kabelboom oud type.

Verlichting, zekeringen, accu, radio, koelkast etc.
Gebruikersavatar
Fred_G
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1250
Lid geworden op: 08 mar 2009 09:28
Locatie: Zwartsluis

kabelboom oud type.

Ongelezen bericht door Fred_G »

Goeiedag.

Heeft iemand toevallig een lijstje met kleurcodes van de kabelboom van het oude type van een benzinebus (DG blok)
Met in en uitbouwen van een andere kachelradiateur heeft e.e.a. waarschijnlijk klemgezeten waardoor er toen ik klaar was een kortsluiting is geweest waardoor er een stuk kabelboom beschadigd is.
Gelukkig net op tijd de accu kunnen afkoppelen en smeulende kabels kunnen blussen.

Nu maar proberen de boel te repareren vandaar mijn vraag.

Het gekke is dat er voornamelijk massa kabels van de relais doorgebrand zijn.....ik loop nog steeds te prakkedenken hoe dat nu kan.
Relais 24 zelf is ook kapot nu, die is gelukkig redelijk universeel
Zekering 10 was ook door(o.a. blower) maar als daar wat mis gaat zou je zeggen dat als de zekering er uitgaat er verder niets meer gebeurd...of denk ik te simpel?
Ik hoor het wel....nu eerst ff eten en bijkomen.
Grts Fred

Knutsel:T3 1.9 DG hoogdakcamper in Kmar-blauw uit 1983(met groene accenten.....)
woon-werk Polo Variant in verbleekt rood.

Het is vrij simpel om iets moeilijk te maken,het is daarentegen vrij moeilijk om iets simpel te houden....
Gebruikersavatar
Fred_G
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1250
Lid geworden op: 08 mar 2009 09:28
Locatie: Zwartsluis

Re: kabelboom oud type.

Ongelezen bericht door Fred_G »

Goed...klusserdeklusserdeklus....

Motor van de bus start weer en draait......blower ,knipperlichten, toeter, ruitenwisser ,sproeier, stadsverlichting en achterlampen werkt allemaal weer.
Probleem blijft in de verlichting, remlichten krijg ik helemaal niet aan de praat, verlichting voor of dimlicht niet en grootlicht niet....of het gaat aan de bestuurderskant flauw en aan de bijrijderskant heel fel of helemaal niks.....
Lijkt mij massa maar kan het niet vinden.

Ben er ff klaar mee maar voor advies en tips sta ik heel open....graag zelfs.
Grts Fred

Knutsel:T3 1.9 DG hoogdakcamper in Kmar-blauw uit 1983(met groene accenten.....)
woon-werk Polo Variant in verbleekt rood.

Het is vrij simpel om iets moeilijk te maken,het is daarentegen vrij moeilijk om iets simpel te houden....
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: kabelboom oud type.

Ongelezen bericht door Theo Postma »

lampen hebben een eigen massa bij het front.
Lampen 'lopen' ook buiten om geschakeld, en via knipperlicht relays.
Maar das allemaal plus, geloof ik.

Theo
Gebruikersavatar
Fred_G
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1250
Lid geworden op: 08 mar 2009 09:28
Locatie: Zwartsluis

Re: kabelboom oud type.

Ongelezen bericht door Fred_G »

En....alles werkt weer zoals het hoort.
Na alle oude stekkertjes ,gammele kabels en aangevreten aansluitingen doorgelopen te hebben en waar nodig opgeknapt, heb ik het licht weer gezien(van de bus dan).
Merk je dan toch wel dat de bus al ruim 34 jaar oud is.......en wat anderen er al aan geknutseld hebben..
Grts Fred

Knutsel:T3 1.9 DG hoogdakcamper in Kmar-blauw uit 1983(met groene accenten.....)
woon-werk Polo Variant in verbleekt rood.

Het is vrij simpel om iets moeilijk te maken,het is daarentegen vrij moeilijk om iets simpel te houden....
Plaats reactie