T3 defensie voertuig

Deel je werk met het forum,
TheeDo
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2017 15:19

T3 defensie voertuig

Ongelezen bericht door TheeDo »

Hoi!

Wij hebben een T3 uit Oostenrijk (bouwjaar 1986). Het is een oud defensie voertuig dat is omgebouwd tot camper.
Maar omdat de inrichting praktisch erg onhandig is en niet naar onze smaak, gaan we alles eruit halen en onze eigen camper maken.
6.jpg
10.jpg
11.jpg
14.jpg
17.jpg
19.jpg
20.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
~Dorothée
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: T3 defensie voertuig

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Lekker bezig! Maar doen jullie de buitenkant ook? De aansluiting van het dak ziet er krokant uit en het is zonde om dit aan te pakken nadat je veel werk van het interieur hebt gehad.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: T3 defensie voertuig

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

Ziet er idd uit als een vrij lomp intrieur [[thumbup]]
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
Gebruikersavatar
blauw
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 718
Lid geworden op: 01 sep 2006 21:00
Locatie: Utrecht

Re: T3 defensie voertuig

Ongelezen bericht door blauw »

Stoer busje. Hier kun je een fijn campertje van maken. Heb je al schetsen?
Succes met de job!

Groeten,
Arjan
Caravelle uit '86 met DG motor van na '85, omgebouwd tot camper.
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: T3 defensie voertuig

Ongelezen bericht door luizenbos »

Maar goed dat je hem niet in de verkoop hebt gedaan :mrgreen: enne succes met de verbouwing
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
TheeDo
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2017 15:19

Re: T3 defensie voertuig

Ongelezen bericht door TheeDo »

Roerdomp schreef:Lekker bezig! Maar doen jullie de buitenkant ook? De aansluiting van het dak ziet er krokant uit en het is zonde om dit aan te pakken nadat je veel werk van het interieur hebt gehad.
Klopt. Daar moet ook iets mee. Er is ergens een lek want het druppelt links achter. We kunnen niet vinden waar.. Dat moeten wel sowieso eerst oplossen voordat er nieuw interieur in gaat.

Waarschijnlijk gaan we volgende zomer de buitenkant opnieuw laten doen.. het is nu met een roller gedaan en alles is super bobbelig, niet heel mooi...
We willen de buitenkant terug naar het originele legergroen maken.



Er werd ook om schetsen gevraagd, hebben we niet. Eerst het lek oplossen en kijken voor een andere (sterkere) motor.
~Dorothée
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14971
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: T3 defensie voertuig

Ongelezen bericht door Theo Postma »

oei en nu maar hopen dat er geen 1K lak gebruikt is op de bus.
Dat wordt dan flink schuren, echt alles moet er af geschuurd worden, tenzij je weer met 1K lak bezig gaat.
Maar dat verklaard ook het schilferen van de verf bij de rand v/h dak.

Theo
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 518
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: T3 defensie voertuig

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Mooi busje hoor!
Heb dezelfde vorm bus doch met een heel ander concept van indeling.
Oorspronkelijk komt de indeling uit mijn vorige T3 Bulli met normaal dak.
Groot voordeel van deze inrichting is dat je twee banken tegenover elkaar hebt die ook prima als ligbank te gebruiken zijn om op te luieren, boekie lezen of ff tukkie doen. En je hebt een relatief riante eettafel waar tot 6 personen aan kunnen zitten.
Normaal ligt de tafel in de lengte tussen beide banken en heb je een handig klein tafeltje waar je kunt aanzitten of aanliggen.
Aan de zijwand boven de tafel is een rek bevestigd waar koffie, suiker, bestek, kopjes, borden, pannen etc etc liggen en hangen. Aan de andere zijwand achter de schuifdeur heb ik nu nog steeds een 'vakkenzak' hangen want dat is erg praktisch gebleken en lekker smal.
Fornuis en spoelbak zitten helemaal rechtsachter weggestopt, koelbox en fouragekist kunnen dan naast het fornuis staan, de deksel van de koelbox is je keukenwerkblad en koken doe je zittend op de achterbank of staand onder de achterklep.
Ik heb een verlaagd plafond waardoor je in het dak twee kinderen achter de tralies kunt stoppen of je hebt heel veel bergruimte.
Op de bodem tussen de banken ligt een plaat die tussen de banken past en dan heb je een riant bed van 2.00x1.40 meter.
De kussens van de banken passen precies in de ruimte voor het bed.
Aan het verlaagd plafond is tijdens kamperen een grote rechthoekige klamboe bevestigd die je over het bed kunt laten zakken en slaap je heeerlijk muggevrij.
Bijkomend voordeel is dat je ook een grote laadruimte hebt als je eens niet kampert maar klust en in NL krijg je de zo bus gekeurd voor 9 personen!
Op de bijgaande foto ben ik er mee bezig de inrichting te plaatsen, indien je wenst kan ik wel ff wat fotoos schieten van hoe het er nu uiteindelijk uitziet.

En wat voor motor heb je er nu in liggen?

Ik hoop maar dat het met de roest meevalt zodra je die rollaag verf die er nu op zit hebt verwijderd...

En je kunt overwegen om, nu je er toch zo bij kunt, wat dakleer op de binnenkant van het plaatwerk te branden. Daarmee 'ontdreun' je de bus, het holle blikkerig galmende geluid valt weg. 50% van het oppervlak beplakken schijnt maximaal resultaat te geven, maar al doe je wat kleinere stukken in het midden van elk plaatwerk, dan scheelt het ook al flink.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
TheeDo
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2017 15:19

Re: T3 defensie voertuig

Ongelezen bericht door TheeDo »

Wij hebben een verhoogd dak met ook veel laadruimte bovenin :)
We hebben Westfalia interieur op de kop getikt en willen dat gaan inbouwen. We twijfelen of we het schot achter de voorstoelen weg moeten slijpen of niet..
We zijn nog op zoek naar stoelen, maar het liefst willen we stoelen die kunnen draaien..

De motor die er nu in ligt is een 1.6 turbodiesel. Die ons met +-60 km/u de berg op laat rijden op de snelweg bij Luik. Niet helemaal veilig misschien..
Hij verbruikt best wat olie en koelvloeistof en rookt bij een koude start. Dus hij is eigenlijk gewoon aan vervanging toe.

We hebben gelezen dat wanneer er een 1.9 tdi (bijvoorbeeld) in gaat, je ook een andere versnellingsbak moet hebben. Geen idee hoeveel werk dat is en hoe veel dat gaat kosten wanneer we dat iemand anders moeten laten doen..
Ik heb hier alleen echt bizar weinig kennis en verstand van, dus daar moet mijn vriend zich maar in verdiepen haha!

Theo Postma schreef:oei en nu maar hopen dat er geen 1K lak gebruikt is op de bus.
Dat wordt dan flink schuren, echt alles moet er af geschuurd worden, tenzij je weer met 1K lak bezig gaat.
Maar dat verklaard ook het schilferen van de verf bij de rand v/h dak.

Theo
1K lak?
~Dorothée
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1572
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: T3 defensie voertuig

Ongelezen bericht door Ewout »

Ik zou het tussenschot er zeker uithalen. Is paar uurtjes werk ( puntlassen uitboren...), maar je bus wordt veel groter en het is supergemakkelijk als je ( tijdens het rijden) even naar achter kan lopen.
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
w.m.weemhoff
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2005 23:29
Locatie: Maux, Niévre, Frankrijk.

Re: T3 defensie voertuig

Ongelezen bericht door w.m.weemhoff »

Ewout schreef: supergemakkelijk als je ( tijdens het rijden) even naar achter kan lopen.
ik heb ooit een baas gehad die dat deed.
stapte bij 90 km/h achter het stuur weg en zei "martin, neem jij het ff over?"
echt gebeurd :-)
groeten meus.
--------------
bus uit '82 ,1.9 1Y uit '?
the hand who rocks the craddle rules the world.
there is never time to do things right, but always time to do things over.
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: T3 defensie voertuig

Ongelezen bericht door krisg »

"hoe is het ongeval gebeurd meneer ?"
"Dat weet ik niet, ik was achteraan koffie aan het zetten"
...

Maar het tussenschot eruit is zoveel makkelijker, al blijft het een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
TheeDo
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2017 15:19

Re: T3 defensie voertuig

Ongelezen bericht door TheeDo »

Het tussenschot in zijn geheel eruit en kijken voor draaistoelen of deels eruit en een klapstoeltje aan het schot dat dan nog achter de stoel zit?
~Dorothée
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: T3 defensie voertuig

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Leuk klusje, je hebt vast flink moete neertellen voor dat Westfalia interieur.

Ehm... Maak je borst maar nat als je het hebt over gedrup. Dit kwamen wij tegen na het ontdekken van wat gedrup in de bus en het verwijderen van het dak:

https://flic.kr/p/HJfpfT

In mijn topic ook de perikelen van het verwijderen van het dak. Is niet in een middagje gedaan....

Succes met het klussen! Leuk om het te volgen.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: T3 defensie voertuig

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Nog wat horror, helemaal onderaan :-) http://schrauberlaube.de/?page_id=473

Water komt binnen via de loslatende kit in de goot, meestal de voor- of achterhoeken als eerste. Kan ook andersom, door condenswater aan binnenzijde dat het naar buiten open roest.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 518
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: T3 defensie voertuig

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Met een roller over geverft (waaromovergeverft????), matige motor, lekkage bij het dak....
Daar kunnen flinke problemen achter verstopt zijn, met fikse kosten en veeel arbeidsuren.
Met nieuwe motor en carrosserie restaureren en laten spuiten, praat je toch al snel tegen de 10.000,-
Voor zover ik weet is jullie model busje niet erg populair, dus maar de vraag of je het geld dat je er in stopt wel terug ziet. Hefdak busjes zijn veel populairder en dus ook meer het opknappen waard.

Moeten jullie niet gewoon eerst eens gaan toeren met het busje zoals die nu is en dan later maar eens zien of en wat je gaat opknappen?
60 kmh bij Luik tegen de berg op is normaal, is ook wel een erg steile helling !
Olieverbruik is niks vreemd bij de 1,6TD JX, koelvloeistofverbruik komt ook wel voor,ligt er aan hoeveel die verbruikt.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Plaats reactie