Elektrische stuurbekrachtiging
- Frankvanm
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 25 feb 2009 15:43
- Locatie: Den Haag
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Is het toevallig deze sensor? http://home.arcor.de/nolan/Speedpuls/index_en.htm
die geeft inderdaad een 5 volt signaal.
die geeft inderdaad een 5 volt signaal.
Met vriendelijke groet,
Frank!
VW T3 westfalia camper 1.9 WBX 2.0 8v
Frank!
VW T3 westfalia camper 1.9 WBX 2.0 8v
- reindert
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 12 jul 2010 15:38
- Locatie: westland
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Een van de Syncro mannen heeft hier het bovenstuk van een golf (3 of 4) aangezet, zo heb je dan ook nog een in hoogte verstelbaar stuur!
groeten,
Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
- menno
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 13 nov 2011 14:12
- Locatie: harlingen
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Dat verklaart bij mij dus dat hij niet werkt.Frankvanm schreef:Is het toevallig deze sensor? http://home.arcor.de/nolan/Speedpuls/index_en.htm
die geeft inderdaad een 5 volt signaal.
je kunt ze ook van een corsa krijgen kantelbaar en in hoogte verstelbaar. Groeten mennoreindert schreef:Een van de Syncro mannen heeft hier het bovenstuk van een golf (3 of 4) aangezet, zo heb je dan ook nog een in hoogte verstelbaar stuur!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gr Menno
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Nou, die van mij is ook ingebouwd, wat een verademing. Bedankt Menno.
Ik heb trouwens nog wel een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier. De eerste 100 meter stuurt hij héél erg licht, daarna wordt het wat zwaarder (niet hinderlijk). Hebben jullie dat ook?
Is dus geen aanrader omdat het kantelbare geregeld wordt door een kunststof kruiskoppeling, waardoor je geen aarding hebt voor de claxon. Ach ja, aldoende leert men.menno schreef:je kunt ze ook van een corsa krijgen kantelbaar en in hoogte verstelbaar.
Ik heb trouwens nog wel een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier. De eerste 100 meter stuurt hij héél erg licht, daarna wordt het wat zwaarder (niet hinderlijk). Hebben jullie dat ook?
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
- menno
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 13 nov 2011 14:12
- Locatie: harlingen
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Ik heb trouwens nog wel een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier. De eerste 100 meter stuurt hij héél erg licht, daarna wordt het wat zwaarder (niet hinderlijk). Hebben jullie dat ook?[/quote]
Niet dat ik weet voel bij geen verschil .
Groeten Menno
Niet dat ik weet voel bij geen verschil .
Groeten Menno
gr Menno
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
- Frankvanm
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 25 feb 2009 15:43
- Locatie: Den Haag
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
@Bob, heb jij iets van een snelheidssignaal voor die stuurkolom aangesloten?
Deze regelt de mate van bekrachtiging zodat je met weinig snelheid meer bekrachtiging krijgt dan bij hoge snelheid.
Wellicht dat daar een verklaring is te vinden?
Deze regelt de mate van bekrachtiging zodat je met weinig snelheid meer bekrachtiging krijgt dan bij hoge snelheid.
Wellicht dat daar een verklaring is te vinden?
Met vriendelijke groet,
Frank!
VW T3 westfalia camper 1.9 WBX 2.0 8v
Frank!
VW T3 westfalia camper 1.9 WBX 2.0 8v
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Nee, geen snelheidsignaal. Als ik later na stilstand met draaiende motor wegrijd, gaat ie ook niet zo licht als na het starten.
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2494
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Is mij nog niet opgevallen, dat lichte sturen na koude start.
Ik gebruik ook geen snelheid signaal.
Ik gebruik ook geen snelheid signaal.
- Frankvanm
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 25 feb 2009 15:43
- Locatie: Den Haag
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Wellicht dat dit een iets later model stuurkolom is en dat de ECU een iets ander stukje software doorloopt en in het begin even maximale bekrachtiging geeft (omdat je stil staat en wacht op het snelheidssignaal) totdat hij doorheeft dat er geen snelheidssignaal is. Zonder snelheidssignaal gaat de ecu in een soort standaard stand waarbij hij gewoon steeds dezelfde bekrachtiging geeft (deze stand wordt ook standaard gebruikt in de Opel bussen, dus is voor onze bussen daardoor ook voldoende lijkt me)
Wat misschien nog te testen valt: veranderd de bekrachtiging na een specifiek aantal seconden (dus ook bij stilstand)? of moet je echt even rijden voordat hij veranderd.
Mocht je de mate van bekrachtiging wel zelf in kunnen stellen: http://r.ebay.com/28hvZ0
Zijn volgens mij ook wel goedkoper te vinden, componenten stellen in ieder geval helemaal niks voor (<€1)
Wat misschien nog te testen valt: veranderd de bekrachtiging na een specifiek aantal seconden (dus ook bij stilstand)? of moet je echt even rijden voordat hij veranderd.
Mocht je de mate van bekrachtiging wel zelf in kunnen stellen: http://r.ebay.com/28hvZ0
Zijn volgens mij ook wel goedkoper te vinden, componenten stellen in ieder geval helemaal niks voor (<€1)
Met vriendelijke groet,
Frank!
VW T3 westfalia camper 1.9 WBX 2.0 8v
Frank!
VW T3 westfalia camper 1.9 WBX 2.0 8v
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Volgens mij is het een aantal seconden dat hij heel licht stuurt, bijna te licht zelfs. Daarna wordt het eigenlijk alleen maar beter. Ik laat het wel zo.
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Claxon heeft het gedaan totdat het dinsdag de hele dag regende en we sliepen s avonds in de bus. Woensdag deed ie het niet meer. Stuurhuis maar weer even uit elkaar;Bob schreef:Is dus geen aanrader omdat het kantelbare geregeld wordt door een kunststof kruiskoppeling, waardoor je geen aarding hebt voor de claxon.
En nu maar afwachten hoe lang dit het houdt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
- menno
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 13 nov 2011 14:12
- Locatie: harlingen
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Ik hoop dat dit werkt . Anders zal er toch een overbrugging draadje moeten komen over het plastic koppeling .Moet er wel ruimte gemaakt worden.
Groeten Menno
Groeten Menno
gr Menno
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
t3 1986 dt1600
cb50 honda,en gazelle Bakbrommer met 4tact blok.
zeilen grinde,wayfarer,oslojol.
- Robin I.
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 12 jun 2012 14:52
- Locatie: Groningen
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Ik ben ook bezig met dit in te bouwen, de GB variant met in hoogte verstelbaar stuur.
Om hem te testen heb ik de 2 geschakelde plussen en het w contact op de accu gezet. En de dikke rode en bruine aangesloten. Alleen hij doet niks, zou het wel zo moeten doen toch?
Is er hier al hier al iemand die een in hoogte verstelbaar stuur heeft ingebouwd? Ik wil dit wel graag doen maar loop onder andere tegen de kappen aan die niet mee bewegen...
Om hem te testen heb ik de 2 geschakelde plussen en het w contact op de accu gezet. En de dikke rode en bruine aangesloten. Alleen hij doet niks, zou het wel zo moeten doen toch?
Is er hier al hier al iemand die een in hoogte verstelbaar stuur heeft ingebouwd? Ik wil dit wel graag doen maar loop onder andere tegen de kappen aan die niet mee bewegen...
Robin
Fiat 500 1968 650cc 23pk
T3 1980 1.8 20v 125pk
Audi A4 1996 1.8 20v 125pk
Fiat 500 1968 650cc 23pk
T3 1980 1.8 20v 125pk
Audi A4 1996 1.8 20v 125pk
- Robin I.
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 12 jun 2012 14:52
- Locatie: Groningen
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Laat maar, ik zie dat het w contact wat anders is dan 12 volt.
Cees, je hebt pb.
Cees, je hebt pb.
Robin
Fiat 500 1968 650cc 23pk
T3 1980 1.8 20v 125pk
Audi A4 1996 1.8 20v 125pk
Fiat 500 1968 650cc 23pk
T3 1980 1.8 20v 125pk
Audi A4 1996 1.8 20v 125pk
- Robin '84 T3 TD
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 20 apr 2009 12:02
- Locatie: Zwolle
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Interessant topic.
Iets voor op mijn lijistje.
Iets voor op mijn lijistje.
Robin, rijd in een modified VW T3 camper.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.
- Frankvanm
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 25 feb 2009 15:43
- Locatie: Den Haag
Re: Elektrische stuurbekrachtiging
Heb sinds een maandje of twee nu de stuurbekrachtiging in de bus, en het is echt heerlijk. Voor mezelf vond ik het niet zozeer nodig, want eigenlijk is het zware sturen alleen een beetje irritant bij krap inparkeren. Maar mijn vriendin stapt nu een stuk liever achter het stuur en ikzelf ben er ook erg blij mee.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,
Frank!
VW T3 westfalia camper 1.9 WBX 2.0 8v
Frank!
VW T3 westfalia camper 1.9 WBX 2.0 8v