Lekkage achterklep

Lak, plaatwerk, chroom, bumpers, ramen etc.
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: Lekkage achterklep

Ongelezen bericht door captain slow »

Tja.... [[uuhhmm]] [[sad]]

Groetjes Jan [[bye]]
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: Lekkage achterklep

Ongelezen bericht door captain slow »

Wouth foto achterklep.png
Zoiets Wouth??

Groetjes Jan [[bye]]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
Gebruikersavatar
wouth
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1411
Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
Locatie: arnhem

Re: Lekkage achterklep

Ongelezen bericht door wouth »

De afgelopen maanden heb ik diverse T3-rijders ontmoet die exact hetzelfde water-lekkage-probleem hebben zoals ik hierboven heb omschreven.
Kan mij niet voorstellen dat hier op dit forum nog niemand met dit probleem te maken heeft gehad.

Maar wat ik graag wil weten is: waar komt dit water naar binnen en hoe (of waarmee) kan ik dit voorkomen?
Wordt het lassen, kitten, tectyleren of moet ik mijn klepafdichtingsrubber vervangen?

Dat laatste lijkt me trouwens sterk.
I am Wouth and I approve this message
Gebruikersavatar
eric.c
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2006 18:37
Locatie: Betuwe

Re: Lekkage achterklep

Ongelezen bericht door eric.c »

Wouth,

De lekkage van de achterklep heb ik op reis opgelost door dik vet op het rubber te smeren ( merk: Nivea).
Thuisgekomen heb ik het achterkleprubber vervangen ( gemonteerd met Mike Sanders vet) en daarna nooit meer last gehad.

Vriendelijke groet,
Eric
Vriendelijke groet,
Eric rijdt met een 1900D
Gebruikersavatar
Sparks
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 dec 2014 09:30

Re: Lekkage achterklep

Ongelezen bericht door Sparks »

Hallo,
Ik heb ook een soortgelijke lekkage. Water ging tussen rubber en carrosserie en kwam uit de carrosserienaad boven aan de binnenkant (ongeveer rode rondje aan rechterkant op foto). Is er eerst een tijd bij het kastje links uitgekomen ( liep bovenlangs tussen hoogdak en carrosserie wanneer auto iets scheef stond) en liep onder de kledingkast naast de bank. Het heeft heel lang geduurd voor ik de oorzaak kende, omdat de lekkage zich links manifesteerde. Rubber achterklep gaat vervangen worden en hopen dat het hier echt aan lag. Mijn les was dat waar je de lekkage ziet een heel andere plaats kan zijn dan waar de oorzaak zit. Succes!
Groet, Marco
T3 Syncro 1988, 2.1WBX
T3 California 1991, 2.1WBX
Karmann Ghia coupe 1970
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: Lekkage achterklep

Ongelezen bericht door captain slow »

@Wouth bij deze heb ik je foto's geplaatst. Ik heb ze moeten verkleinen omdat ik ze er anders niet op kreeg. Miss was dat bij jouw ook het probleem.
wouth1.JPG
wouth2.JPG
Groetjes Jan [[bye]]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Lekkage achterklep

Ongelezen bericht door insomnia »

hmzzz ik zal die plek ook eens gaan inspecteren..

Heb ook al jaren minuscule lekkage waardoor het dekbed soms nat werd omdat er wat water vormde welke via de afdekking op de achterklep op de bodem vormde.. Ik heb altijd mijn slechte raamranden als dader aangewezen maar omdat nu toch alles eraf is zal ik dit meteen uitzoeken en uitsluiten.
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
wouth
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1411
Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
Locatie: arnhem

Re: Lekkage achterklep

Ongelezen bericht door wouth »

captain slow schreef:
Wouth foto achterklep.png
]
Ik heb vandaag nog eens een kritische inspectie gehouden en voelde (zien is op die locatie erg lastig) dat op de 2 plekken waar de rode cirkels staan ik nog een overlapping van 2 stukken blik heb geconstateerd en wel aan de buitenzijde :he!!!: van de bus.
Ik zal proberen of ik de locaties duidelijk kan omschrijven:
Als je het scharnier (links of rechts) van de achterklep met je vingertoppen aanraakt en je laat je vingers naar beneden afzakken kom je in een soort ¨goot¨ terecht. Als je je vingers nu langzaamaan buitenwaards beweegt, zul je w.s. ter hoogte van de rode cirkel een lichte verhoging voelen. Daar zit vlgs mij een naad die niet gelast is en bij mijn bus was de boel daar ook aardig roestig.
Zou dit de locatie kunnen zijn waar het regenwater naar binnen loopt??
Ik ben benieuwd of Insomnia en Sparks bij hun bus hetzelfde euvel ontdekken.
I am Wouth and I approve this message
Gebruikersavatar
Sparks
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 dec 2014 09:30

Re: Lekkage achterklep

Ongelezen bericht door Sparks »

Hallo,
Mijn bus staat in stalling, maar zodra ik er weer bij ben zal ik dit eens checken.
Groet, Marco
T3 Syncro 1988, 2.1WBX
T3 California 1991, 2.1WBX
Karmann Ghia coupe 1970
henkvanheerikhuize
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 714
Lid geworden op: 06 apr 2005 13:20
Locatie: apeldoorn

Re: Lekkage achterklep

Ongelezen bericht door henkvanheerikhuize »

Beste mensen,

heb zelfde euvel gehad en lekkage moeilijk op te sporen. Doordat
dat er ook, naar bleek, een verborgen lekkage was waardoor bovenkastje lichtelijk rot vertoonde, heb ik een aantal maatregelen genomen.
Omdat niet te zien was of de klep wel goed aansloot op het rubber, aan de binnenkant van de achterklep rubber tochtstrip geplakt. Ook alle gaatjes van de drukknoppen die bedoeld zijn voor achterklep vliegengordijn (ik denk althans dat die knoppen daar voor zijn)met toefjes siliconenkit gedicht.
Ook achterkleprubber vervangen waarbij bleek dat een stukje van de rand waarin rubber gedrukt wordt aangetast was door roest. Roestvrij gemaakt en een erg aangetast deel een nieuw stukje metaal ingelijmd met industriele metaallijm.

Ook een paar plekkem bij de linker en rechterhoek waar ruimte in zat, met een soort rubberkit van bison behandeld.

Resultaat: afgelopen seizoen geen lekkage meer (afkloppen!!).

Vandaag was ik voor een binnenshuisklus bij de glasboer, ook een t3gek. Die raadde mij aan om i.p.v. rubber tochtband, butyl of butyleenband te gebruiken als euvel zich weer voordoet.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben

groet

henk
Plaats reactie