Bovenste draagarm bussen + stuurstanghoes gedaan

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
blauw
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 718
Lid geworden op: 01 sep 2006 21:00
Locatie: Utrecht

Bovenste draagarm bussen + stuurstanghoes gedaan

Ongelezen bericht door blauw »

Hoi,

Weer wat gedaan in het kader van de apk. Met deskundige hulp gelukkig. Maar de bezigheden vallen mee. Als de schroeven maar een beetje los willen komen. En dat deden ze gelukkig.

Deze link van het vervangen van de draagarmrubbers is handig: https://youtu.be/KAu7ci8vbbA.
BDD5A26A-5165-4BC4-8020-92F7016F9FB1.jpeg
F2EAA373-C8A8-4772-8580-FD25CC5A319E.jpeg
0F37BC7B-8D20-4150-9EE4-E4CCE185A699.jpeg
Voor het vervangen van de stofhoes van de stuurstang hier een handige truck. Werkte bij mij prima, hierbij heb ik 3 plastic zakjes over elkaar heen gedaan en goed ingevet aan de buitenkant; https://youtu.be/MTNvT_JyJdU .

Nu nog de goede remslangetjes voor achter binnenkrijgen. De FLAPS had iets te lange geleverd. Je moet die van 16 cm. hebben. En in het geval van een T3 met bouwjaar 85-87 heb je de smallere nodig. Of ik neem toch de bredere (smallere niet leverbaar in Ned.) en dan moet ik het doorvoergat iets groter maken.
2E08DA07-8785-41E2-8557-0359DA5EB0F8.jpeg
En iets met de handrem. Op het forum al een en ander over gelezen. Die klopt niet helemaal bij onze bus. Nieuwe remschoenen gekocht en bevestigingsset.

Groeten, Arjan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Caravelle uit '86 met DG motor van na '85, omgebouwd tot camper.
Gebruikersavatar
thijs1718
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 apr 2020 21:28
Locatie: Harderwijk

Re: Bovenste draagarm bussen + stuurstanghoes gedaan

Ongelezen bericht door thijs1718 »

Hoi Arjan,

Ben aankomende week zelf ook aan de beurt met het vervangen van de draagarm rubbers, mijn vraag na het kijken van het filmpje, is het nodig deze vast te lassen? Heb zelf namelijk geen lasapparaat...
Met vriendelijke groet,
Thijs

T3 1979 2.0 CU
Gebruikersavatar
blauw
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 718
Lid geworden op: 01 sep 2006 21:00
Locatie: Utrecht

Re: Bovenste draagarm bussen + stuurstanghoes gedaan

Ongelezen bericht door blauw »

Ja Thijs, ik heb net op je post gereageerd, we hebben elkaar gekruist :-).
Ik zou geen risico nemen en het een lasje geven. Misschien ken je iemand die kan lassen, of een bedrijf waar ze voor vriendelijk bedrag twee lasjes willen geven? Je kunt de draagarm er naar toe brengen.
Groeten, Arjan
Caravelle uit '86 met DG motor van na '85, omgebouwd tot camper.
Gebruikersavatar
thijs1718
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 apr 2020 21:28
Locatie: Harderwijk

Re: Bovenste draagarm bussen + stuurstanghoes gedaan

Ongelezen bericht door thijs1718 »

Hoi Arjan, ja kwam ik ook net achter :D, ja met de draagarmen naar iemand gaan en vragen om een klein puntje, lijkt mij een strak plan! Gewoonweg vragen voor een klein puntje, net zoals in de video lijkt mij.
Met vriendelijke groet,
Thijs

T3 1979 2.0 CU
Plaats reactie