Vandaag begonnen met het demonteren van het dashboard, maar nu loop ik toch vast .
Moet de hele kachel afgekoppeld en gedemonteerd worden om de ventilator te vervangen, dat doe ik namelijk liever niet .
Moet ik nu met gepast geweld de kunststof behuizing uit elkaar halen , doe ik iets verkeerd ? of gaat het niet anders ? zijn de delen geklemd of gelijmd Heeft iemand een foto van de behuizing in 2 delen dan kan ik zien hoe hij verder open moet .
ventilator/blower vervangen
-
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
- Locatie: VLEUTEN
ventilator/blower vervangen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,
Rob
California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Rob
California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: ventilator/blower vervangen
Er zitten klemmetjes op. Maar wellicht is de ventilator al eens vervangen. En hebben ze de kast dicht gelijmd.
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
-
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 23 feb 2008 15:52
- Locatie: Texel
Re: ventilator/blower vervangen
De hele kachel moet er uit , het oude type zit met klemmen ,de nieuwe zijn geplakt ,maar wel los te maken zoals je bezig bent.
Rene
Rene
- eric.c
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 21 feb 2006 18:37
- Locatie: Betuwe
Re: ventilator/blower vervangen
Hoi Rob,
De hele kachel moet er inderdaad uit, dat is de hele zwarte plastic box. Daarna moet het plastic zoveel mogelijk op de naad open, maar mijn ervaring is dat er hier en daar wel een stuk naast de naad breekt. Maar je kan alles later ook weer dichtkitten, want de delen passen nog gewoon en zitten niet in het zicht.
Overigens, als het om een vastzittende ventilator gaat zou je in deze fase ook nog de ' Mullendore port' kunnen toepassen, smeren van buitenaf.( Ik vermoed echter dat je de nieuwe ventilator al klaar hebt liggen.)
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... 5a6cdad5c6
Vreindelijke groet,
Eric
De hele kachel moet er inderdaad uit, dat is de hele zwarte plastic box. Daarna moet het plastic zoveel mogelijk op de naad open, maar mijn ervaring is dat er hier en daar wel een stuk naast de naad breekt. Maar je kan alles later ook weer dichtkitten, want de delen passen nog gewoon en zitten niet in het zicht.
Overigens, als het om een vastzittende ventilator gaat zou je in deze fase ook nog de ' Mullendore port' kunnen toepassen, smeren van buitenaf.( Ik vermoed echter dat je de nieuwe ventilator al klaar hebt liggen.)
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... 5a6cdad5c6
Vreindelijke groet,
Eric
Vriendelijke groet,
Eric rijdt met een 1900D
Eric rijdt met een 1900D
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3051
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: ventilator/blower vervangen
Brickwerks verkoopt een dichtingset voor de ventilator, ik vermoed dat dat is voor het deel dat je wil openmaken.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
-
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
- Locatie: VLEUTEN
Re: ventilator/blower vervangen
Inmiddels is de kachelunit en dashboard weer terug geplaatst en de ventilator werkt weer , a.s. zaterdag radio en de tellers terug plaatsen , met een beetje geluk is alles weer achter de rug . Wel heeft het mij verbaasd met hoeveel geweld je de kunststof behuizing te lijf moet gaan, letterlijk met hamer en beitel. Het aardige is dat hij wel heel is gebleven . Gelukkig verder geen roest gevonden .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,
Rob
California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Rob
California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001