kinderbed

Inrichting, bekleding, etc.
Bakelbus
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2011 11:13
Locatie: Utrecht

kinderbed

Ongelezen bericht door Bakelbus »

Hallo,
We zijn ons weer aan het voorbereiden voor een nieuw seizoen met onze T3 met hoogdak. Onze oudste van ruim 2 sliep tot nu toe boven. We -of eigenlijk handige opa- hebben hiervoor een hekje gemaakt zodat onze drukke peuter niet kan uitbreken. En dat werkt prima (even los van het feit dat onze peuter het geweldig vindt om daarboven vooral niet te slapen, maar te keten, gelukkig gaat het beter na ongeveer 2 weken vakantie... ) Inmiddels hebben we nog een jongetje erbij gekregen. De jongens zijn nog te klein om bij elkaar te slapen, dus moet er een voorin boven de stoelen. Het hangmatje is een goede optie, maar ze verkopen bij lila bus shop ook dit kinderbed: http://www.lila-bus-shop.de/Kinderbette ... tt-T5.html

Heeft iemand hier ervaring mee? (ik vind het bed niet via de zoekfunctie) We willen eigenlijk niet boren in het interieur en verder ziet het kinderbed er comfortabel uit. Voor alle bagage die we gewoonlijk voorin op de stoelen legden, schaffen we een opbergbox achterop de bus aan die bovenop de fietsendrager past.

Groet!
Heleen
Groet!
Heleen

T3 Westfalia Joker (California) uit 1990
Zodra we de straat uitrijden, is het vakantie
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: kinderbed

Ongelezen bericht door insomnia »

Bakelbus schreef: We willen eigenlijk niet boren in het interieur en verder ziet het kinderbed er comfortabel uit.
Hi,

ik denk dat je er niet onderuit komt om te boren in de bus. Elke type frame wat ik tot nu toe heb gezien heeft ogen in de deuren of carrosserie zitten.

Ook ik zit er aan te denken en ben ook deze tegen gekomen... het bed en de ophang-ogen )totaal 75 euro ex verzendkosten
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
stinger
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 151
Lid geworden op: 03 jan 2012 20:09
Locatie: Groningen

Re: kinderbed

Ongelezen bericht door stinger »

heb geen ervaring, maar ben wel benieuwd naar de reacties. ook wat betreft het hangmatje trouwens!

@ralph, die hangmat die jij linkt, ziet er wel link uit... kruipt of valt een kind daar niet heel makkelijk uit?
Groeten Jan Willem
Voormalig Lid 07

Re: kinderbed

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 07 »

Volksrepairs levert hangmatjes voor o.a. T3. Ik heb er toevallig een laten bestellen. Ze kosten ruim 80 euro maar zien er heel mooi uit. Je klust het voor dat geld niet zo netjes zelf in elkaar.
Net als de originele hangmatjes zijn ze van dik bruin canvas met stevige uitschuifbare stalen buizen die in haken op de a- en b-stijlen vallen.

Groeten,

Ton
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: kinderbed

Ongelezen bericht door insomnia »

Hi, ik heb even gezocht, gevonden en gekeken maar ik vraag mij een beetje af waar die beugeltjes komen om de mat in te hangen. Ik zie veelal dat de onderste raamstijl gebruikt is.. ik zie het al helemaal voor me dat het precies een plek is waar je met je ellebogen tegenaan stoot...

@ Ton, heb je al een foto waar de hangmat gemonteerd in de bus zit? (en evt detailfoto's van de constructie van de buizen van de hangmat? :wink: :mrgreen: ) Dank,
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: kinderbed

Ongelezen bericht door Bob »

Hallo,

Heleen vraagt naar ervaringen met het bed welke op de voorstoelen staat (zie link)
Ze wil niet in de raamstijlen boren.

Toch wordt er hier alleen maar weer over de hangmatjes gesproken. [[head]]
Er wordt zelfs gesteld dat je er niet onderuit komt om te boren in je bus.

Maar als nu gewoon eens de linkt aangeklikt wordt dan weten we met zn allen waar de vraag over gaat en kunnen we ook lezen; Kein Bohren an der Karosserie nötig
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: kinderbed

Ongelezen bericht door insomnia »

je hebt gelijk....

ik heb geen probleem met een paar boorgaatjes, geen ervaring met dat bed en geen positief gevoel bij dat vrijstaande bed... ik vind de stevigheid en gemak van monteren moverend genoeg om gaatjes te maken
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Voormalig Lid 07

Re: kinderbed

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 07 »

Je zult voor die hangmat een paar gaatjes in de stijlen moeten boren om de beugeltjes te monteren. Het is ondanks dat het meest elegante systeem dat ik heb gevonden.

Google anders even op child's cot vanagon of zo. Op thesamba.com kwam ik zo een pvc constructie tegen die met touwtjes en stoppertjes tussen de deuren hing. Een beetje een lomp systeem maar je hoeft niet te boren en het is redelijk makkelijk zelf in elkaar te knutselen.

Groeten,

Ton
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: kinderbed

Ongelezen bericht door Bob »

ton76 schreef:Je zult voor die hangmat een paar gaatjes in de stijlen moeten boren om de beugeltjes te monteren.
Normaal reageer ik niet op zulke onnozele dingen, maar ik wordt hier toch wel een beetje moe van.


Ze wil geen hangmat, lees het eerste bericht nou nog eens goed. [[head]]

:mrgreen:
Bob

2.5 TDI 2008
Voormalig Lid 07

Re: kinderbed

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 07 »

Ontspannen Bob, er hebben meerdere mensen ingehaakt op dit kinderbedden topic. Die zijn niet allemaal vies van een hangmatje.
Als je even googled op termen als child, bed en vanagon kom je ik weet niet hoeveel zelfbouwsysteempjes tegen diverse fora. Ook bedjes om op de stoelen te zetten etc.

Groeten,

Ton
Bakelbus
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2011 11:13
Locatie: Utrecht

Re: kinderbed

Ongelezen bericht door Bakelbus »

Hallo,
Dank voor alle reacties, ik ga me nog even verder orienteren en houd jullie op de hoogte over de uiteindelijke keuze. Een hangmat is wellicht toch steviger. De producent van het kinderbed claimt inderdaad dat je niet hoeft te boren en dat het stevig is. Alleen op de foto kan ik niet goed zien hoe de flap is bevestigd aan het dak. Deze flap aan de zijkant is juist heel belangrijk, wanneer je kindje gaat rollen. Het is jammer dat dit soort winkels niet om de hoek zitten, anders was ik even een kijkje gaan nemen. Ik ga nu maar in mijn beste duits de klantenservice uithoren over dit zogenoemde unieke bed.

Tjuus
Heleen
Groet!
Heleen

T3 Westfalia Joker (California) uit 1990
Zodra we de straat uitrijden, is het vakantie
Gebruikersavatar
stinger
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 151
Lid geworden op: 03 jan 2012 20:09
Locatie: Groningen

Re: kinderbed

Ongelezen bericht door stinger »

Mooi! Houd ons op de hoogte!
Groeten Jan Willem
Gebruikersavatar
busdude
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 634
Lid geworden op: 26 mei 2008 13:40
Locatie: Schiedam

Re: kinderbed

Ongelezen bericht door busdude »

Wij hebben vorig jaar gewoon een campingbedje neergezet tussen de voorstoelen.
Als je een niet al te groot campingbedje tweedehands koopt op marktplaats kun je dat met een beetje wroeten perfect tussen de voorstoelen krijgen.
Ik had mij een plaat op de zittingen gelegd (uiteraard eerst op maat gezaagd) en daarna het bedje in half uitgevouwen positie tussen de (naar elkaar gedraaide) voorstoelen gemanouvreerd en in positie gebracht, daarna uitgeklapt en de pootjes pasten over de zittingen heen, om te rusten op een plankje wat ik er naast had gelegd.

Mocht je interesse hebben in mijn gefröbel, ik heb als het goed is nog ergens wat foto's die zou ik wel kunnen plaatsen !

groeten,Marcel
Hang los !
-------------
Verlaagde VW T3 1980 2.0 CU westfalia Joker 2
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: kinderbed

Ongelezen bericht door insomnia »

busdude schreef:Mocht je interesse hebben in mijn gefröbel, ik heb als het goed is nog ergens wat foto's die zou ik wel kunnen plaatsen !
mijn interesse is wel gewekt! :D

[[thumbup]]
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
busdude
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 634
Lid geworden op: 26 mei 2008 13:40
Locatie: Schiedam

Re: kinderbed

Ongelezen bericht door busdude »

okee, ik ga op zoek ! :mrgreen:
Hang los !
-------------
Verlaagde VW T3 1980 2.0 CU westfalia Joker 2
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: kinderbed

Ongelezen bericht door insomnia »

[[thumbup]]
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Plaats reactie