De oranje 1900 WBX
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3051
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: De oranje 1900 WBX
Wat die brug betreft, ik denk niet dat je met 1500kg hefvermogen (dat dan nog eens afhankelijk is van wat je boormachine aankan) toekomt voor een hele opgebouwde bus.
Met de ramen kan ik je niet helpen, maar ik stel me wel (alweer) de vraag waarom iemand een panelvan koopt als je ramen wil ? (niks persoonlijks, gewoon algemeen hoor).
Met de ramen kan ik je niet helpen, maar ik stel me wel (alweer) de vraag waarom iemand een panelvan koopt als je ramen wil ? (niks persoonlijks, gewoon algemeen hoor).
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Re: De oranje 1900 WBX
Dit is inderdaad een lastige... Aan de keuken kant kom je wel weg met het plaatsen van de ruit in het enkele plaatmateriaal.Mille4488 schreef: ↑23 apr 2020 10:28
En dan rest er mij helaas ook de grote ramen-in-een-panelvan kwestie. Ik zou erg graag 2 schuif/klap ramen in mijn bus zetten (in schuifdeur en boven keuken) en uit het topic van Arnie82 kan ik meteen afleiden dat dit niet de eenvoudigste klus is.
Als ik het goed voorheb is er in een panel van geen raamvorm 'uitgeponsd' in de panelen waardoor de zelfgeplaatste ramen verder naar buiten zullen steken en er complicaties optreden met de standaard raamrubbers?
Als iemand mij op weg kan zetten met welk type ramen en welk type rubbers ik geholpen ben (als die er dan al zijn) dan zou dit fantastisch zijn. Voorbeelden van Alternatieven of interessante topics zijn ook erg welkom!
Hebben wij ook gedaan en dit zit gewoon prima.
Voor de schuifdeur schijnen wel rubbers te bestaan maar ik heb ze niet gevonden. Ik weet dat er bussen zijn die het zo hebben maar details heb ik niet kunnen achterhalen. Komt ook dat een vorige eigenaar bij mijn bus de binnenzijde van de schuifdeur al verder had "toegetakeld" zodat wij zowieso creatief moesten zijn. Als je een "nieuw type" bus hebt (wat volgens mij het geval is) zou je een andere schuifdeur met sponningen kunnen zoeken. Bij een "oud type" zoals ik heb is dat niet zo eenvoudig omdat deze schuifdeuren vrij zeldzaam zijn. Vandaar dat wij zelf creatief geworden zijn.
Zal vanavond wel even wat plaatjes plaatsen. Het achterraam heb ik vooralsnog dicht gelaten omdat ik dus nog niet het juiste rubber heb gevonden. Wellicht dat dit in de toekomst nog een keer gedaan wordt.
Gr/Arnold
VW T3 ‘82 luchtkoeler
VW T3 ‘82 luchtkoeler
-
- op verzoek verwijderd
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00
Re: De oranje 1900 WBX
Mooi werk maar ik vind een aantal zaken vreemd:
- je schrijft dat je de compressie zal testen maar je hebt de motor al voor 3/4 gedemonteerd: had je beter al gedaan toen de motor in de bus lag zodat je bij slecht resultaat onnodig werk kon vermijden
- in mijn ogen maak je de "fout" die velen maken nl. teveel demonteren in 1 keer bv als je de onderkant wil behandelen dan moet het dashbord er nog niet uit.
- je schrijft dat je de compressie zal testen maar je hebt de motor al voor 3/4 gedemonteerd: had je beter al gedaan toen de motor in de bus lag zodat je bij slecht resultaat onnodig werk kon vermijden
- in mijn ogen maak je de "fout" die velen maken nl. teveel demonteren in 1 keer bv als je de onderkant wil behandelen dan moet het dashbord er nog niet uit.
Re: De oranje 1900 WBX
Zoals je merkt is dit dus niet gelukt... Probeer het komend weekend even te doen!
Gr/Arnold
VW T3 ‘82 luchtkoeler
VW T3 ‘82 luchtkoeler
- John met 'n buske
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 28 mei 2007 15:47
- Locatie: Eindhoven
Re: De oranje 1900 WBX
Mooi verslag en leuke filmpjes met - niet onbelangrijk - heerljke deuntjes
Succes!
Succes!
Groetjes,
John en Miriam
VW T3 Camper 1979 2.0CU 70 pk
Kawasaki ZZR1100 150 pk
Audi Tt 2003 225 pk
John en Miriam
VW T3 Camper 1979 2.0CU 70 pk
Kawasaki ZZR1100 150 pk
Audi Tt 2003 225 pk
Re: De oranje 1900 WBX
Hoi Emiel .
Bij onze panel-van zijn ook naderhand ramen ingebouwd.
Hier een paar foto's .
Rubber voor de binnenkant . Achter de bestuurder zit een schuifraam , maar die is anders geplaatst dan de andere 3 ramen .
Bij onze panel-van zijn ook naderhand ramen ingebouwd.
Hier een paar foto's .
Rubber voor de binnenkant . Achter de bestuurder zit een schuifraam , maar die is anders geplaatst dan de andere 3 ramen .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Re: De oranje 1900 WBX
Dit zijn duidelijke foto's zeg! Nu snap ik eindelijk een beetje hoe dit gedaan wordt.
Laatst gewijzigd door Arnie82 op 26 apr 2020 20:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr/Arnold
VW T3 ‘82 luchtkoeler
VW T3 ‘82 luchtkoeler
Re: De oranje 1900 WBX
Emiel,
Bijgevoegd zoals de ramen nu bij mijn bus zitten... Het keukenraam zit gewoon in het buitenpaneel en deze is aan de binnenzijde bekleed tot achter het rubber. (het werkblad moet er nog in)
Zoals gezegd hebben wij de schuifdeur dicht gelast tussen binnen en buitenpaneel. Deze twee plaatdelen komen dus strak aan elkaar en hier komt het rubber overheen. (dit is dus niet het geval bij jouw bus)
Het achterste raam hebben wij vooralsnog niet gemaakt (paneel is aan de buitenzijde dus gewoon nog dicht) aangezien ik nog geen gevoel had hoe deze netjes te maken... Nu ik het gebruikte rubber van hippie zie is dat wel een idee... Zou ik altijd nog eens kunnen doen.
Momenteel heb ik hier een paneel in gemaakt, deze zit met sterke magneten vast in de rand van de sponning die aan de binnenkant aanwezig is.
Hopelijk heb je hier wat aan!
Bijgevoegd zoals de ramen nu bij mijn bus zitten... Het keukenraam zit gewoon in het buitenpaneel en deze is aan de binnenzijde bekleed tot achter het rubber. (het werkblad moet er nog in)
Zoals gezegd hebben wij de schuifdeur dicht gelast tussen binnen en buitenpaneel. Deze twee plaatdelen komen dus strak aan elkaar en hier komt het rubber overheen. (dit is dus niet het geval bij jouw bus)
Het achterste raam hebben wij vooralsnog niet gemaakt (paneel is aan de buitenzijde dus gewoon nog dicht) aangezien ik nog geen gevoel had hoe deze netjes te maken... Nu ik het gebruikte rubber van hippie zie is dat wel een idee... Zou ik altijd nog eens kunnen doen.
Momenteel heb ik hier een paneel in gemaakt, deze zit met sterke magneten vast in de rand van de sponning die aan de binnenkant aanwezig is.
Hopelijk heb je hier wat aan!
Gr/Arnold
VW T3 ‘82 luchtkoeler
VW T3 ‘82 luchtkoeler
Re: De oranje 1900 WBX
Mooi en netjes gedaan [[thumbup]] .
Ik zou graag de achterramen weer "dicht" hebben ivm isolatie en wat donkerder met slapen .
Ik zou graag de achterramen weer "dicht" hebben ivm isolatie en wat donkerder met slapen .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: De oranje 1900 WBX
Netjes mooi hoor
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: De oranje 1900 WBX
Precies! Ik heb een kastenwagen (geen achterste achterramen) en mis ze ook totaal niet. Linksachter staat sowieso de hoge westfalia kast voor en rechts heb ik meer dan voldoende aan het raam in de schuifdeur ( zowel bij rechtsaf slaan of als we achterin de bus zitten). Slapen is lekker donker en stil en meer dan genoeg ventilatie van de overige ramen en daktent.
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Re: De oranje 1900 WBX
Vanuit praktisch oogpunt is het dichthouden van het achterste raam aan de passagiers kant ook voor mij geen punt. Isolatie is inderdaad wel een tikkie beter met het paneel dicht. Voor mij een reden om hem alsnog open te maken in de toekomst is dat ik het van de buitenkant fraaier vind staan... Daarmee wordt de bus meer camper en minder bus in mijn ogen.
Voorwaarde voor mij zou wel zijn om de binnenzijde netjes te kunnen afwerken.
Voorwaarde voor mij zou wel zijn om de binnenzijde netjes te kunnen afwerken.
Gr/Arnold
VW T3 ‘82 luchtkoeler
VW T3 ‘82 luchtkoeler
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: De oranje 1900 WBX
Een Halb-Kasten dus. Kastenwagen is zonder enkele ruit tussen B en C stijl. Halb-kasten heeft éen of twee ramen tussen B en C stijl.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: De oranje 1900 WBX
Dank Ronald, weer wat geleerd
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Re: De oranje 1900 WBX
Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg en de nog duidelijkere foto's! Dat maakt mijn werk alweer een pak makkelijker. De ramen zijn onderweg, een klapraam achter de bestuurder en een dicht raam in de schuifdeur. Deze ramen staan er vooral in om de zichtbaarheid tijdens het rijden te verhogen en de bus ook wat verluchting te geven tijdens het kamperen.
Toch maar voor de kuis-hefbrug gegaan en voorlopig nog helemaal geen spijt van gehad. De bus kan lekker met zen snuit of kont de lucht in en ik kan prima alles kuisen op een krukje in het motor of koeler compartiment. Brug vooral ook gekocht omdat ik nog een 205je heb staan en die gaat natuurlijk makkelijker de lucht in met zo'n brug.
Volgende punten op de waslijst:
- Carburator reviseren (pakkingset onderweg)
- Uitlaat oplassen
- remmen eens bekijken
- Inventaris maken van alle bouten, moeren, pakkingen, slangenklemmen en meer kleine rommel die aan vernieuwing toe zijn.
- Al wat lassen aan de carrosserie
- Elektriciteit wat uitpluizen, vandaar dat het dashboard er uit ligt.
Nog veel werk dus, maar de bus is heel eenvoudig en gestructureerd opgebouwd en ik kan veel bijleren dus ik ben me aan het amuseren!
Toch maar voor de kuis-hefbrug gegaan en voorlopig nog helemaal geen spijt van gehad. De bus kan lekker met zen snuit of kont de lucht in en ik kan prima alles kuisen op een krukje in het motor of koeler compartiment. Brug vooral ook gekocht omdat ik nog een 205je heb staan en die gaat natuurlijk makkelijker de lucht in met zo'n brug.
Volgende punten op de waslijst:
- Carburator reviseren (pakkingset onderweg)
- Uitlaat oplassen
- remmen eens bekijken
- Inventaris maken van alle bouten, moeren, pakkingen, slangenklemmen en meer kleine rommel die aan vernieuwing toe zijn.
- Al wat lassen aan de carrosserie
- Elektriciteit wat uitpluizen, vandaar dat het dashboard er uit ligt.
Nog veel werk dus, maar de bus is heel eenvoudig en gestructureerd opgebouwd en ik kan veel bijleren dus ik ben me aan het amuseren!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groet Emiel