Wielkuip/kast beschermers: goed idee, of juist NEE?

Lak, plaatwerk, chroom, bumpers, ramen etc.
YT-88
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:30

Wielkuip/kast beschermers: goed idee, of juist NEE?

Ongelezen bericht door YT-88 »

Hallo. Wie heeft ervaring met wielkast/kuip beschermers? Plastic dingen die in je wielkasten/kuipen kunnen om te voorkomen dat steenslag en prut en rommel en modder op plekken gaan zitten waar je ze niet wilt. Ik hoor sommigen zeggen: doen! Ik lees elders: nee, bron van ellende want ze houden vocht en prut juist vast. Wie heeft er ervaring mee, en wil die delen? Dank en groet, Kees.
Harry
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Wielkuip/kast beschermers: goed idee, of juist NEE?

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Ze hebben zeker hun voordeel maar nadeel is dat de pasvorm niet altijd top is. Dus nabewerken aan randen en/of verwarmen om goed te vormen. Kwaliteit tussen leverancier/producent is er ook.

Als je de bus netjes onderhoud heb je profijt, denk je dat schoonmaken na plaatsing niet meer hoeft zal dit bedrogen uitkomen.

Ik heb bij een Berlijnse bus gestaan op de camping waar die dingen er ongelofelijk goed en netjes (demontabel) ingebouwd zaten. Eigenaar heeft aan elke wielkast een hele dag besteed aan het vormen en inbouwen. Los van het reinigen vooraf en voorbewerken bevestigingen.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Wielkuip/kast beschermers: goed idee, of juist NEE?

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Tsja, ik weet niet. Wij kochten ooit een auto waar 1 zijde de originele platen miste bij het achterwiel. Precies deze kant roestte 10 jaar later niet. Maar rijd je veel op gravel, dan heeft het vast voordelen.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
ReneK
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 362
Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
Locatie: Goes

Re: Wielkuip/kast beschermers: goed idee, of juist NEE?

Ongelezen bericht door ReneK »

Ik heb al 3 jaar de beschermers van Brikwerks liggen en toevallig vorige week heb ik er een rechtsachter gepast omdat ik de wielkastranden aan het ontroesten was. Dat paste zo geweldig dat ik eerst dacht dat ik de verkeerde te pakken had :???: .
Deze was aan de smalle kant waardoor deze niet klemde aan de buitenzijde. Ik weet niet wat de beste methode is om dit vast te krijgen. Als dit niet goed zit kan het misschien gaan klapperen en zo weer de lak beschadigingen. Ik denk dat ik ze voorlopig er uit laat. De wielkasten zijn origineel van een taaie antisteenslag laag voorzien waar na 33 jaar eigenlijk nog niets aan mankeert. Het zijn eigenlijk alleen de randjes die kwetsbaar zijn. Misschien dat ik deze na het spuiten van een nieuwe antisteenslag coating voorzie.
Groeten, René

VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
Plaats reactie