Restauratie update

Deel je werk met het forum,
Hornox
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 247
Lid geworden op: 29 mar 2006 13:04
Locatie: Margraten

Ongelezen bericht door Hornox »

Goedemorgen,

Kleine update en weer gelijk een nieuwe vraag...

Eerst een update:
- De koelkast werkt! Op gas, 220v en 12v geen probleem. Daar ben ik echt wel blij mee. Mag ik ook eens een meevaller hebben!
- Nieuwe gasveren geplaatst op de achterklep. Wat een verschil. De oude veren waren echt totaal op.
- Binnen bekleding aan het plafond vervangen. Véél werk. Ongeveer drie dagen high geweest van de lijmdampen maar het resultaat mag er zijn.
- Het rubber rondom het hefdak vervangen. Zelf ben ik lang op zoek geweest naar dit rubber. Uiteindelijk gevonden bij JustKampers.com. Mijn uitvoering is een Eurec Cassandra. Eigenlijk dus een Devon Moonraker. Wellicht een tip voor mensen die dit rubber ook zoeken? In elk geval was JustKampers enorm snel met leveren.

Nu dan weer een vraag:
Hoe pak ik de elektra aan? Ben nog aan het twijfelen over een 2de accu etc. Maar wat ik me meer afvraag: welke veiligheids middelen dien ik in te bouwen? Zekeringen/aardlek/etc? Heeft iemand hier een schema of tekening van?

Mvg,
Bob
Mvg,
Bob
Leo M
† 18-06-2012 R.I.P.
Berichten: 6477
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
Locatie: B-9160-Eksaarde

re info

Ongelezen bericht door Leo M »

Bob schreef:
Binnen bekleding aan het plafond vervangen. Véél werk. Ongeveer drie dagen high geweest van de lijmdampen maar het resultaat mag er zijn.
Dag Bob en andere lijmgebruikers
Let hierbij op voldoende verluchting en in geen geval vlammen(gas-frgo)te maken of te roken,Deze dampen zijn zeer explosief,
Nu dan weer een vraag:
Hoe pak ik de elektra aan? Ben nog aan het twijfelen over een 2de accu etc. Maar wat ik me meer afvraag: welke veiligheids middelen dien ik in te bouwen? Zekeringen/aardlek/etc? Heeft iemand hier een schema of tekening van?
Dag Bob
De draaddiameter,zeker op 6mm2 houden ,ook voor de massa of beter een massastrip gebruiken en een scheidinsrelais van 80A gebruiken voor de tweede batterij,
Op onderstaande link ,ga je naar technishe fiche onder elektrische schema's vind je beter terug dan ik het kan uitleggen!Ik gebruikte dit schema met succes,
Ook voor andere info,zoals water en verwarming zijn er technische fiches aan wezig

Hier de site onder technische fiche klikken

Hopelijk ben je hiermee een flink stuk verder in de goede richting
Groeten Leo M
Groeten Leo M

Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Hornox
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 247
Lid geworden op: 29 mar 2006 13:04
Locatie: Margraten

Ongelezen bericht door Hornox »

Hallo mensen,

De bus is klaar lijkt me. Er zijn nog een paar details in het interieur en er moeten nog velgen/wieldoppen komen maar dat komt nog wel. De huishoud accu zit er in en alle bedrading is aangelegd. Gisteren zijn we gaan touren door het Limburgse heuvelland en dat was genieten. De tocht was opgezet door Jeffrey (http://beetlefreaks.skynetblogs.be) en dat had ie goed aangepakt. De route was in elk geval schitterend!

Ter illustratie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iedereen bedankt voor jullie hulp op dit forum!

Grt,
Bob!
Laatst gewijzigd door Hornox op 18 apr 2007 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg,
Bob
Nick knutsel

Ongelezen bericht door Nick knutsel »

Hoi Bob,

Nette bus geworden hoor [[thumbup]].

Wij hebben ook een eurec cassandra maar dan uit 1990. Nou viel mij op dat jouw hefdak aan de bijrijderszijde geen klemmen heeft. Bij mij zitten aan de zijkant 2 klemmen en zit er een klem aan de binnenkant.

Als jij hier een ander systeem hebt wil ik dat graag eens zien. Mijn klemmen zijn namelijk het grote struikelblok [[pang]] voor een vaste luifel.

Gr. Nick
Hornox
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 247
Lid geworden op: 29 mar 2006 13:04
Locatie: Margraten

Ongelezen bericht door Hornox »

Gertje schreef:Hoi Bob,

Prachtige bus [[thumbup]] Wat Nick ook al vroeg, hoe sluit jou dak, ik heb ook twee klemmen aan de buitenzijde en een gordelklem aan de binnenzijde.

Groetjes, Gertjan [[bye]]
Nick/Gertjan,

Ik heb enkel nog die gordelklem aan de binnenzijde. De klemmen aan de buitenkant zitter er nu niet op. Het dak zit met die gordel al muurvast en de klemmen aan de buitenzijde heb ik er dus afgelaten.

Heb wel deze zien staan:
http://shop.justkampers.com/product_inf ... ts_id/9645

Misschien de beste optie om deze er toch op te zetten? De oude klammen zijn echt niks meer waard.

Mvg,
Bob
Mvg,
Bob
Gebruikersavatar
Arnaud
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 460
Lid geworden op: 30 okt 2006 13:58
Locatie: Alkmaar

Ongelezen bericht door Arnaud »

Hoi Bob,

Ziet er mooi uit hoor, dat oranje is echt een mooie kleur!

Maar ik vraag me af: wat voor een uitlaat heb je er onder? Die hoort toch aan de rechterzijde uit te komen? Die van jou komt er links achter uit?

Afbeelding

groeten
Arnaud.
Hornox
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 247
Lid geworden op: 29 mar 2006 13:04
Locatie: Margraten

Ongelezen bericht door Hornox »

t3td schreef:Hoi Bob,

Ziet er mooi uit hoor, dat oranje is echt een mooie kleur!

Maar ik vraag me af: wat voor een uitlaat heb je er onder? Die hoort toch aan de rechterzijde uit te komen? Die van jou komt er links achter uit?

groeten
Arnaud.
Arnaud,

Ik heb een 1600 CT motor. Die is iets minder bekend. Waarschijnlijk is dit bij de CU motor zo?

Grt,
Bob

PS: de code van dat oranje kleurtje is RAL 2008...
Mvg,
Bob
Gebruikersavatar
danimieghem
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 819
Lid geworden op: 17 okt 2006 11:29
Locatie: Aalst, O-VL, België, de bananenrepubliek

Ongelezen bericht door danimieghem »

@hornox: mooi werk !

Kan je voor je links naar foto's eens proberen [img]te%20plaatsen%20en%20d'er%20achter%20dan[/img]

Dan krijg je ze hier rechtstreeks "embedded" te zien
Groetjes, Dani
Als je IQ lager is dan het aantal PKs in je motor : BLIJF VAN DAT GASPEDAAL !!!
Hornox
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 247
Lid geworden op: 29 mar 2006 13:04
Locatie: Margraten

Ongelezen bericht door Hornox »

danimieghem schreef:@hornox: mooi werk !

Kan je voor je links naar foto's eens proberen Afbeelding

Dan krijg je ze hier rechtstreeks "embedded" te zien
Ok, heb het even aangepast. Gisteren de laatste zaken afgerond. Achteruitrijdlicht werkt weer en groot-licht ook. Ben nu alleen aan het bekijken hoe ik het beste een antenne voor een bakkie kan plaatsen. Standaard magneetvoet gaat moeilijk met een plastic dak...

Afbeelding

Grt,
Bob
Mvg,
Bob
Plaats reactie