Pagina 1 van 1

Iemand Zwitserland gedaan?

Geplaatst: 26 jul 2020 11:42
door Gvandaal
Momenteel onze doorrit door Zwitserland aan het afronden, weliswaar zonder de bus :( , die was niet op tijd veilig en klaar. Maar ik kom zeker nog eens terug met de bus. Toevallig hier mensen die al met de bus door zwitserland zijn gegaan? Heb hier al enorm veel T3’s gezien, zowel op de weg als op de campings die we zijn gepasseerd.
We hebben wel enkele keren wat steile bergpassen gedaan waarbij ik twijfels heb of het wel een goed idee is om te doen met de bus...

Re: Iemand Zwitserland gedaan?

Geplaatst: 26 jul 2020 12:16
door VW T3 4 LIVE
Beste Geert , ik ben heel Europa door geweest ook Zwitserland , nu net in Duitsland geweest met heel vaak de borden 12 % . Met beleid zijn bergpassen geen probleem . Het is wel fijn als je koeling op orde is dan hoef je niet de kachel aan te zetten als het mis dreigt te gaan .

Re: Iemand Zwitserland gedaan?

Geplaatst: 26 jul 2020 16:19
door Roerdomp
Als je je verstand met afdalen gebruikt, zou ik niet weten waarom je niet met een bus door de bergen kan. Omhoog gaat soms wel erg langzaam, maar je bent miet op de vlucht, toch?

Re: Iemand Zwitserland gedaan?

Geplaatst: 26 jul 2020 16:45
door ReneK
Zwitserland kwam onlangs ook bij ons spontaan op het verlanglijstje (naast Schotland, Zweden, nog een keer Noorwegen enz....).
Een beetje off-topic misschien maar ik las onlangs dat wildkamperen hier toegestaan is boven 2000m. Heeft iemand hier ervaring mee? Levert dit mogelijkheden op voor de buskampeerder of wordt het dan backpacken (staat overigens ook nog op op het verlanglijstje)?

Re: Iemand Zwitserland gedaan?

Geplaatst: 04 aug 2020 11:47
door leov
Beste Geert,
Enkele jaren geleden zijn wij in Zwitserland geweest. Onder andere de Splugenpas en Abulapas gepasseerd. Ook een vakantie in de Italiaanse Alpen (Tirol) doorgebracht. Met onze T3 2.0 CU LBX uit 1982 ging dat prima. Wel met beleid omhoog en dat gaat dan soms in zijn 2e en zelfs op steile stukken in zijn 1e versnelling. Onze ervaring is dat 15% het maximum is (wij hebben stijlere hellingen nooit aangedurfd). Afdalen afwisselend op de motor en remmen om oververhitting van de remmen te voorkomen.
Niet onbelangrijk: een goed functionerende handrem voor het starten en wegrijden op steile hellingen.
Met vriendelijke groet,
Leo