Forumlid van de maand Oktober 2011

Een beetje aandacht voor de leden van dit forum
Gebruikersavatar
Malamu
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2005 20:00
Locatie: Hengelo Ov.

Forumlid van de maand Oktober 2011

Ongelezen bericht door Malamu »

De tijd vliegt voorbij. We zijn alweer toe aan een nieuw forumlid van de maand. Daarvoor blijven we in het Brabantse land. Tussen haakjes: Hoe zou het toch komen dat er zoveel Brabanders op dit forum zitten? We gaan naar Leende, volgens de hoofdpersoon van Oktober `een heel mooi plaatsje` onder Eindhoven. Die hoofdpersoon luistert naar de naam Franz, en vergist u zich niet in de laatste letter. Franz Vermunt is 37 jaar geleden geboren in Eindhoven, , woont dus in Leende en behoort tot de meer actieve schrijvers op dit forum. In het dagelijks leven verzorgt hij onder andere veiligheidstrainingen op een opleiding logistiek en transport.

Afbeelding

Een T3 was niet zijn eerste bus, dat was namelijk lang, heel lang geleden, een Citroën HY. Deze bus leed aan de bekende perikelen waarvan de vervelendste is dat je iedere dag een beetje minder bus overhoudt. Daarna heeft hij ook nog een bus gehad met één ster, neen niet in de ruit, een MB 100. Niemand is volmaakt zullen we maar zeggen maar daarna brak het licht toch door. Hij werd VW fan en had verschillende T4’s.
Op Vanfest zag hij de T3 en alles wat ik bij een bus wilde hebben zat in zo’n bus”. Zo werd hij dus een T3 rijder. Zijn bus is een 86-er Westfalia Mosaik met een 1.9 TDi motor. Als toelichting: Westfalia leverde het Mosaik pakket als inbouwpakker voor bestaande bussen. Het is dus geen fabriekscamper maar een bus waar later een origineel Westfalia pakket is ingebouwd. De motor is ook niet origineel, daar heeft Franz zelf het nodige aan gedaan. Juist dit jaar heeft hij het beschikbare vermogen vergroot van 70 pk naar 110 pk met een koppel van meer dan 200 Nm door een TDi in te bouwen. Wie daar meer over wil weten: http://busforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=16607

Afbeelding

Het busvirus zit inmiddels zo diep dat hij zijn familie erop heeft geselecteerd. Ze moeten per slot mee als hij op pad gaat, maar hij gaat ook wel alleen.
Maar zoals we ook al bij andere forummers hebben gemerkt: Er is meer dan alleen een bus. Franz hoort ook tot de motorrijders onder de bussers, is een aanhangende busser, hij heeft dus een aanhanger achter zijn bus, en is een varende busser.

Afbeelding

Vooral de motorrijders onder de bussers vindt hij een leuk topic. Zijn merk is Honda. Sinds Pasen heeft hij een Aprilia. Hij beschouwt dat als Italiaanse rommel met temperament, Maar De techniek kan niet op tegen Honda. Uiteraard is hij lid van de MTC Leende, de plaatselijke motorclub. Als hem de gewetensvraag wordt gesteld wat npou zijn grote liefde is zegt hij: Als ik een keuze zou moeten maken om met één van de twee te stoppen zou ik stoppen met de motor. De bus is toch veelzijdiger”.

Afbeelding

Franz is ook regelmatig te vinden op meetings. Als dit verhaal verschijnt, is hij in Hatzenport en dan is hij eerder deze maand ook al op Vanfest geweest. Hij heeft in de afgelopen drie jaar, zolang heeft hij zijn bu,s 50.000 km gereden. Daarnaast rijdt hij nog zo’n 50 tot 60 duizend zakelijke kilometers per jaar.
Op het forum vindt hij vooral het persoonlijke tintje leuk. Er zijn al veel leuke contacten ontstaan en de deelnemers schrijven zonder anonimiteit. Wat hij minder waardeert zijn reacties van mensen die het antwoord eigenlijk niet weten en toch schrijven. “Wat zij aanrichten ontneemt een hoop enthousiasme”. Toch gaat hij voorlopig door op het forum met een gemiddelde van bijna 1,5 bericht per dag. Dat zijn de mensen waar het forum op draait.

Wybo Miedema
Laatst gewijzigd door Malamu op 03 okt 2011 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Pax Intrantibus: Vrede aan wie hier binnengaat. Dat moet een T3 zijn.
Gebruikersavatar
Dré2100
Wandelende vraagbaak
Berichten: 4350
Lid geworden op: 02 nov 2008 08:36
Locatie: Tuitjenhorn

Re: Forumlid van de maand Oktober 2011

Ongelezen bericht door Dré2100 »

Ja hoor! ........een terecht forumlid van de maand Oktober!!!

Franz, proficiat met deze eretitel. [[thumbup]] [[toast]] [[thumbup]]
-------------------------------------------
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Forumlid van de maand Oktober 2011

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Mooi verhaal geworden [[thumbup]]

Theo
Gebruikersavatar
reindert
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1413
Lid geworden op: 12 jul 2010 15:38
Locatie: westland

Re: Forumlid van de maand Oktober 2011

Ongelezen bericht door reindert »

ja leuk hoor! Echt een topstukje weer!
groeten,

Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
Gebruikersavatar
Bartbus
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jul 2011 20:42
Locatie: Eersel

Re: Forumlid van de maand Oktober 2011

Ongelezen bericht door Bartbus »

Franz!!!!!!

Super [[thumbup]] [[thumbup]] [[thumbup]]
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: Forumlid van de maand Oktober 2011

Ongelezen bericht door Cees »

Hey Franz,

De eerste keer dat wij elkaar live zagen was bij de Teutonen mei 2009, via Giel vroeg je of er iemand een plaatsje voor je wilde reserveren.
Dit omdat je vanuit Spanje kwam zonder internet aan boord. Natuurlijk wilde ik dat wel doen. Als klap op de vuurpijl won je met die actie je krat Teutonen bier, die je als troffe nog steeds boven op het dak mee voert :mrgreen: [[thumbup]] . Hierna hebben we bij meetingen vaak een plekje voor elkaar vrij gehouden, en ook in Colonne samen naar en van meeting gereden afgelopen weekend nog.
Ik vind het dan ook terecht dat je Forumlid van de maand bent!
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Leo M
† 18-06-2012 R.I.P.
Berichten: 6477
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
Locatie: B-9160-Eksaarde

Re: Forumlid van de maand Oktober 2011

Ongelezen bericht door Leo M »

Dag Franz

Een welverdiende eer.

Groeten Leo M
Groeten Leo M

Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
youpie123
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3652
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:03

Re: Forumlid van de maand Oktober 2011

Ongelezen bericht door youpie123 »

Top Franz [[thumbup]] [[thumbup]] [[thumbup]]
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
Gebruikersavatar
Franz
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2273
Lid geworden op: 26 sep 2008 19:37
Locatie: Leende

Re: Forumlid van de maand Oktober 2011

Ongelezen bericht door Franz »

Hoi,

Ik voel me vereerd om Forumlid van de maand te mogen zijn. Ik ben van mening dat er meer lieden deze titel eerder verdienen dan mij. Net voordat ik mijn huidige T3 kocht had ik dit forum gevonden en sindsdien ben ik er regelmatig te vinden.

De kern van het forum wil ik dan ook bedanken voor alle gezellige momenten die we sindsdien hebben beleeft. Ik hoop dat dat voorlopig nog zo door gaat.

De reizen met elkaar worden steeds uitgebreider en wie weet waar dat naar toe gaat.

Bedankt voor deze eer en de positieve reacties. Ik zal op de Koffieklets in Leende (30 Okt) wel zorgen voor een bekske koffie en 'n kuukske.

Groetjes Franz
T4 Caravelle, inmiddels Camper....

Monkey bike club Leende MTC D'n Blaospijp Leende

Twitter @franzlind

Aprillia RSV Mille Tuono / ETV 1000 Caponord
Gebruikersavatar
Swa_Mario
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 154
Lid geworden op: 10 mei 2011 00:34
Locatie: Mook

Re: Forumlid van de maand Oktober 2011

Ongelezen bericht door Swa_Mario »

Franz,
gefeliciteerd met forumlid van de maand.

Groeten
Mario [[toast]]
Een warme Hartelijke groet.
Mario
T3 WBX 1900 Enka 1988
Gebruikersavatar
leopartggv787
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 dec 2009 20:33
Locatie: sint job belgie

Re: Forumlid van de maand Oktober 2011

Ongelezen bericht door leopartggv787 »

op zen belgs [[thumbup]] proficiat [[thumbup]]
grtz jerry
vertrekt niet zonder rakkejak!!
GRT JERRY
Gebruikersavatar
edstora
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 730
Lid geworden op: 02 sep 2007 14:09
Locatie: Maastricht

Re: Forumlid van de maand Oktober 2011

Ongelezen bericht door edstora »

Ik heb Franz de eerste keer ontmoet omdat ik een sponning nodig had. Na een afspraak gemaakt te hebben ( want hij is immers noooit thuis) ging ik naar Leende. Daar aangekomen trof ik een sloopbus aan, geparkeerd in de tuin. Een normaal mens heeft een bloemenbak in de tuin , Franz niet , die heeft er sloopbussen staan :buiken:
In het begin vond ik Franz een beetje nors overkomen, maar nu ik hem beter ken.....het is een vent waar je mee kan lachen [[toast]] . Met andere woorden.....kom naar 1 van de vele meetings en je leert hem kennen. [[thumbup]]

Gefeliciteerd met je benoeming
Greetinz
Ed
Gebruikersavatar
Paul P
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 488
Lid geworden op: 31 jul 2009 17:21
Locatie: Amsterdam

Re: Forumlid van de maand Oktober 2011

Ongelezen bericht door Paul P »

Franz,

Gefeliciteerd, de hele maand in het zonnetje! [[thumbup]]

Ik heb Franz deze zomer bij Luxbus in Luxemburg een beetje leren kennen. Toen ik het treffen van Joep niet kon vinden en tijdens het zoeken mijn bus het ook niet meer deed zag voor de supermarkt ik in het dorp een bus staan met een bierkrat op dak. Het bleek Franz. Vervolgens duwde hij niet alleen mijn bus aan, hij leidde me ook nog naar het treffenterrein en bakte een appeltaart voor ons allemaal. Kortom: een superman! :buiken:

Paul P
Mocht ik het hierboven vergeten zijn : mijn naam is Paul

Mooi rood is niet lelijk!

Spaar het milieu, reis met de bus!
Gebruikersavatar
DBubbels
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1394
Lid geworden op: 09 jun 2005 17:03
Locatie: Zierikzee

Re: Forumlid van de maand Oktober 2011

Ongelezen bericht door DBubbels »

Hoi Franz [[bye]]
Helemaal terecht natuurlijk dat jij 't forumlid van Oktober 2011 [[toast]] [[toast]] bent geworden!! [[applaus]]
Vind je nu nog sexier en woest aantrekkelijker alsdat je al voor me was!! :wink:
Huggiezzz van T' Forum Bubbeltje!!
Mireille
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
alias: DBubbels
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Forumlid van de maand Oktober 2011

Ongelezen bericht door RVB »

Heeee woest aantrekkelijke ( :lol: ) Franz,

Gefeliciteerd met deze titel.

groet, Rolf
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: Forumlid van de maand Oktober 2011

Ongelezen bericht door Cees »

DBubbels schreef:Hoi Franz [[bye]]
Helemaal terecht natuurlijk dat jij 't forumlid van Oktober 2011 [[toast]] [[toast]] bent geworden!! [[applaus]]
Vind je nu nog sexier en woest aantrekkelijker alsdat je al voor me was!! :wink:
Huggiezzz van T' Forum Bubbeltje!!
Mireille
Vooral dat sprietje op zijn hoofd zeker Mireille :mrgreen: :buiken: :buiken: :buiken: :buiken: :buiken: :buiken: :buiken:
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Gesloten