probleem Waeco MS50
- insomnia
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2988
- Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
- Locatie: Dordrecht, Nederland
Re: probleem Waeco MS50
Groet,
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
- Marcel.S
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
- Locatie: Kullen Dalarna
- Contacteer:
Re: probleem Waeco MS50
maar je hebt garantie en hij is nieuw ? en dan nog niet goed ? ik snap het niet denk ik ?
wel lullig iig dat het niet werkt , was toch een goed merk, iig erg duur .
wel lullig iig dat het niet werkt , was toch een goed merk, iig erg duur .
- Marcel.S
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
- Locatie: Kullen Dalarna
- Contacteer:
Re: probleem Waeco MS50
dat had ik gelezen , hij is goed bevonden maar werkt niet, dat kan er dan bbij mij niet in .
- Marcel.S
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
- Locatie: Kullen Dalarna
- Contacteer:
Re: probleem Waeco MS50
kabelboom van de bus ? kun je hem ook testen zonder kabelboom? dan weet je het zeker
het is dus dit ding ? https://www.google.nl/search?q=Waeco+MS ... AzIQsAQIMQ
het is dus dit ding ? https://www.google.nl/search?q=Waeco+MS ... AzIQsAQIMQ
- Marcel.S
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
- Locatie: Kullen Dalarna
- Contacteer:
Re: probleem Waeco MS50
heb je hier wat aan ? http://home.arcor.de/nolan/Speedpuls/Frequenz.htm
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2739
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: probleem Waeco MS50
Ik denk dat ik dat ouwe cc ding uit de sxhuur ook eenns in ga bouwen. Ondertussen bennikndie cc op de 308sw zo gewend dat eentje in de bus ook fin gaat zijn. Ik rij telkens te hard met de aanhanger.....
Die ms50 kan je toch met de originele cc bedienjnhshendel aansturen? Ik moet alleen nog ff de draads uitpluizen want diebzijn geknipt.
Die ms50 kan je toch met de originele cc bedienjnhshendel aansturen? Ik moet alleen nog ff de draads uitpluizen want diebzijn geknipt.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Re: probleem Waeco MS50
Die van mij stopte er af en toe mee omdat de afstand tussen de opnemer en magneetjes te groot was geworden. Waarschijnlijk door trillingen in de versnellingsbak verdraaide het beugeltje waar de opnemer aan vast zat een klein beetje waardoor hij het signaal verloor.
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14969
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
- Fred_G
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: 08 mar 2009 09:28
- Locatie: Zwartsluis
Re: probleem Waeco MS50
Haal maar een Slopel Steven, mag je dat ander barrel gewoon hiero wegzetten ,help ik je daar wel vanaf.
Grts Fred
Knutsel:T3 1.9 DG hoogdakcamper in Kmar-blauw uit 1983(met groene accenten.....)
woon-werk Polo Variant in verbleekt rood.
Het is vrij simpel om iets moeilijk te maken,het is daarentegen vrij moeilijk om iets simpel te houden....
Knutsel:T3 1.9 DG hoogdakcamper in Kmar-blauw uit 1983(met groene accenten.....)
woon-werk Polo Variant in verbleekt rood.
Het is vrij simpel om iets moeilijk te maken,het is daarentegen vrij moeilijk om iets simpel te houden....
- bijlevel
- Weet waar de oliepeilstok zit
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 10 apr 2014 17:25
- Locatie: Delfgauw, ZH
Re: probleem Waeco MS50
Nou zo te lezen is Steven eindelijk van zijn probleem af. Congrats!
Bij mij deed zich tijdens een relatief lange rit (+- 70 km) het verschijnsel voor dat de CC steeds meer schoksgewijs reageerde, net alsof voortdurend de snelheid werd aangepast. M.a.w. de snelheid viel steeds iets terug en direct daarna nam die weer toe. Dit werd steeds erger en op een bepaald moment reageerde de bus bijna niet meer op het gaspedaal. Dat was dus in de situatie dat de CC nog wel aan stond, maar niet de snelheid meer regelde. Toen ik voor een rotonde flink snelheid moest minderen, sloeg de VW midden op de rotonde af en stond ik half op de rotonde geparkeerd. Een beetje vervelende plek om te parkeren . Gelukkig startte de bus daarna weer goed en na een inspectie van de motor (niks te zien) en wat testrondjes bij het nabijgelegen benzinestation deed alles het weer prima, maar zonder dat de CC aanstond, want ik had al het vermoeden dat daar het probleem zat. Thuisgekomen maar weer eens de handleiding er bij gepakt en het bleek dat de gevoeligheid van de CC te hoog stond. Die heb ik nu op z'n laagst gezet en bij korte tests doet de CC het weer redelijk goed, zij het dat die nu wel langzamer reageert. Dat is dus het gevolg van het lager zetten van de gevoeligheid. De bus staat nu weer in de stalling, dus ik heb de CC met deze instelling niet kunnen testen op een lange rit. Dat komt dan wel weer volgend jaar. En als de CC het dan nog niet goed doet, geef ik het op !
Bij mij deed zich tijdens een relatief lange rit (+- 70 km) het verschijnsel voor dat de CC steeds meer schoksgewijs reageerde, net alsof voortdurend de snelheid werd aangepast. M.a.w. de snelheid viel steeds iets terug en direct daarna nam die weer toe. Dit werd steeds erger en op een bepaald moment reageerde de bus bijna niet meer op het gaspedaal. Dat was dus in de situatie dat de CC nog wel aan stond, maar niet de snelheid meer regelde. Toen ik voor een rotonde flink snelheid moest minderen, sloeg de VW midden op de rotonde af en stond ik half op de rotonde geparkeerd. Een beetje vervelende plek om te parkeren . Gelukkig startte de bus daarna weer goed en na een inspectie van de motor (niks te zien) en wat testrondjes bij het nabijgelegen benzinestation deed alles het weer prima, maar zonder dat de CC aanstond, want ik had al het vermoeden dat daar het probleem zat. Thuisgekomen maar weer eens de handleiding er bij gepakt en het bleek dat de gevoeligheid van de CC te hoog stond. Die heb ik nu op z'n laagst gezet en bij korte tests doet de CC het weer redelijk goed, zij het dat die nu wel langzamer reageert. Dat is dus het gevolg van het lager zetten van de gevoeligheid. De bus staat nu weer in de stalling, dus ik heb de CC met deze instelling niet kunnen testen op een lange rit. Dat komt dan wel weer volgend jaar. En als de CC het dan nog niet goed doet, geef ik het op !
Vriendelijke groet,
Sjoerd Bijleveld, Delfgauw
Sjoerd Bijleveld, Delfgauw
- insomnia
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2988
- Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
- Locatie: Dordrecht, Nederland
Re: probleem Waeco MS50
Ga duimen voor je.... Je hebt iig genoeg moeite gedaan
Groet,
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Re: probleem Waeco MS50
Even een upje van een wat ouder topic..
Ik heb de CC ook geïnstalleerd maar krijg hem niet werkend. In de beschrijving staat een test a en een test b, deze heb ik beide uitgevoerd. Bij test A is alles goed (het elektrische gedeelte), bij test B gebeurt helemaal niets. Hij trekt de kabel niet aan.
Ik heb de vacuüm afgetapt vanaf de vacuümpomp (heb een 1.9TD AAZ), als ik het slangetje loshaal trekt hij wel degelijk vacuüm. Maar de servo doet niets. Ik heb met de multimeter al gekeken of er slechte verbinding is maar die is in orde.
Iemand een idee? Of weet iemand hoe je de servo kan testen?
Afgelopen vakantie 6000km gereden met een niet werkende CC, best frustrerend!
Groetjes!
Ik heb de CC ook geïnstalleerd maar krijg hem niet werkend. In de beschrijving staat een test a en een test b, deze heb ik beide uitgevoerd. Bij test A is alles goed (het elektrische gedeelte), bij test B gebeurt helemaal niets. Hij trekt de kabel niet aan.
Ik heb de vacuüm afgetapt vanaf de vacuümpomp (heb een 1.9TD AAZ), als ik het slangetje loshaal trekt hij wel degelijk vacuüm. Maar de servo doet niets. Ik heb met de multimeter al gekeken of er slechte verbinding is maar die is in orde.
Iemand een idee? Of weet iemand hoe je de servo kan testen?
Afgelopen vakantie 6000km gereden met een niet werkende CC, best frustrerend!
Groetjes!
Groetjes,
Gijs
Gijs
-
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 12 jul 2008 09:56
- Locatie: Franeker
Re: probleem Waeco MS50
heb laatst ook een cc bij ingebouwd bij een slopel van mn schoonzoon.
Alles dubbel gecontroleerd maar het werkte dus niet....heb de moed toen maar opgegeven.
Bleek achteraf dat de blauwe servo defect was een nieuwe toegestuurd gekregen en deze werkte wel.
gr Ronald
Alles dubbel gecontroleerd maar het werkte dus niet....heb de moed toen maar opgegeven.
Bleek achteraf dat de blauwe servo defect was een nieuwe toegestuurd gekregen en deze werkte wel.
gr Ronald
Oldtimmers zijn tijdloos en rijden beter!