De tijd vliegt, de bus helaas nog niet.
Wel opnieuw een hele berg werk kunnen verrichten maar soms groeit de berg precies sneller dan dat ik hem kan verzetten
Dus wat is er gebeurt de laatste maanden (slik, maanden...)
De motor is terug in de bus geplaatst, dat ziet er zo uit:
184425944_504413530682528_835676584828158693_n.jpg
En dat ging zo:
https://www.youtube.com/watch?v=MuApg1t ... =Milwelder
En dan heb ik me nog wat geamuseerd met wat maatwerk, heb zelf draaiende zetels geplaatst uit een honda Prelude. Dit is misschien een beetje een omstreden keuze maar ik ben fan van de looks. Ze krijgen ook nog zeker en vast een nieuwe bekleding om te matchen met de rest van de bus.
184680332_299989501578096_9185549593117607809_n (1).jpg
Daarna ook een set na-aap syncro spiegels gemaakt. Hoewel ze gaandeweg meer en meer zijn gaan afwijken van de syncro-look, kan het eindresultaat me wel smaken. Het was een mooie kans om men Alu-las skills wat te verfijnen.
178862932_144318374315611_1581328250360505429_n.jpg
Ook dat werk is in een filmpje gegoten:
]
https://www.youtube.com/watch?v=z---ue_ ... =Milwelder
Een heel deel van het interieur is ook opnieuw geinstalleerd en ook alle motorvoorzieningen (benzinetank, schakelstangen, gas, koeling, etc) zijn geplaatst. Laatste rechte lijn opweg naar de keuring zou je dan denken.
Toch staat er nog een stevig lijstje klaar:
- Motor afstellen, loopt 'oke' in stationair maar valt meteen weg bij gas geven.
=> Volgende vaststellingen gedaan: bobine meet buiten spec, 1 kabel tussen verdeler en bougie heeft een dubbel zo grote weerstand, de verdeler is helemaal open geweest en er lag een stukje plastiek op de bodem, alsook ging het armpje van vacuumvervroeging niet in en uit bij het zuigen op het membraan.
Al deze onderdelen ga ik dus vervangen alvorens ik begin te panikeren. Verder nog Kleppen stellen en timing afregelen.
Als deze onderdelen vervangen zijn hoop ik de Pierburg 2E3 aan de hand van documentatie af te kunnen stellen. Moest dit niet lukken zal ik ten rade moeten gaan bij iemand die hier ervaring mee heeft.
- Pinkers, toeter en achterlichten werken niet
- remmen moeten nog getest en afgesteld worden
- Waterkoeling systeem nog eens helemaal flushen en ontluchten
- dozijn aan kleinigheden
Ik doorblader het forum nog eens op zoek naar advies over afstellen van een 2E3 en verder zal het de vingers kruisen worden voor een lekker brommende bus en een gunstige keuring.
Als we zo ver zijn horen jullie het wel!