Binnenspatbord bescherming

Lak, plaatwerk, chroom, bumpers, ramen etc.
Gebruikersavatar
John_Texel
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2015 12:45

Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door John_Texel »

Wie heeft er ervaring met de kunstof binnenspatbord bescherming te koop bij Paruzzi art nr 070750 / 51 en 070773 / 74?

Groeten
John
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Niet zelf maar over algemeen is de pasvorm knudde en moet je toch wel met een fohn nabewerken. Ook de bevestigingspunten laten te wensen over en men maakt wel zelf extra beugeltjes of verlijmen met sikaflex. Plaatsen bij warm weer of in een warme ruimte helpt ten opzichte van buiten in de koude. Ik heb een paar bussen ermee gezien en die eigenaren hebben zich véél moeite getroost om dit goed op zijn plek te krijgen. Hangt ook wel van je eigen eisen af natuurlijk hoe ver je wil gaan.....
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
T3 1981 ons bussie
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 347
Lid geworden op: 09 sep 2012 20:15
Locatie: Nijland

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door T3 1981 ons bussie »

Ik heb ze al jaren zitten. Pasten zonder al te veel aan te passen. Ik ben er tevreden over. Heb de rand langs de carrosserie wel afgekit. Aan de achterzijde heb ik inderdaad wel extra beugels gemaakt.

Groet wim
Wim en Elsa

T3 CAMPER 1981 2.0 CU LBX 70PK bamboegeel
Audi A2 2004 1.4 75pk colorstorm sprintblau
Audi A2 2001 1.4 75pk donkergroen metallic
Voormalig Lid 24

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 24 »

Ik heb geen klachten, al is de vorm soms wat lastig in overeenstemming te krijgen met de originele wielkast. Ik heb de binnenschermen bevestigd met parkers en zeker geen kit gebruikt. Ik geloof in goede ventilatie en af en toe flink schoonmaken achter de schermen om verzamelde meuk weg te halen, dan is alleen een paar schroefjes loshalen wel zo makkelijk. Vroeger was er zo een Fins systeem van aluminium binnenschermen. En hoe goed dat ook afsloot, er moest volgens de fabrikant altijd gezorgd worden voor een goede be- of ontluchting om rotterij te voorkomen.
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3050
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door krisg »

wat voor zin heeft het dan nog ?
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 1981 ons bussie
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 347
Lid geworden op: 09 sep 2012 20:15
Locatie: Nijland

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door T3 1981 ons bussie »

De wielkasten zijn eerst goed geconserveerd. Daarna de kunststof wielkuipen gemonteerd om de wielkasten te beschermen tegen steenslag. Kuipen sluiten niet volledig aan dus ventilatie genoeg.
Heb ze alleen bovenaan bij de boog van de wielkasten afgekit zodat er zo weinig mogelijk vuil tussen komt.

Boven de voorwielen is een plek die bij veel bussen doorgeroest is bij de gordelbevestiging. Was bij mij ook zo, en volgens mij heb ik er nu alles aan gedaan om dat weer te voor komen.

Groet wim
Wim en Elsa

T3 CAMPER 1981 2.0 CU LBX 70PK bamboegeel
Audi A2 2004 1.4 75pk colorstorm sprintblau
Audi A2 2001 1.4 75pk donkergroen metallic
rick
Bus guru
Berichten: 5215
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door rick »

Mijn bus van fabriek uit voorzien van een steenslagcoating. Die was nog in redelijke staat na 25 jaar. Waarom die niet verbeteren? Dat moet toch gebeuren als je die afdekt. Dat slecht passende plastic scherm geeft namelijk door ophoping van zand extra roestvorming? Wil je dat niet dan zul je die inmiddels poreuze coating goed moeten herstellen en daarvoor moet ie er (deels) af. De wielkasten zullen ook slecht drogen als de auto stilstaat.
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
T3 1981 ons bussie
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 347
Lid geworden op: 09 sep 2012 20:15
Locatie: Nijland

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door T3 1981 ons bussie »

Waarom zitten er dan tegenwoordig overal kunststof spatschermen in.

Groet wim
Wim en Elsa

T3 CAMPER 1981 2.0 CU LBX 70PK bamboegeel
Audi A2 2004 1.4 75pk colorstorm sprintblau
Audi A2 2001 1.4 75pk donkergroen metallic
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

Zolang er een luchtlaag tussen het het kunstof en staal blijft denk ik dat het best een goede aanvulling op geluids isolatie/steenslag beschermer is. Plus dat er veel minder modder achter de vulhals van je tank komt te zitten. Ik zou wel de buitenkant beplakken met xtrem of een ander soortgelijk materiaal.
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
rick
Bus guru
Berichten: 5215
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door rick »

T3 1981 ons bussie schreef: 19 mar 2018 08:30 Waarom zitten er dan tegenwoordig overal kunststof spatschermen in.

Groet wim
Mijn vorige bericht gaat niet over de toepassing van binnenschermen in huidige auto's. Dat is een goede voorziening.

Ik zeg in mijn vorige bericht dat het achteraf toepassen van zo'n slecht passend en moeilijk aan te brengen scherm niet verstandig is. De auto is er simpel gezegd niet voor ontworpen. Daarbij is er al een antisteenslagcoating aangebracht in de wielkast.

Is zo'n dun scherm geluiddempend? Ik verwacht het niet. Wielgeluiden worden voornamelijk via de carrosserie overdragen.
Laatst gewijzigd door rick op 20 mar 2018 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
T3 1981 ons bussie
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 347
Lid geworden op: 09 sep 2012 20:15
Locatie: Nijland

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door T3 1981 ons bussie »

Met de omschrijving van slecht passend en moeilijk aan te brengen ben ik het niet eens. Ze worden niet voor niets nog steeds aangeboden op de webshops.
Ik denk als je een beet je handig bent, dat ben je anders rij je geen t3 het geen probleem moet geven.

Groet wim
Wim en Elsa

T3 CAMPER 1981 2.0 CU LBX 70PK bamboegeel
Audi A2 2004 1.4 75pk colorstorm sprintblau
Audi A2 2001 1.4 75pk donkergroen metallic
Voormalig Lid 24

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 24 »

Precies Wim,

zo denk ik er ook over. Je moet een beetje pielen, maar dan passen ze best aardig. Dat ik ze eens per jaar los haal is voor uitgebreide inspectie en daarnaast gewoon regelmatig schoonmaken met de tuinslang. Staat je bus in de zon, is het echt zo droog. En natuurlijk houd je de undercoating zo wel in goede staat. De wielkasten komen altijd wel vol troep, met en zonder beschermers maar de laatsten houden veel tegen met als bonus de onbeschadigde coating en geluidsisolatie. Ik vond het verschil in geluid na montage best wel merkbaar.
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Ik ga er ook voor ivm geluidsisolatie en idd de ergste troep tegen houden. Goede inderdaad om 1x per jaar de boel eens goed schoon te maken er achter. Kan je meteen de roest e.d. checken. Misschien is het idd verstandig om het met busjes te plaatsen om zo die lucht laag te behouden. Kan je eventueel ook met een hoge druk reiniger er tussen.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5457
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Op moderne auto's is het ook niet alles. Zowel bij mijn A4 als mijn huidige 320d zorgen trillingen voor het wegslijten van de beschermende zinklaag met roest als gevolg. We hebben het dan wel over auto's met bijna een half miljoen kilometers die buitenproportioneel veel op halfverharde wegen hebben gereden en zelden schoongemaakt werden/worden. Toch denk ik dat een elastische coating beter is dan hard plastic.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
John_Texel
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2015 12:45

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door John_Texel »

Hallo allemaal. Het heeft even geduurd maar iedereen bedankt voor de reacties.
@ Wim en Elsa, waar zijn de extra beugels geplaatst?

Groeten
John
T3 1981 ons bussie
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 347
Lid geworden op: 09 sep 2012 20:15
Locatie: Nijland

Re: Binnenspatbord bescherming

Ongelezen bericht door T3 1981 ons bussie »

6583B974-E9E0-49D9-92EE-A41A8A3E4862.jpeg
Met een stukje gaatjesband gefixeerd. Zit er nu 5 jaar in en ziet er nog goed uit.

Groet wim
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wim en Elsa

T3 CAMPER 1981 2.0 CU LBX 70PK bamboegeel
Audi A2 2004 1.4 75pk colorstorm sprintblau
Audi A2 2001 1.4 75pk donkergroen metallic
Plaats reactie