Neanderthaler crafter project

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Heren bedank [[thumbup]] voor het meedenken aan de goedbedoelde ideeën maar aan gezien jullie en ik zelf nog niet precies weet wat ik zelf ga doen vind ik het prettiger om dat zelf uit te zoeken . [[thumbup]]

Anders moet door ideeën gaan kijken van anderen en lezen dat niks met mij te maken hebt daar kom ik nu al achter bij het lezen van deze papieren en van anderen bouw types die mij al zijn voor gegaan en naargelang de bouwjaren van de auto's en al wat niet meer .

En te voorkomen voor dat we door het bos de bomen niet meer zien :lol: er veranderen bij ook nog steeds dingen .
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door Bob »

Leuk al die regels over de gordels.

Bij een bus van voor juli 2014 worden zijdelings geplaatste zitplaatsen op het kenteken meegenomen. Als je maar geen gordels plaatst. Vraag me niet waar het staat, dat interesseert me niet, zolang de keurmeesters het maar goedkeuren, het geen ze nog steeds doen.
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Zo is effe wat gedaan vandaag maar eerst even mijn las project afgemaakt , zins de verkoop van motor fiets onderdelen was ik nu in tig tijd :buiken:

Eindelijk in staat om argon gas fles te kunnen bij kopen dat kwam er maar steeds niet van , kan nu eindelijk ook wat las werkzaam heden met tig doen en daar hoort natuurlijk ook een kar bij en meteen maar met een oude laden kastje opgeofferd waar de elektroden en de gas cupjes in kunnen
liggen grijp ik wat minder snel mis .

En een ander met meer laatje bij de kringloop winkel gekocht voor het andere spul . het moet natuurlijk alleen nog geschilderd worden maar dat komt wel een keer kan nu gebruikt worden [[thumpsup]]

Vandaag ook maar meteen een pedaal slot maken voor de auto kijk die moet er natuurlijk wel op :D dus de eerst ter wereld is geboren voor de crafter denk ik :lol:

Ook klaar --- nu schilderen in mooi geel kleurtje [[uuhhmm]]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door luizenbos op 13 nov 2019 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door hippie »

[[toast]] Begin is er
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Gebruikersavatar
VW_Sk8r
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 437
Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
Locatie: Delft

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door VW_Sk8r »

Mooi laskarretje Frits [[thumbup]]
Mvg Klaas.

T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

vond ik zelf ook klaas :D

Nou is even proef passen voor het idee ----- en inderdaad Theo -- VW Mercedes samenwerking geeft wat meer mogelijkheden dit past alvast
de bank achter daar moet nog even over nadenken vanwege de schuin op lopen voeteinde voor waar je voeten op staan .

Moet de bank aan de voor kant nu 5 cm omhoog en op de vloer bevestigd zien te worden [[uuhhmm]]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Hallo Frits, ik ben net een ervaring rijker en een illusie armer bij de RDW. De fabrieksuitvoering van de zelf ingebouwde dubbele cabine uit 2004 in een 2004 bus keuren ze niet goed omwille van de bevestiging veiligheidsgordels. Inbouw, afwerking en fiscale eisen gaan ze vooralsnog mee akkoord. Ik kon de aanpassing zonder extra zitplaatsen vermeld krijgen, of herkeuren zonder gordels (geen optie) of een conformiteit aanleveren. Ik ga nu dat laatste proberen aangezien de producent van de dubbele cabine gecertificeerd is als OEM leverancier/voertuigfabrikant en de juiste verklaring kan afgeven. De helpdesk heeft daarvoor al een stroomschema met de nodige stappen voor doorgemaild. In slechtste geval moet ik bij de producent/inbouwpartner langs voor een inbouwkeuring om het certificaat te verkrijgen. In het gunstige geval voldoen de foto's van de cabine en inbouw.

Daarnaast wordt de bus gecontroleerd op de permanente eisen. Als ze wat afwijkend opvalt heb je ook een probleem. Het viel de keurmeester op dat ik draaiplateaus had. Daar keuren ze ook op af als je geen (voertuiggebonden)certificaat erbij hebt. Deze moeten er voor de herkeuring ook uit of ik moet een certificaat overleggen.....

Ze waren wel tevreden over mij documentatie van het geheel. Maar voor hun geld echt dat ze enkel de inbouw keuren en niet de geschiktheid van de onderdelen, die moet je zelf aantonen. En nee, op de cabine en de draaiplateaus staan geen E-nummer of EEG/ECE goedkeuring vermeld. (edit) ik heb net via de leverancier De Wit Schijndel de FASP documenten gekregen voor de draaiplateaus met typegoedkeuring voor fiat ducato 244 (citroen Jumper is bouwgelijk)

Voelt een beetje als 'in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst' :roll:
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door RoonT3 »

O ja, voor de tweede zitrij moet binnen 130cm de voorstoel of een veiligheidsscherm aanwezig zijn anders zijn gordels verplicht. Je zit zo op de foto op het randje daarvan denk ik.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Hai Roon waarschijnlijk wat jij bedoelt is in belgie geloof dat ze daar wat strenger zijn maar ik ga met je mee ik zelf denk ook ondanks de fabriek af ingebouwde veiligheid riemen in de bank .

Heb ik ook mijn twijfels over de goed keuring ,en dan dat het diens gaat doet als op de kampeer plek als zitbank :D en niet de goedkeuring ga krijgen op kenteken van 4 personen maar blijft bij 2

Maar ja niet geschoten altijd mis dit is wat ik heb en is betaald [[thumbup]] en wacht af wat er uitkomt bedank alvast met meedenken
dat zal het nog wat worden met mijn zelf gebouwden draai plateaus . :(

het lijkt wel dat alles gekocht moet worden met certificaten van veiligheid ander heb je geen poot om op te staan begrijp ik , maar de keurmeester zal hoop ik ook wel een keuring bevoegdheid hebben om te controleren wat wel en niet goed is en wat wel mag en niet en door de beugel kan .

Afijn rond juni hoop ik zullen we het weten :mrgreen:
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Maar als ik dit zo lees we wachten af en ga door Camper op bedrijfsauto kenteken
Met een maximum wettelijk toegestane massa (MWTM) van minder dan 3.500kg


https://www.linderskampeerautos.com/zit ... els-camper
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Nee hoor, in Nederland........ Zet een draaiplateau er pas in na de keuring als je geen voertuiggebonden CE verklaring hebt. Ik heb de FASP CE verklaring nu doorgestuurd aan de RDW ter beoordeling. Anders moet ik alsnog voor herkeuren deze plateaus eruit halen. Wat bank betreft dacht ik ook goed te wezen door een bouwjaar gelijk en 'merk' dubbele cabine over te bouwen. Probleem is dat jij de wijziging aanbrengt en deze als individuele goedkeuring wordt beoordeelt. Jij moet dus aantonen dat je modificaties conform EEG regelgeving/goedkeuring zijn. En dat werkt niet op je reebruine ogen....Wel met goede documentatie (welke je best vooraf de keuring laat toetsen)

Voor in jouw geval, bij grijskenteken camper opletten op de eis van 130cm tussen de rugleuningen 1e en 2e rij. Als je daarover gaat zijn gordels wel verplicht. De middenzit in 2e zitrij krijg je ook nooit als zitplaats en tussen twee voorstoelen geen veiligheidsscherm/strijkplank. Misschien dat je via PON een juiste CVO kan krijgen voor personenbus (dan zit je gelijk goed op bevestigingspunten gordels)

Het doehetzelfwel gehalte wordt moeilijker naarmate de bussen jonger worden.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door Bob »

Camper krijgt tegenwoordig (vanaf 2008 al) altijd geel kenteken
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Beetje verder wat dozen gehaald bij een bekend grossier om de inrichting een te bepalen in verhouding en doorloop

en begonnen met 2 draaiplateau te maken voor de stoelen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

En daar ben ik nu wat verder in ben nu aan klooien om de vergrendel mechanisme te maken denk dat ik daar nu uit ben na verschillende constructie te hebben gemaakt .

Die niet bevallen of niet werken :mrgreen:

Tevens is nu de Armaflex ACE 9mm besteld en gekozen en Reckhorn ABX Alubutyl Dämmmaterial bij Amazon de als de demping matje man man dat scheelde een slok op borrel ten opzichten van Nederland .

dus daar alles gekocht eerst is binnen ik kan verder
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Frits, die draaiplateaus
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Weet het Roon word er niet mee goed gekeurd daarom tegen die tijd zonder de plateau aan bieden en na de keuring er weer opzetten [[thumbup]]
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Plaats reactie