VW T3 bestel ombouwen naar surfbus

Deel je werk met het forum,
nollysurf
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 apr 2016 17:01

VW T3 bestel ombouwen naar surfbus

Ongelezen bericht door nollysurf »

SInds een ruim jaar de bezitter van een vw t3 die ik al zo'n 15 jaar ken.
Betreft een bezineversie met een watergekoelde boxer. De bus heb ik (helaas door omstandigheden) van een vriend heb overgenomen en in ere wil houden. Zit wel een heel verhaal aan. Toen ik 17 was kreeg ik hem aangeboden maar vond m'n vader het niets omdat ik nog geen rijbewijs had. Vele ritten naar de surfspots mee gemaakt (samen met m'n vriend) dus nu al emotioneel verbonden.
WhatsApp Image 2017-08-05 at 11.03.01 AM.jpeg
Doel is om ook een bank in te bouwen zodat we volgend jaar of het jaar daar op met de kinderen richting Scandinavie kunnen. Familie er in, boards op het dak.

Gisteren de wieldorppen aangepakt. Staalborstelen, schuren en in twee lagen Hammerite anti-roest grondverf.
WhatsApp Image 2017-08-04 at 7.14.13 PM.jpeg
Straks de eerste bestelling ophalen met regengootbeschermer, nieuwe treeplank en carberateur-flens. Meest uitdagende klus wordt het verwijderen van het voorraam en bekijken wat voor roest daaronder vandaan komt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groeten,
Arnold
nollysurf
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 apr 2016 17:01

Re: VW T3 bestel ombouwen naar surfbus

Ongelezen bericht door nollysurf »

Steven V schreef: 05 aug 2017 12:05 Voorraam eruit halen valt wel mee hoor. Aan de bovenzijde en beide zijkanten van binnen het rubber omklappen en in die stand vastzetten met halve houten wasknijpers. Zo om de 15cm ofzo. Dan pak je de ruit er 'zo' uit.
We gaan er mee aan de slag. Wat meer is, dat ik dan de bus ergens moet stallen als laswerk nodig is. Verplaatsen zonder ramen wordt een stuk lastiger. :D



Steven V schreef: 05 aug 2017 12:05 Je bus is geen besteller, maar een voormalige personenbus aan de ramen te zien. Dat is gunstig voor als je een bank wilt plaatsen met gordels.
Dat is inderdaad gek om te zien he? Maar op kenteken (ook de oude) staat gesloten bestel. Ik hoop inderdaad wel dat plaatsen van bank eenvoudig is. Op de grond zie ik echter geen punten voor de gordels. Enig idee hoe ik dat kan achterhalen? Aan de onderkant op grond zie ik geen bevestigingspunten....
groeten,
Arnold
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: VW T3 bestel ombouwen naar surfbus

Ongelezen bericht door luizenbos »

Arnold

die zitten in de schuine achterkant [[thumbup]]
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
nollysurf
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 apr 2016 17:01

Re: VW T3 bestel ombouwen naar surfbus

Ongelezen bericht door nollysurf »

luizenbos schreef: 05 aug 2017 17:55 Arnold
die zitten in de schuine achterkant [[thumbup]]
Heb nu ook een filmpje gezien waar ik zie dat de gordel inderdaad in de schuine achterkant komt.
Kan me herinneren dat er een dop zat maar weet dat niet zeker. Ga daar nog naar kijken! De tekening van Stefan gaat daarbij ook helpen.
Top, ga ik mooi bekijken.

Vandaag olie ververst, nieuw olie filter. Na vullen lekte er op de brug helaas wel wat. Snel schoonmaken anders mag ik de garage niet meer in. :D Toch maar heel fijn dat ik even gebruik mocht maken van de brug en de juiste materialen.
Vanavond maar weer even onder de bus kijken of het druppen gestopt is. Olie kwam aan de rechterkant uit het blok (als je vanaf de achterkant naar de bus kijkt).

Tevens de wielen even losgedraaid bij de garage kreeg ze thuis niet los, moervast. Wil binennkort de binnenkant van de velgen aanpakken.

Dank voor het meedenken.
Groet,
Arnold
groeten,
Arnold
nollysurf
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 apr 2016 17:01

Re: VW T3 bestel ombouwen naar surfbus

Ongelezen bericht door nollysurf »

Vandaag bezig geweest met de dakrails. Kaal gehaald en nu 2x in de Brunox gezet. Vanavond nog een derde laag.

Iemand tips voor de afwerking?
Ik heb inmiddels een nieuwe zwarte afwerkrand die je waarschijnlijk zelf op maat moet maken.

Zit nu meer met afwerken verf. Kan ik direct overschilderen? Dat staat wel op de handleiding.
Of is het handig om eerst een primer en vervolgens af te lakken? En is het dan eerst weer ontvetten of betekent direct overschilderen dat dit niet nodig is?
Rollen lijkt me lastig gezien de randjes.... dus de kwast met 1k bootlak?
Hoe pakken jullie dit aan? Laten spuiten is boven budget.
groeten,
Arnold
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: VW T3 bestel ombouwen naar surfbus

Ongelezen bericht door Theo Postma »

toch proberen om met 2 k lak te schilderen, kan ook met een kwast.
Spuiten zelf zijn de kosten niet.

Theo
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: VW T3 bestel ombouwen naar surfbus

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Let erop dat je de bus omkeurd naar personenwagen wanneer je vaste zitplaatsen achterin bouwt. Dit voor belasting en verzekering. Bij een bestelwagen is de inzittenden verzekering enkel geldig voor het aantal vermelde zitplaatsen op kenteken. Bij oudere kentekens staat dit niet altijd vermeld maar bij een T3 kan dat nooit meer zijn dan 3 st. 1e zitrij. Staat er 2 zitplaatsen (2 voorstoelen) moet je bij het plaatsen van een bankje dit ook aan laten passen op kenteken. Bij vermelding dubbele cabine wordt het wat anders. Bij mijn bus wilde de RDW niet de 9 zitplaatsen uit de CVO overnemen omdat ik enkel de 7 zitplaatsen van een Bluestar aanwezig had.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Plaats reactie