Laten spuiten, in sarajevo

Deel je werk met het forum,
Bassie78
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 aug 2017 20:55

Laten spuiten, in sarajevo

Ongelezen bericht door Bassie78 »

Meestal vraag ik hier om wat kennis maar deze ervaring wil ik jullie niet onthouden. Niet zelf geklust, maar je bus laten spuiten in Sarajevo. Hoe werkt dat, kosten en tijd.
Wij zijn een paar maanden op reis, rondje Balkan. Tijdens de rit zagen we de buitenkant snel slechter worden. En het was al niet zo best. We hebben een aantal spuiters in Sarajevo benaderd wat niet makkelijk is, maar te doen.
De site http://www.automajstor.ba/ is handig, via Google Chrome werden de sites vertaald. Je moet zoeken naar ‘auto lakir’. Als je even een account aanmaakt kan je ook de mobiele nummers van de aanbieders zien. Deze zijn te benaderen via Viber (app vergelijkbaar met WhatsApp). Bijna niemand spreekt Engels dus zorg dat je Google Translate paraat hebt. Bosnisch is niet een te downloaden taal, maar Kroatisch of Servisch is praktisch hetzelfde.
Na wat zoeken is het appen geblazen en afspraken maken, echter: Bosniërs plannen anders dan wij. Zeg maar niet. Degene waar ik een afspraak mee had besloot een week van tevoren toch op vakantie te gaan. Wees dus flexibel. Als je op de bonnefooi aan komt rijden word je echter bijna altijd direct geholpen. Een adres vinden is echter ellende. Huisnummers en straten kloppen eigenlijk nooit. Met hulp van de buurt moet je maar hopen dat je er komt. Al met al is het dus nogal een avontuur met hobbels. Desalniettemin: een aanrader!
Wij hebben onze bus in 8 dagen een make-over gegeven. Ik denk overigens dat 10 dagen realistischer/beter is. Wij hebben een leuke betrouwbare vent gevonden die voor €550,- onze bus niet alleen gespoten heeft maar ook behoorlijk wat ongerechtigheden bijgewerkt heeft. Ik heb vijftig euro extra betaald om de raamrubbers voor te vervangen (en omdat ik het zo goedkoop vond). Tussen het spuiten door is de auto ook nog technisch nagekeken, dit zat bij de prijs in. Tijdens het werk stuurde hij telkens foto’s van het proces, erg leuk! Elke keer als we langskwamen zorgde hij voor een Engels sprekende vriend zodat er ook gecommuniceerd kon worden. Top.
Ik vind het al met al een aanrader!
Voor degene die dit ook wel wat lijkt bij deze zijn gegevens (met zijn goedkeuring):

Slavisa Radulovic
East Sarajevo (vlakbij Kasindo hospital)
Tel. +387 66 648 732 (dit nr op Viber toevoegen)
Locatie:
https://goo.gl/maps/oWC7wYM8uLy

(43.8017660,18.3729380)

Gr. Bassie78
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Bassie78 op 07 aug 2018 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Bassie78
VW T3 CU 2.0
Bassie78
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 aug 2017 20:55

Re: Laten spuiten, in sarajevo

Ongelezen bericht door Bassie78 »

Foto’s zijn niet helemaal in de juiste volgorde maar dat kan je er wel bij denken :???:
Groet, Bassie78
VW T3 CU 2.0
Bassie78
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 aug 2017 20:55

Re: Laten spuiten, in sarajevo

Ongelezen bericht door Bassie78 »

Huur een appartementje en ga lekker sarajevo in. Fantastische stad, indrukwekkende musea, natuur om de hoek en lekker eten en drinken! Dat op zich is al een aanrader 🙂

Groet, Bassie78
Groet, Bassie78
VW T3 CU 2.0
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5459
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Laten spuiten, in sarajevo

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Dat ziet er zo 1,2,3 niet gek uit! Is er een reden dat je het dak nu wit wilde?
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Bassie78
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 aug 2017 20:55

Re: Laten spuiten, in sarajevo

Ongelezen bericht door Bassie78 »

Hij lijkt zo wat kleiner. Eerlijk gezegd vind ik een laag dak mooier 🤫 maar vanwege onze plannen (4maanden weg, kind komt er aan) hebben we toch een hoog dak gekozen. En het ziet er inderdaad niet gek uit! Het is echt supermooi geworden 😃
Laatst gewijzigd door Bassie78 op 07 aug 2018 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Bassie78
VW T3 CU 2.0
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 839
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: Laten spuiten, in sarajevo

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Het ziet er zo prima uit, voor de kenners zal er zeker wat kritiek zijn , maar voor het geld lijkt het mij een prima deal .
Nu verkopen en het volgende project kopen lijkt mij het beste .
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Bassie78
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 aug 2017 20:55

Re: Laten spuiten, in sarajevo

Ongelezen bericht door Bassie78 »

Ha Rob, nee man. Mooi zo. We maken er lekker onze eigen bus van. Kenners hebben altijd wat aan te merken 😉 ik denk dat de beste man in de gegeven tijd een wereldprestatie geleverd heeft. Alles wat beter kan heeft simpelweg tijd nodig. Wij hadden dat niet. Maar als je dat wil kan dat eenvoudig daar, het dagloon ligt op iets van €30.
Groet, Bassie78
VW T3 CU 2.0
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 839
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: Laten spuiten, in sarajevo

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Ik heb mijn dochter al een vakantie aangeboden naar Sarajevo, maar ze wilt niet . Ondanks je goede adviezen.
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Plaats reactie