![Positive [[thumbup]]](./images/smilies/thumpup.gif)
groetgen
Arnaud.
Arnaud,t3td schreef:Zo, dat ziet er lekker uit zeg.Zo'n oude bus in verse lak. Als nieuw! Zo te zien gebruik je ook nieuwe rubbers? Zijn die makkelijk erin te krijgen?
groetgen
Arnaud.
Hallo Gert,Gertje schreef:...ik zie dat je glaswol isolatie hebt aangebracht, let hierbij op dat dit spul ook als spons kan gaan fungeren...
Ha Bob,Hornox schreef: Hallo Gert,
Eigenlijk heb ik het spul er terug ingestopt omdat het er al zat toen ik hem kocht. Lijkt me idd het beste om het eruit te halen. Dit heb ik gisteren dan ook gedaan. vervolgens heb ik al die holtes volgespoten met holleruimtewas. Zo'n bus met dat spul kost 6 euro en daar zit toch behoorlijk veel in.
Wel een meevaller: de koelkast blijkt nog te werken! Althans op 220v werkt dat beestje nog. Gas en 12v probeer ik dit weekend. Gisteren kreeg ik de fles niet goed aangesloten aan de koelkast. Had niet de juiste koppeling. Wel super dat dat ding nog werkt!![]()
Gert, heb jij (of een andere Eurec Cassandra bezitter) een tekening van de stroominstallatie? De vorige eigenaar was nogal creatief: het stikt er van de kroonsteentjes etc! Lijkt me beter het opnieuw aan te leggen. Zo zitten er trouwens achter op mijn koelkast twee zekeringen en een relais. Deze staan niet op mijn tekeningen van Electrolux...
Mvg,
Bob
Ha Rick,rick schreef:Hallo Rene,
Zo is het!.
Ook bij mij hebben (onzichtbare) gaten onder het ruitrubber geleidt tot overmatige roest in de naad eronder. Gerepareerd (veel laswerk) en de binnenzijde ingesmeerd met Mike Sanders vet (ja, daar is onze Mikey weer!). Ik heb Mikey ook maar eens uitgeprobeerd op de buitenzijde. Daar zit een naad die zowel binnen als buiten op behandeling wacht. Ik heb de roest weggekrabt en hem tijdelijk ingesmeerd met onze Mike. En dat werkt perfect zolang je er tenminste niet met je Zondagse pak langsgaat.
Hornox schreef:Hallo allemaal,
De raamrubbers zijn al eens gebruikt. Echter de raamsponningen heb ik gerestaureerd en deze zijn helemaal dicht. Overigens sluiten de rubbers wel erg goed geloof ik. Ze erin krijgen was een behoorlijke klus. Ze klemmen echt aan alle kanten flink tegen de sponning. Wellicht is het een idee om alsnog wat kit onder de rubbers aan te brengen? Mijn voorkeur heeft om de isolatie wél te plaatsen. Maar van de andere kant kan ik best begrijpen dat als er vocht bijkomt dit een flinke spons wordt!
grt,
Bob
Ha Bob,Hornox schreef:Hallo allemaal,
De raamrubbers zijn al eens gebruikt. Echter de raamsponningen heb ik gerestaureerd en deze zijn helemaal dicht. Overigens sluiten de rubbers wel erg goed geloof ik. Ze erin krijgen was een behoorlijke klus. Ze klemmen echt aan alle kanten flink tegen de sponning. Wellicht is het een idee om alsnog wat kit onder de rubbers aan te brengen? Mijn voorkeur heeft om de isolatie wél te plaatsen. Maar van de andere kant kan ik best begrijpen dat als er vocht bijkomt dit een flinke spons wordt!
grt,
Bob
Ha Jan,JanmetDoKa schreef: Dag René,
Strikt genomen heb je gelijk. De veroorzaker van roest is vocht, niet de wol.
Feit is wel dat die wol op twee manieren kan bijdragen aan het bevorderen van die roest:
1e) De ventilatie in de holle ruimtes wordt belemmert wanneer deze vol zit met wol
2e) Wanneer het binnen warm en vochtig is en buiten een stukje kouder, dan slaat het vocht in de lucht neer als condens op het koele staal van de buitenwand. Als de wol tegen deze wand aan ligt zal het daar langer nat blijven.
Precies om die reden wordt in de accomodatie van schepen de wol in folie verpakt of tussen lagen kippengaas vrij van de stalen wand gemonteerd.
Dit verlengt de levensduur van het verfsysteem. Blijkbaar is de autolak van VW voldoende goed om hier 25 jaar weerstand aan te bieden.
Met vriendelijke groet, Jan van Klink.