosserie. De rest is relatief gezien een bijzaak.
Over de aankoop van een T3 bus is veel te vinden via de zoekfunctie. Lees je eerst goed in voordat je iets aanschaft.
Een geslaagde APK is geen referentie voor goed onderhoud.
Naar mijn mening een slecht onderhouden bus.
Koop een bus met een goede carrosserie. De rest is relatief gezien een bijzaak.
Over de aankoop van een T3 bus is veel te vinden via de zoekfunctie. Lees je eerst goed in voordat je iets aanschaft.
Rick
Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: Roest Chassisraam Reparatie
Eens met Rick: ik zie te veel (terugkerende) punten tussenstaan die aangeven dat de bus - vriendelijk gezegd- weinig tot geen regulier aandacht heeft gehad.
Ik zou hem niet kopen.
Ik zou hem niet kopen.
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
- Marcel.S
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
- Locatie: Kullen Dalarna
- Contacteer:
Re: Roest Chassisraam Reparatie
en je weet niet hoe er gelast is, de meest voorkomende manier is met overzet stukken , dat is net zoiets als een scheur in je muur achter het behang plakken en de bron ervan niet aanpakken .
zo kan het ea weer terug komen .
als je hier aan begint heb je grote kans dat je de boel uiteindelijk grondig aan moet pakken , dan wordt het een bus aan het spit , zo kan je hem draaien en makkelijk alles aan pakken .
is het dat waard ? economisch niet natuurlijk , maar wat vind jij , dat is de vraag .
dus of verder kijken , of kopen ,wat van de prijs af praten en lekker aan je hobby beginnen .
aan jouw de keus
zo kan het ea weer terug komen .
als je hier aan begint heb je grote kans dat je de boel uiteindelijk grondig aan moet pakken , dan wordt het een bus aan het spit , zo kan je hem draaien en makkelijk alles aan pakken .
is het dat waard ? economisch niet natuurlijk , maar wat vind jij , dat is de vraag .
dus of verder kijken , of kopen ,wat van de prijs af praten en lekker aan je hobby beginnen .
aan jouw de keus