Lift kit

Chassis, remmen, schokbrekers, uitlaat en banden etc.
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Lift kit

Ongelezen bericht door hippie »

Zoals het onderwerp al aangeeft , heeft iemand hier ervaring mee ?
Voorbeeld https://wheeliams.co.uk/product/vw-t3t2 ... ia-t3-lift
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Lift kit

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Wat wil je ermee?

Om doorgezakte vering weer op peil te krijgen kan je beter andere veren zoeken. Om de hoogte vlak te trekken kan je alleen voldoen met spacers. Die kan je voor veel minder zelf maken. Goede kwaliteit multiplex houdt het ook een vakantie (of meer) uit.

Wil je ophogen boven een normale rijhoogte zal je ook dempers mogen aanpassen en aan je aandrijfashoeken denken.

De grotere wielen als genoemd zijn sowieso al beperkt tot de wielkast. Hoeveel groter wil je?

Omdat het er is wil nog niet zeggen dat het nodig is of functioneel bijdraagt.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Lift kit

Ongelezen bericht door hippie »

RoonT3 schreef: 29 jan 2021 21:28 Wat wil je ermee?
toekomst droom , ik blijf de look van een cyncro mooi vinden en iets grotere rolomtrek van de band .

Om doorgezakte vering weer op peil te krijgen kan je beter andere veren zoeken. Om de hoogte vlak te trekken kan je alleen voldoen met spacers. Die kan je voor veel minder zelf maken. Goede kwaliteit multiplex houdt het ook een vakantie (of meer) uit.
veren worden oud , achter-veren hebben al een extra hulpveer erbij (was al toen ik de bus kocht).
bus helt naar achter en links over .
multiplex :?:

Wil je ophogen boven een normale rijhoogte zal je ook dempers mogen aanpassen en aan je aandrijfashoeken denken.
zou met deze kit niet nodig zijn en aan gedacht ( porsche homokineet)

De grotere wielen als genoemd zijn sowieso al beperkt tot de wielkast. Hoeveel groter wil je?
15 inch

Omdat het er is wil nog niet zeggen dat het nodig is of functioneel bijdraagt.
klopt . toekomstdroom
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Lift kit

Ongelezen bericht door hippie »

hylkeanne schreef: 29 jan 2021 21:55 Belachelijk veel geld. Ik heb ook lang gezocht naar veren om de originele te vervangen. Levert, samen met Koni dempers en nieuwe rubbers, een prima wegligging op.

Hylke
Kan duurder ,
https://campervanculture.com/shop/gowes ... it-bundle/
Zijn toekomst plannen en ben mij nog aan het inlezen , gaat soms moeilijk .
25561.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Lift kit

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Meet je aslast om te weten welke veer beste geschikt is. Je wil enige mate van progressief vering over houden. Stukje scheefstand vanwege ongelijke belading kan je dan met spacer oplossen.

Voor de rest is er geen enkele noodzaak om 'op te hogen' voor grotere wielen. Ondanks dat men 'porsche' homokineten gebruikt vanwege de paar graden hogere knikhoek zijn de ervaringen daarmee bij hoge bussen ook niet zo best. hou het simpel, geeft veel meer rust als je onderweg bij panne of breuk gewoon onderdelen uit het schap kan gebruiken in plaats van exotische spullen te moeten opzoeken.

Je kan je ook afvragen of echt grotere wielen je wel zal helpen als je standaard motor en bak aanhoudt. Grotere wielen is grotere belasting op je aandrijflijn.

Met standaard motor en bak is een bandenmaat vergelijkbaar met 215/75R15 heel goed te doen. Ik heb op een 1600TD doka ook 195/R15 gereden iets groter en dat paste ook. In deze maten zijn ook fatsoenlijke loadinex te vinden in tegenstelling tot personenwagen banden. bestelwagenbanden vind ik voor een T3 vaak te zwaar (stug) maar als je in 4x4 of SUV banden zoekt heb je meer keus boven Li van 95 maar onder de Li 109.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Lift kit

Ongelezen bericht door hippie »

Hylke en Ronald , alvast bedankt voor jullie input .
Zijn toekomst plannen , bus moet dit jaar weer voor apk eerst daar maar mee bezig .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Plaats reactie