HELP Volgende probleem

Verlichting, zekeringen, accu, radio, koelkast etc.
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

HELP Volgende probleem

Ongelezen bericht door Bob »

Na afgelopen week een andere versnellingsbak te hebben gemonteerd, vanmorgen een stukje koppelingsleiding vervangen en de koppeling ontlucht stak het volgende probleem zn kop op.
Accu weer aangesloten, contact aan en het scheidingsrelais van de huishoudaccu begon te ratelen. HH accu afgekoppeld, ratel weg :mrgreen: , starten, maar niet aanslaan.
Van contact, blijft acculampje flauw branden. Voltmetertjes aangezet, beide geven 5,4 volt aan, terwijl de HH accu afgekoppeld is. [[head]] Nalooppompje gaat draaien, stekkertje van de startmotor afgetrokken en het nalooppompje stopt, de voltmeter geeft 12,7 volt aan van de startaccu en het accu lampje is uit.

Toen maar even pauze genomen. [[toast]]

Als ik m nu op contact zet gaat het acculampje branden, het klokje gaat uit, het nalooppompje gaat draaien en stopt als ik het stekkertje van de startmotor haal.

Ik weet het niet meer.

Zal wel een massaprobleem zijn, maar waar moet ik dit zoeken?
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
eric.c
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2006 18:37
Locatie: Betuwe

Re: HELP Volgende probleem

Ongelezen bericht door eric.c »

Hallo Bob,

De eerste kanshebber zou de massakabel op de neus van de versnellingsbak zijn.

Vriendelijke groet, Eric
Vriendelijke groet,
Eric rijdt met een 1900D
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: HELP Volgende probleem

Ongelezen bericht door Bob »

Dat was mijn eerste idee ondertussen ook, heb de plaatsen waar de massakabel vast zit kaal gemaakt en weer gemonteerd; geen verschil. [[head]]
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: HELP Volgende probleem

Ongelezen bericht door Theo Postma »

oei das een moeilijke Bob, start motor zit op de bak?
Heb je er af gehad?
Maakt deze nu goed contact met de behuizing?
En de 2 voltmeters, wat moeten die aangeven?

Theo
Gebruikersavatar
Dré2100
Wandelende vraagbaak
Berichten: 4350
Lid geworden op: 02 nov 2008 08:36
Locatie: Tuitjenhorn

Re: HELP Volgende probleem

Ongelezen bericht door Dré2100 »

Ik heb nergens aangezeten, alleen gekeken :mrgreen:

Groeten,

André [[bye]]
-------------------------------------------
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: HELP Volgende probleem

Ongelezen bericht door Bob »

Heb ondertussen niet stilgezeten natuurlijk :mrgreen: Met het contact aan en een startkabel op de min van de accu, op verschillende plekken bij de neus van de bak vonken getrokken. Bleek dat de beugel van het ophangrubber zo goed in de lak zit dat er geen goede massa was. Kabel nu verlegd van chassisbalk naar sckelstangbevestiging aan de bak en nu wel goede massa. Lampjes doen weer normaal. [[thumbup]]
Alleen de motor springt nog niet aan, startmotor draait goed rond, motor gloeit voor, maar wil niet starten. [[head]]

Maar weer verder zoeken.
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: HELP Volgende probleem

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Dat ding achterop, staat daar wel spanning op?
Das voor het onderbreken van de diesel toevoer.

Theo
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: HELP Volgende probleem

Ongelezen bericht door Bob »

Yep, 12 volt op de selonoid. Selenoid tikt ook. Motor draait goed rond maar slaat niet aan. [[sad]]
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: HELP Volgende probleem

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Dan lig ik er uit Bob, zo veel verstand heb ik er niet van.
Diesel is niet op?

Theo
Gebruikersavatar
Tjeerd
† R.I.P.
Berichten: 1695
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:11
Locatie: Haarlem

Re: HELP Volgende probleem

Ongelezen bericht door Tjeerd »

Krijgt ie brandstof net als Theo net vraagt of het klepje onder de solenoïde blijft hangen.
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc

nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: HELP Volgende probleem

Ongelezen bericht door Bob »

Ik zal hem eens loshalen.
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: HELP Volgende probleem

Ongelezen bericht door Bob »

Nou ken ik de werking van de selenoide van de AAZ niet maar er zit een stukje brandstoleiding aan (buisje) Bij 12 volt kan ik m niet doorblazen, bij 0 volt wel. Met spanning erop sluit hij het buisje dus af.
Tot zover mn bevindingen. [[uuhhmm]]
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
Tjeerd
† R.I.P.
Berichten: 1695
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:11
Locatie: Haarlem

Re: HELP Volgende probleem

Ongelezen bericht door Tjeerd »

[[uuhhmm]] Dat weet ik zo ook niet
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc

nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Voormalig Lid 27

Re: HELP Volgende probleem

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 27 »

Hoi Bob,

Ik heb er geen kaas van gegeten, maar heb even gegoogeld wat een selenoid is :mrgreen:
Ik neem aan dat het de brandstoftoevoer afsluit als de stroom er af gaat ?
Als ik zo je bevindingen lees lijkt het wel of het verkeerd om werkt bij jou of zit ik er ver naast.. :???:
Misschien een domme opmerking, maar kan het zo zijn dat de stekker verkeerd om zit of zo ?
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: HELP Volgende probleem

Ongelezen bericht door Bob »

Dat zou je wel denken.
Maar er zit maar één stekkertje op die 12 volt geeft. Contact uit is spanning weg is klepje dicht, of zo. Waar wat dat leidinkje doet weet ik niet.
Bob

2.5 TDI 2008
Voormalig Lid 27

Re: HELP Volgende probleem

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 27 »

Kwam net op een RollsRoyce pagina uit en daar werd wat uitgelegd, kan een retourslangetje zijn?

Dat is toch die stekker achterin, als je die lostrekt gaat de motor wel rond zonder aan te slaan.
Ik heb dit gebruikt voor het vullen van de turboleiding met olie.

Is wel precies wat er nu bij jou aan de hand is..apart zeg...
Plaats reactie