na de afgelopen winterstop had ik geen remdruk meer en mijn rempotje was ook leeg.
bleek mijn hoofdremcilinder lek te zijn en de remvloeistof was in de rembekrachtiger cq booster gelopen.
nieuwe hoofdremcilinder gemonteerd en booster leeggezogen.
na een half uurtje rijden gaat de rem er nu vanzelf op, remlichten gaan branden en mijn pedaal word keihard plus de remmen worden loeiheet.
als ik de bus even stilzet gaan de remlichten na 10 minuten uit en heb ik verder geen probleem meer voor zover ik getest heb.
rem slangen, klauwen en roestigge leidingen zijn vorig jaar al vervangen plus alles van de koppeling.
iemand enig idee of is mijn booster ook overleden nadat er remolie in heeft gezeten, of hoe controleer ik dat.
het is een 2.0cu uit 1980 en de meeste nieuwe onderdelen komen van paruzzi.
groet,
marcel
zelfremmer
- Daan
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
- Contacteer:
Re: zelfremmer
Grote kans van wel. De remvloeistof heeft waarschijnlijk het membraan aangetast wat in de booster zit. Werking kun je checken door met motor uit een aantal malen op het pedaal te trappen zodat alle vacuuum is verdwenen. Dan starten met het pedaal ingetrapt. Als alles ok is moet je pedaal zodra de motor aanslaat een stukje verder zakken. Maar ik zou geen risico nemen en gewoon een andere monteren. Pak er dan gelijk eentje van een BMW die zijn 1 inch groter en als je hem er dan toch uit moet halen . Het werk blijft hetzelfde.
Groet Daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
-
- Kan een VW bus herkennen
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 10 aug 2014 02:26
- Locatie: helvoirt
Re: zelfremmer
morgen maar eens een nieuwe bestellen, inderdaad met starten geen zakkend pedaal.
ik kan zelf ook niets anders bedenken.
thanks,
marcel
ik kan zelf ook niets anders bedenken.
thanks,
marcel