stoelbekleding vervangen

Inrichting, bekleding, etc.
henry092
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 feb 2010 13:45
Locatie: drunen

stoelbekleding vervangen

Ongelezen bericht door henry092 »

Geachte forumgenoten,

Afgelopen weken heb ik weer dik 3000 km met mijn 81'er 1.6D Westfalia gekacheld. Versnellingsbak had ik vorig jaar al moeten laten reviseren (niet van gekomen), motor lekt wat olie op de krukaskeerring (niet aan toegekomen) en de radiateur is niet meer helemaal dicht (niet op voorraad!) . Een beetje VW laat zich daardoor niet tegenhouden en dus ga je je als bestuurder vanzelf over de luxeproblemen ergeren ;)

Mijn busje heeft niet zulke beste stoelen meer. Er zitten van die losse stoelhoezen overheen en tijdens de vakantie blijven die dingen toch telkens losraken, verschuiven etc. Er moest dus maar eens nieuwe stoelbekleding op. Die kun je nog kant en klaar kopen zag ik.

De eerste stoel heb ik eruit gehaald, de hoofdsteun verwijderd maar dan loop ik al vast. Geen idee namelijk hoe ik die zwarte dopjes waar de hoofdsteunen ingeprikt zitten moet demonteren. En de hoes moet daar overheen. Heeft iemand ervaring met het loshalen van de stoelbekleding en nog tips?

Groeten, Henry
Gebruikersavatar
Dainkes
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 sep 2013 11:59
Locatie: Antwerpen

Re: stoelbekleding vervangen

Ongelezen bericht door Dainkes »

henry092 schreef:Er moest dus maar eens nieuwe stoelbekleding op. Die kun je nog kant en klaar kopen zag ik.
Al even geleden, je bericht, maar waar heb je nieuwe stoelbekleding kunnen vinden?

Alvast bedankt!
Groeten,
Danny

T3 Multivan 1.6TD *1986 capriblauw
Gebruikersavatar
Dirk von Campen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 811
Lid geworden op: 10 dec 2009 08:44
Locatie: Ommen

Re: stoelbekleding vervangen

Ongelezen bericht door Dirk von Campen »

Danny even een tip,als je op de naam van de persoon op wiens berichtje je reageert klikt. Zie je wanneer die persoon voor het laatst op het forum actief is geweest, in dat geval is dat augustus vorig jaar. Weinig kans dat hij dit nog leest.

Succes met de zoektocht
Gr,

Dirk

1,9 TD AAZ,5 bak, Westfalia interieur.
Passat 3b station
Gebruikersavatar
Dainkes
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 sep 2013 11:59
Locatie: Antwerpen

Re: stoelbekleding vervangen

Ongelezen bericht door Dainkes »

Bedankt voor de tip Dirk. Laatste bericht zelfs al 2 jaar geleden... :shock:
Laatst gewijzigd door Dainkes op 23 sep 2013 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Danny

T3 Multivan 1.6TD *1986 capriblauw
henry092
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 feb 2010 13:45
Locatie: drunen

Re: stoelbekleding vervangen

Ongelezen bericht door henry092 »

Danny,

Geen idee wat Dirk voor cijfer voor wiskunde A/statistiek had vroeger, maar ik zou de tip terzijde leggen ;)

Onder andere via onderstaande link kun je nieuwe stoelhoezen vinden:
http://www.poptopshop.nl/c-538550-2/t3- ... bekleding/

Beetje prijzig en helaas niet alle kleuren en materiaalsoorten voorhanden, maar als het matcht, dan maak je je interieur wel weer in één keer netjes.

Groet, Henry
Gebruikersavatar
Dirk von Campen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 811
Lid geworden op: 10 dec 2009 08:44
Locatie: Ommen

Re: stoelbekleding vervangen

Ongelezen bericht door Dirk von Campen »

Henry, ik weet niet waar jou reactie vandaan komt maar met begrijpend lezen zat jij waarschijnlijk in de kantine ;-)

Ik gaf de tip dat mocht je van iemand een reactie verwachten als je op een heel oud topic reageert het dan handig kan zijn om even te kijken of die persoon nog actief is. Ik gaf op geen enkele manier aan dat de stof niet meer te krijgen was.

Deze reactie van mij lijkt me helemaal niet zo raar aangezien het aantal posts op dit forum 16 en je laatste bijdrage 04 august 2011.
Gr,

Dirk

1,9 TD AAZ,5 bak, Westfalia interieur.
Passat 3b station
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: stoelbekleding vervangen

Ongelezen bericht door Bob »

Ook ik heb gezien dat hij in augustus 2012 voor het laatst online was Dirk. [[thumbup]]

Maar zal wel een abonnement hebben op zijn eigen topic, zodat er een e-mail volgt zodra er iets geplaatst wordt in dat topic.
Bob

2.5 TDI 2008
GeleDoka
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 okt 2013 21:11

Re: stoelbekleding vervangen

Ongelezen bericht door GeleDoka »

Ik heb enkele jaren de stoelbekleding van mijn pick-up vervangen. In zijn jonge jaren was hij in dienst bij een bouwbedrijf en volgens mij is er op de achterbank eens wat gaan lekken, de plak was er niet helemaal af te krijgen.

Wij hebben hem toen zelf opnieuw bekleed met stof (niet origineel, wel mooi). De stoelbekleding zit aan de onderkan van de rugleuning met metalen haakjes dichtgezet, zodra je die los hebt kun je de oude bekleding eraf stropen, zodat je beter bij de zwarte doppen van de hoofdsteun kunt komen. Ik weet het niet meer helemaal zeker, maar volgens mij zitten ze in het metalen frame geklikt. Vanaf buiten zul je ze dus niet los krijgen, maar vanaf de binnenkant kunt je het klikvingertje dan wat naar binnen drukken.
Nogmaals, het is alweer een aantal jaren geleden, dus ik weet het niet meer helemaal precies. Maar ons is het gelukt, dus dat zal vast nog eens iemand lukken!

De stoelvullingen voor het zitvlak heb ik toen overigens nog voor een redelijke prijs nieuw bij de VW dealer kunnen kopen, PON had ze gewoon op voorraad.
Voor de rugleuning niet, maar dat wat een eenvoudiger vulling, die heb ik toen zelf gemaakt van onder andere matrasbeschermer en ondertapijt.

Succes,
Jochem
Plaats reactie