Wat voor bouten gaan er in de reservewiel houder?

Lak, plaatwerk, chroom, bumpers, ramen etc.
Gebruikersavatar
tdn
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 597
Lid geworden op: 20 jan 2011 15:33
Locatie: Dilsen-Stokkem (België)

Wat voor bouten gaan er in de reservewiel houder?

Ongelezen bericht door tdn »

Dag allen,

Ik heb de houder voor m'n reservewiel wel, en zie wel waar die moet vastgemaakt worden, maar de boutjes moeten bij de verkoop ergens verloren gegaan zijn. (Er zat toen een LPG tank onder de bus, die ik weg moest laten halen voor de Belgische keuring)

Weet iemand of de reservewiel houder met gewone schroefbouten vast kan gezet worden, of zijn dit speciale bouten? En in het laatste geval, waar vind ik die?

Alvast bedankt!

Tom
Groeten,
Tom en zijn bus "Michelle" (VW Caravelle GL '86 WBX 2,1 DJ automaat) projecttopic

Na 4,5 jaren plezier verkocht: "Marcel" (VW T3 '91 1.7D KY) projecttopic
Gebruikersavatar
tdn
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 597
Lid geworden op: 20 jan 2011 15:33
Locatie: Dilsen-Stokkem (België)

Re: Wat voor bouten gaan er in de reservewiel houder?

Ongelezen bericht door tdn »

Hmm, ofwel heb ik een ander systeem, ofwel heb ik de beugels niet. Ga eens zien of ik de houder kan vastzetten met bouten en het wiel op z'n plek kan houden met een spanriem ofzo
Groeten,
Tom en zijn bus "Michelle" (VW Caravelle GL '86 WBX 2,1 DJ automaat) projecttopic

Na 4,5 jaren plezier verkocht: "Marcel" (VW T3 '91 1.7D KY) projecttopic
Gebruikersavatar
tdn
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 597
Lid geworden op: 20 jan 2011 15:33
Locatie: Dilsen-Stokkem (België)

Re: Wat voor bouten gaan er in de reservewiel houder?

Ongelezen bericht door tdn »

Het reservewiel hangt er al terug onder zie :-)

2 boutjes 13 met rondelletjes en zelfborgende moeren van bij de lokale autoboer, en zo lukt het ook. Ziet er niet uit dat het wiel ergens naartoe kan tijdens het rijden, dus vastmaken was voorlopig niet nodig. Ik ga eens kijken of ik niks vind om het vast te schroeven aan de houder zelf gewoon om extra zeker te zijn dat het niet gaat rammelen tegen de koelbuizen oid. Bv. met een ijzeren plaatje aan weerskanten.

Tom
Groeten,
Tom en zijn bus "Michelle" (VW Caravelle GL '86 WBX 2,1 DJ automaat) projecttopic

Na 4,5 jaren plezier verkocht: "Marcel" (VW T3 '91 1.7D KY) projecttopic
Plaats reactie