zekeringenkast vernieuwen

Verlichting, zekeringen, accu, radio, koelkast etc.
jopiewolff
Komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2020 12:50

zekeringenkast vernieuwen

Ongelezen bericht door jopiewolff »

Goedemiddag,

Ik heb een vraagje over het vernieuwen / vervangen van de zekringenkast van mijn VW T3 1.6D

Er zijn wat draden bij de aansluitingen te warm geworden en dus al gedeeltelijk weg gesmolten. Voor nu nog te doen dus wil dit gaan vervangen. Nu vraag ik mij af of het niet handig is om direct een zekeringenkast te monteren met steekzekeringen? Er hangen verder geen bijzonderheden aan en het is gewoon de juiste stekkers op de juiste nieuwe plaats terug plaatsen. Of denk ik nu te makkelijk en is er een goede reden om de originele zekeringenkast terug te plaatsen?

Graag ook tips welke zekeringenkast ik zou kunnen gaan gevruiken ook qua maat en plaatsing op de originele plaats.

Alvast dank voor jullie advies.

Met vriendelijke groet,
Joost
jopiewolff
Komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2020 12:50

Re: zekeringenkast vernieuwen

Ongelezen bericht door jopiewolff »

Hoi Steven,

Dank voor je reactie. Ja oorzaak zat in de ventilator.

Hoopte eigenlijk dat iemand al ervaring had met het verwisselen van de zekeringenkast en mij kon adviseren met welk model type uitvoering zekeringen kast die uit te wisselen is zodat het toch netjes op de originele plaats kan worden weg gewerkt.

Gr Joost
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: zekeringenkast vernieuwen

Ongelezen bericht door Coen »

Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
jopiewolff
Komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2020 12:50

Re: zekeringenkast vernieuwen

Ongelezen bericht door jopiewolff »

Ok.

Ik heb alleen nu een zekeringenkast die nu een steek anp'tje per zekering aangesloten heeft. Dus geen stekker blokken.

Voor het gemak dan niet handiger om een zekeringenblok te pakken die per zekering wordt aangesloten?

Groetjes en bedankt voor de info.

Joost
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: zekeringenkast vernieuwen

Ongelezen bericht door Coen »

Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
VW_Sk8r
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 437
Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
Locatie: Delft

Re: zekeringenkast vernieuwen

Ongelezen bericht door VW_Sk8r »

Makkelijkste is denk ik om de zekeringen kast inclusief kabelboom te wisselen met een nieuwer type t3 diesel. Mooiste is als je dan de kabelboom zelf kunt verwijderen en alles netjes kan labelen hoef je later niet meer met een elektrisch schema te zoeken wat waar naar toe moet.
Mvg Klaas.

T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
Gebruikersavatar
tobiasvannuil
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 267
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:27
Locatie: Dalen

Re: zekeringenkast vernieuwen

Ongelezen bericht door tobiasvannuil »

Hou wel rekening met de relais die achterop je zekeringkasten zitten. Dan zou ik gaan voor een originele Vw. Voor de rest is t niet zo spannend. Ik heb m zelf ook al es vervangen. Bij mij was t hele zekeringblok weggesmolten. Huishoudaccu maakte kortsluiting.
Groet Tobias

T3 2.0 cu
Westfalia Joker
1981
Plaats reactie