Wind ruis of geluid rubbers

Lak, plaatwerk, chroom, bumpers, ramen etc.
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Wind ruis of geluid rubbers

Ongelezen bericht door Mitch »

Ik heb wegens chronisch tijdgebrek een klein stukje gedaan. Alleen het schuine gedeelte van het raam en dan nog het rubber alleen er tussen gefriemeld. Dat blijft al zitten (iig bij mij). Volgende stukje wordt het verticale gedeelte, kijken of dat ook met alleen klemmen blijft zitten. Ik moet wel zeggen, het zit vanaf maandag en de deur is 4 keer opengeweest, dus een duurzame test was het niet. Het stukje bovenop blijft iig niet zitten zonder plak. Maar dat is logischer aangezien er meer weerstand is met openen dan.

Groeten Michiel

Oh ja, en het scheelt iig al stukken, ik hoor nu alleen nog via de grill geruis en de motor. Vanaf 90km/h overigens begint het geruis nu en dat was eerder al. Dus ik zou er ook voor kunnen kiezen om te cruisen ipv door te karren...
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Wind ruis of geluid rubbers

Ongelezen bericht door luizenbos »

Gelukkig het helpt [[worshippy]] altijd blij dat het positieve uitpakt terwijl mijn bus nog niet eens rijd :buiken:

Michiel
wat ook helpt haal de kartonnetjes eens weg die achter op de gril op de zitten heb dat zelf ooit een gedaan althans had ze niet gemonteerd en toen ik het wel had gedaan merkte ik geluid verschil graven in me geheugen ik denk dat de wind dan via de achterkant ronding weg kan en niet meer tegen die kartonnetjes klapt ook meteen heb ik daar demping geluid matjes gemonteerd .

tevens heb ik van iemand gehoord :idea: dat dat kleine zwarte voor spoiler aan de voor ook iets helpt weet alleen niet wie [[uuhhmm]]
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
sphaero
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 332
Lid geworden op: 18 jul 2008 12:24
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wind ruis of geluid rubbers

Ongelezen bericht door sphaero »

Ik ben eindelijk eens op pad geweest met de rubbers in de bestuurdersportier. Mijn vriendin en ik hebben beide het idee dat het enorm veel scheelt. [[thumbup]]

Alleen de bevestiging is nog wel uitdaging. Hij begint bij mij alweer los te raken. Vooral het opentrekken van de deur vergt veel van de bevestiging. Waar het rubber om de deur heen haakt lijkt me het belangrijkste punt om te zorgen dat hij niet los kan schieten. Dat bij het openen van het portier eventueel het rubber een beetje mee kantelt is wellicht niet te voorkomen?

Iemand met veel rubber en lijmkennis? Is er iets beters te verzinnen dan bisonkit?

Groet,

Arnaud
--
Bamboe gele Westfalia camper: T3 1.6 TD 51KW maar wel JK blok
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Wind ruis of geluid rubbers

Ongelezen bericht door luizenbos »

mij schiet me spontaan wat binnen Arnaud :mrgreen: dat ik dit zit te lezen [[yes_new]]

ik denk dat als ik zover ben sikaflex 221 ga gebruiken
goedkoop zwart en zeer sterk en flexibel :!: het enige waar ik dan tegen op zie is dat als je het zou moeten verwijderen dat een hels karwei zal zijn
maar kan misschien meevallen als je een heel dun reepje zou doen .

moest een keer me dubbele cabine verwijderen die er uit moest die moest ik los snijden maar dat vast zit het is zeker
misschien toch een idee :wink:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
sphaero
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 332
Lid geworden op: 18 jul 2008 12:24
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wind ruis of geluid rubbers

Ongelezen bericht door sphaero »

Ik ken sikaflex nog van vroeger toen we het voor boten gebruikten. Ik zal ook nog eens wat rondvragen hier en daar. Mogelijk is dit een betere optie dan bisonkit...

Groet,

Arnaud
--
Bamboe gele Westfalia camper: T3 1.6 TD 51KW maar wel JK blok
Gebruikersavatar
busdude
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 634
Lid geworden op: 26 mei 2008 13:40
Locatie: Schiedam

Re: Wind ruis of geluid rubbers

Ongelezen bericht door busdude »

Ik heb jaren in het rubber gezeten.

Punt is alleen dat dit materiaal geen rubber is maar kunststof en dat het niet makkelijk te verlijmen is.
Het is een Thermoplastich elastomeer (TPE) wat goedkoper te produceren is omdat het 1:1 uit de extrusiemond komt.
Het beste kun je een goede contactlijm gebruiken, beide zijden goed insmeren, laten opdrogen, nog een keer insmeren, weer even laten drogen en het dan aanbrengen.
Maar let op, de sterkte van de lijmverbinding is afhankelijk van de kracht die je kunt uitoefenen op de verlijming. Het beste zou zijn om met een lat en een lijmklem de boel aan te drukken en het gewoon een nacht te laten drogen.

Zo deden wij het altijd bij verlijmingen.
In Cabauw (bij Lopik) zit van Hulsteijn, zij hebben hele goede lijmen voor dit soort verbindingen.

http://www.ccvanhulsteijnbv.nl/

Cheers,

Marcel
Hang los !
-------------
Verlaagde VW T3 1980 2.0 CU westfalia Joker 2
sphaero
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 332
Lid geworden op: 18 jul 2008 12:24
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wind ruis of geluid rubbers

Ongelezen bericht door sphaero »

Mij leek dat als de deur in de portier zit je het rubber goed kan aandrukken door de deur simpelweg dicht te doen. Dan wordt het rubber op het staal gekneld.

Groet,

Arnaud
--
Bamboe gele Westfalia camper: T3 1.6 TD 51KW maar wel JK blok
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: Wind ruis of geluid rubbers

Ongelezen bericht door captain slow »

Het beste lijkt mij om het rubber op te ruwen met een schuurpapiertje en dan te ontvetten, evenzo voor de lak alleen ff doodschuren. Beide zijden insmeren met contactlijm en dan na droging samenvoegen en persen,dat laatste is een uitdaging natuurlijk. Misschien kan je ook wel industrie secondelijm gebruiken, is ook zeer sterk en waarschijnlijk makkelijker in gebruik.

Succes Jan [[bye]]
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
sphaero
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 332
Lid geworden op: 18 jul 2008 12:24
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wind ruis of geluid rubbers

Ongelezen bericht door sphaero »

Ik heb gister de bevestiging ook nog bekeken. Wat volgens mij een goede aanvulling op de bevestiging is om een klein (metalen?) 'U' frame om het rubber heen te klemmen waar hij op de deur bevestigd zit. Het rubber is net om de deur heen te vouwen. Als je daar een metalen klem op kan zetten dan kan het onmogelijk meer loslaten. De raamrubbers in de deur zitten ook zo bevestigd. Vraag is alleen waar vind je een geschikt metalen frame of klemmen.

Heb al even gezocht. Volgens mij is de naam een U-profiel. In de modelbouw vond ik dit:
* http://metaalwinkel-metalen.nl/Modelbou ... Profiel.mw
Deze leek me nog beter maar veel te groot:
* http://metaalwinkel-metalen.nl/Speciale ... ofielen.mw

Wat denken jullie?

Groet,

Arnaud
--
Bamboe gele Westfalia camper: T3 1.6 TD 51KW maar wel JK blok
Gebruikersavatar
wouth
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1411
Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
Locatie: arnhem

Re: Wind ruis of geluid rubbers

Ongelezen bericht door wouth »

hylkeanne schreef: 13 aug 2019 01:25 Heb je dit rubber nog Frits?

Hylke
Ook ik heb wel interesse!
I am Wouth and I approve this message
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Wind ruis of geluid rubbers

Ongelezen bericht door luizenbos »

Heb nog wat meters ga even kijken [[thumbup]]
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Wind ruis of geluid rubbers

Ongelezen bericht door luizenbos »

Ja ik heb nog wat denk erom het is geen spons rubber dat betekent dat ze harder zijn en minder flexibel dus goed ontvetten en lijmen

Heb toen wat van verkocht maar nooit enige recensies van gelezen of het hielp of werkt van de 1 of ander :mrgreen:

zowel positief of negatieve :?:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 544
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Wind ruis of geluid rubbers

Ongelezen bericht door Kire »

luizenbos schreef: 14 aug 2019 12:39Heb toen wat van verkocht maar nooit enige recensies van gelezen of het hielp of werkt van de 1 of ander :mrgreen:
Tja, op mijn bus zitten originele rubbers en ik heb weinig last van windgeruis, maar die zaten er al op toen ik de bus kocht, vermoedelijk is de bus af fabriek daarmee afgeleverd (de rubbers lopen door tot onderaan de voordeuren). Overigens heb ik nooit met een bus gereden zonder die extra rubbers, dus wat dat aangaat heb ik geen vergelijk.

Groet,

Erik.
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Wind ruis of geluid rubbers

Ongelezen bericht door luizenbos »

jij hebt de luxere versie waarschijnlijk die die zitten toch aan de binnenkant sluiten dus wat kanalen af --- de gewone bestel hebben die niet jij zal dus als je radio wat harder zal zetten en je doet de deur dicht en luister buiten .

Hoor je bij de bestel types veel geluid ( dus de radio )uit de kieren komen dus ook naar binnen :wink: daarom zijn deze rubber als extra .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Wind ruis of geluid rubbers

Ongelezen bericht door Coen »

Ik snapte nooit waar dit item over ging. Windgeruis? Op mijn California zit dit rubber natuurlijk standaard.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Plaats reactie