Achteruit rij lichten in eerste versnelling

Verlichting, zekeringen, accu, radio, koelkast etc.
vw adventurewagon
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 jul 2011 16:59
Locatie: Antwerpen 2600

Achteruit rij lichten in eerste versnelling

Ongelezen bericht door vw adventurewagon »

Mijn achteruitrijlichten blijven branden.Ik heb dat sensor/relaistje paar jaar geleden al eens vervangen aan de versnellingsbak en het was opgelost maar het is terug van dat. Alle zekeringen 1 voor 1 uit getrokken en nog blijven ze branden. De bekabeling van de sensor (of hoe het ook noemt) er af gehaald en nog branden ze. Dat sensortje eruit gevezen en vervangen en nog blijven ze branden. Sensor eruit en nog blijven ze branden.Dan maar de lampen eruit gehaald en rij momenteel zonder achteruitrijlichten, is gevaarlijk want het achterop komend verkeer ziet niet dat ik wil parkeren.
Ook gemerkt als ik mijn contact uit zet en hij staat nog in zijn achteruit met het koppelingspedaal ingedrukt dat de motor blijft draaien. Vanaf dat ik hem uit zijn achteruit zet met draaiende motor zonder contact sleutel slaat die af. Hoe zotter kan het nog. Ik weet het niet meer. Volgende week naar de garagist of iemand moest het antwoord/oplossing weten. karl :he!!!:
minibus 1987 caravelleGL 1600td JX,
grote revisie gehad net onder 300 000km
groeten Karl
Gebruikersavatar
w.m.weemhoff
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2005 23:29
Locatie: Maux, Niévre, Frankrijk.

Re: Achteruit rij lichten in eerste versnelling

Ongelezen bericht door w.m.weemhoff »

geen idee hoe het kan of dat het uberhaupt mogelijk is maar kennelijk is er een verbinding tussen de afslagklep van de brandstofpomp en de achteruitrij lichten/schakelaar?
dat wordt puzzelen. sterkte ermee.
groeten meus.
--------------
bus uit '82 ,1.9 1Y uit '?
the hand who rocks the craddle rules the world.
there is never time to do things right, but always time to do things over.
vw adventurewagon
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 jul 2011 16:59
Locatie: Antwerpen 2600

Re: Achteruit rij lichten in eerste versnelling

Ongelezen bericht door vw adventurewagon »

deel draden gesmolten in het bakje van het motorcompartiment waar de voorgloeirelais en de relais voor de achteruitrijschakelaar zit,
werkt ondertussen terug maar de bedrading moet nog hersteld worden, ook was de fijne rode draad aan de dynamo los gekomen en ook die 2 fijne draden moeten vervangen worden, zijn verduurd,
karl
minibus 1987 caravelleGL 1600td JX,
grote revisie gehad net onder 300 000km
groeten Karl
Plaats reactie