HELP Volgende probleem
- eric.c
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 21 feb 2006 18:37
- Locatie: Betuwe
Re: HELP Volgende probleem
Bob,
over die selenoid weet ook ik niet veel te vertellen, maar weet je wel zeker dat je voorgloeit?
Dus dat de gloeibougies ook werken, en niet enkel het lampje in de cockpit?
Vriendelijke groet, Eric.
over die selenoid weet ook ik niet veel te vertellen, maar weet je wel zeker dat je voorgloeit?
Dus dat de gloeibougies ook werken, en niet enkel het lampje in de cockpit?
Vriendelijke groet, Eric.
Vriendelijke groet,
Eric rijdt met een 1900D
Eric rijdt met een 1900D
Re: HELP Volgende probleem
het lampje in de cockpit heeft het nog nooit gedaan, maar ik heb 12 volt gemeten op de pitten. Is natuurlijk geen garantie dat ze gloeien maar het lijkt me sterk dat ze het na 3 dagen stilstand allemaal opgegeven hebben. Afgelopen dinsdag was 3 seconden gloeien genoeg.
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
Re: HELP Volgende probleem
Hi Bob,
diesels doen het altijd (of geven in iedergeval een klap als er voldaan is aan de volgende voorwaarden:
lucht brandstof en warmte (compressie)
zo te horen krijgt hij geen brandstof ... of lucht.
brandstof pomp loskoppelen van het stop relais (solenoid)(of direct open bekrachtigen (weet in of dat normally open of normally closed type is), by normally closed even 12v op zetten,
gloeibougies zijn niet nodig bij een diesel die een beetje goede compressie heeft dus daar zou ik het niet zoeken.
mijn ervaring Diesels starten echt altijd wel!
lucht filter controleren .
diesel troep kan ook je filter verstoppen maar dan moet hij wel goed dicht zitten voor hij niet meer start.
merk je meer als vermogens verlies.
anyway success.
Grt Martijn
diesels doen het altijd (of geven in iedergeval een klap als er voldaan is aan de volgende voorwaarden:
lucht brandstof en warmte (compressie)
zo te horen krijgt hij geen brandstof ... of lucht.
brandstof pomp loskoppelen van het stop relais (solenoid)(of direct open bekrachtigen (weet in of dat normally open of normally closed type is), by normally closed even 12v op zetten,
gloeibougies zijn niet nodig bij een diesel die een beetje goede compressie heeft dus daar zou ik het niet zoeken.
mijn ervaring Diesels starten echt altijd wel!
lucht filter controleren .
diesel troep kan ook je filter verstoppen maar dan moet hij wel goed dicht zitten voor hij niet meer start.
merk je meer als vermogens verlies.
anyway success.
Grt Martijn
Martijn
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
T3 16' Syncro Mech TDI '89 , T3 doka Syncro 2.0 agg '92
T2 single cab 1973
LT 40 4x4 2.4 dj
Re: HELP Volgende probleem
Blijft er tijdens het starten ook spanning(genoeg) op de solenoïde staan.
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc
nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc
nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Re: HELP Volgende probleem
Spanning is tijdens het starten bijna 10 volt. Maar dan is hij ook nog aan het gloeien.
Ik zag echter nu, handig met een starter achter het stuur, dat er een grote luchtbel zit in de aanvoerleiding. Deze verdwijnt de pomp in maar komt er niet via de retour uit. Blijft dus hangen. Als je stopt met starten komt deze weer terug naar het hoogste punt in de aanvoer.
Ik zag echter nu, handig met een starter achter het stuur, dat er een grote luchtbel zit in de aanvoerleiding. Deze verdwijnt de pomp in maar komt er niet via de retour uit. Blijft dus hangen. Als je stopt met starten komt deze weer terug naar het hoogste punt in de aanvoer.
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
- Dré2100
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4350
- Lid geworden op: 02 nov 2008 08:36
- Locatie: Tuitjenhorn
Re: HELP Volgende probleem
dus toch lucht...... tsja, lucht geeft nou eenmaal problemen
Groeten,
André
Groeten,
André
-------------------------------------------
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
Re: HELP Volgende probleem
Accu is nu oververmoeid, wat wil je ook met dit weer. Vanavond nog eens wat proberen, en anders morgen maar de WW erbij.
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
Re: HELP Volgende probleem
Verkeerde selenoid Bob. Je hebt er 2! Een is om de vervroeging in te schakelen (betere koude loop) en de andere is om de diesel vrij te geven voor inspuiting. Die wat jij nu noemt zit opzij. Die op de pompkop is de juiste! Volg dus de inspuitleidingen, bovenop het ijzeren ding waar die aan zitten zit er nog een.
Jammer voor je dat ik hier niet eerder had gekeken, was vandaag druk
Jammer voor je dat ik hier niet eerder had gekeken, was vandaag druk
Re: HELP Volgende probleem
Ik wist het, waar bleef de tip van de dieselguru.
Gelijk even gekeken.
Op de JX pomp zit dus maar 1 stekker, op die van de AAZ 2. Zitten er allebei wel op maar van de bovenste was het draadje los.
Nu eerst de finale kijken, morgen gaat ie het gewoon weer doen.
BEDANKT AD
Gelijk even gekeken.
Op de JX pomp zit dus maar 1 stekker, op die van de AAZ 2. Zitten er allebei wel op maar van de bovenste was het draadje los.
Nu eerst de finale kijken, morgen gaat ie het gewoon weer doen.
BEDANKT AD
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: HELP Volgende probleem
na ja er waren al geluiden die naar de dader wezen
Vreemd dat je dit gisteren niet gemeten hebt.
Maar er is een dader gevonden
Top.
Theo
Vreemd dat je dit gisteren niet gemeten hebt.
Maar er is een dader gevonden
Top.
Theo
Re: HELP Volgende probleem
Mogelijk op de verkeerde plek gemeten Theo. Dit was de eye opener;Theo Postma schreef:Vreemd dat je dit gisteren niet gemeten hebt.
Die leiding zit dus aan de zijkant van de pomp, vergelijkbaar met deze;BoB schreef:Nou ken ik de werking van de selenoide van de AAZ niet maar er zit een stukje brandstoleiding aan (buisje) Bij 12 volt kan ik m niet doorblazen, bij 0 volt wel. Met spanning erop sluit hij het buisje dus af.
Tot zover mn bevindingen.
De juiste selenoid is die wat in het gat hier bovenop hoort;