klakson of toeter - is dit te maken ?

Verlichting, zekeringen, accu, radio, koelkast etc.
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: klakson of toeter - is dit te maken ?

Ongelezen bericht door luizenbos »

Das een Goede Willem

ik had de mijne ook stuk gemaakt met slopen van stuur as weet meteen wat ik moet doen [[thumbup]]
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
IVARIO
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 aug 2016 15:46
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: klakson of toeter - is dit te maken ?

Ongelezen bericht door IVARIO »

who2010 schreef: 08 dec 2016 11:30 Ik heb ooit ook een poos lopen zoeken en had inderdaad een gebroken draadje (overbrugt de hardy schijf (= rubber = isolerend ;-)
Aan de stuuras zit een AMP-lipje waar een schijfstekkertje overheen schuift.
Beste allemaal,

Ben vandaag met een technische buurman bezig geweest om de claxonknop in het midden van het stuurwiel weer werkend te krijgen, aangezien claxonneren tot nu toe alleen lukte via een drukknopje aan de zijkant van de stuurkolom (zie hierboven).

Het was nog een heel gepuzzel, maar uiteindelijk werkte de claxon.
De sleepring is goed en alle verbindingen ook.
Nu rest er echter één probleem: de massa.

Als we de massa van onder het dashboard aftappen en als test aansluiten op het "AMP-lipje" dat aan het stuurhuis zit, boven de hardyschijf, dan doet de claxon het.
Echter, als we die massadraad van onder het dashboard loshalen en een overbruggingsdraadje vastmaken van het AMP-lipje dat boven de hardyschijf zit, aan het AMP-lipje dat onder de hardyschuif zit, dan toetert er niets...

Wie o wie heeft er een idee hoe dit kan?

O ja, mijn buurman vermoedt dat er een massaprobleem is geweest met de bus.
Ook hebben we gezien dat onder het dashboard een oude bruine draad, die nu geen functie meer heeft, ooit een beetje is gesmolten.
Wellicht is deze van de claxon geweest en is daarom gekozen voor de optie van drukknopje aan de stuurkolom als claxon?
Gr.,
Ivar

"Hobbeldebobbel met Lobke Wobbel"
Plaats reactie