pedaal slot voor busjes

Inrichting, bekleding, etc.
Gebruikersavatar
Vissekop
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1327
Lid geworden op: 14 apr 2010 22:32
Locatie: Haarlem

Re: pedaal slot voor busjes

Ongelezen bericht door Vissekop »

Ondertussen weer wat aan het frobelen geweest achter de computer.

M.i. heeft bovenstaand ontwerp een aantal zwakke plekken:

- Men kan nog redelijk eenvoudig (Bijv. met een slijptol) bij het slot / de plaat waar het slot doorheengaat. Is deze doorgeslepen, dan is het over.
- Het piefje onder de gaspedaal is wellicht eenvoudig weg te buigen (kan ik vanaf de foto's / tekening moeilijk inschatten.
- De bovenplaat (hier bruin), kan relatief eenvoudig opengebogen worden, zeker omdat de zijkanten open zijn, en je dus (wellicht met een koevoetje) van de onderkant af de bovenplaat omhoog kan duwen. In de praktijk zal het meevallen (gezien de foto van Frits waarin hij laat zien hoe hij e.e.a. buigt), maar toch...

Dan krijg je dus zoiets, en zijn je pedalen vrij.
V1_forum_assy_verbogen.jpg
Het lijkt dus (zoals Wouth ook al opmerkte), handiger deze plaat te vervangen voor een U-profiel, die op zijn kop precies in het andere U-profiel past, en om de zijkanten dicht te maken. Dus zo iets:
V2_forum_assy_gecombineerd.jpg
(klikken op de foto --> vergrote versie!)

Je hebt nu op enkele plaatsen extra wanddikte, men kan niet meer 'van binnenuit' werken, en het U-profiel is vele malen sterker als de rechte bovenplaat.

Eventueel kan je een en ander nog combineren, dus zowel het U-profiel als de bovenplaat. Voordeel hierbij is dat het lastiger is om het slot naar buiten open te buigen (je komt niet meer tussen het binnenste en buitenste U-profiel) en dat je dubbele wanddikte creeert. Ik vraag me echter af of dit echt nodig is...

Zou er zo uitzien:
V3_forum_assy_gecombineerd.jpg
Blijf je echter met het probleem dat een 'boefje' nog steeds relatief goed bij het slot, de slotbeugel en het deel waar het slot doorheen zit kan. Hiervoor zou je 2 extra profielen op de bovenplaat kunnen lassen, zodat men er minder goed bij het slot kan kan (heb ze schuin gezet, zodat ze weer mooi 'dicht' zijn en weinig houvast bieden).

Zoiets dus:
V4_forum_assy_assembled.jpg
bovenplaat.jpg
(Als je zonder bovenplaat werkt, maar alleen met een U-profiel) kan je natuurlijk deze profielen direct op het U-profiel zetten!

Volgens mij wordt het dan wel echt lastig om open te krijgen - maar alle reacties zijn welkom!


Over het piefje onder het gaspedaal - weet ik niet hoe echt goed op te lossen - gewoon versterken, vind de oplossing voor de 'T4' er wel handig / stevig uitzien, weet alleen niet of dat past!!!

Ook gaf iemand het commentaar om de 'stangen' aan de onderzijde aan de bovenplaat te bevestigen (zal ik morgen nog even tekenen). Lijkt me makkelijker om het slot te monteren, maar verder weinig op te leveren, maar wellicht zie ik wat over het hoofd?

Ook ben ik nog benieuwd naar de 2 piefjes bovenop het stuurslot van Tjeerd - wat doen deze? Kan hiermee het stuur geblokkeerd worden, wat zit daar dan? zal eens in de bus duiken..

Enfin - nu is Frits weer aan de beurt :wink: , Hij kan het echt maken, ik alleen maar op de compu tekenen :( , en ik zit nu een beetje zijn topic te kapen, sorry Frits :oops: . Nu eerst m'n nessie in. Veel plezier morgen op Schiphol!

Gr. Remko
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Remko

Voorheen: T3 camper ('de Smurvenbus'), 1984, 1Y, Westfalia interieur
Daarna: T4 Westfalia California, 1991
Nu: Originele, Nederlandse Westfalia T3 Joker, speciale 'Globetrotter' editie. 1985 DG WBX.
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: pedaal slot voor busjes

Ongelezen bericht door luizenbos »

Remco [[thumbup]]

Zeer mooi mijn complimenten [[thumpsup]]

de boven plaat is 8 mm dik staal daarom had ik al aan de zijkanten 2 exstra zij schotten gemaakt om weg buigen te voor komen . de schuine punten zouden we enerzins kunnen gebruiken .
maar denk eerder aan een halve circkel .

de pootjes aan de achterkant of onderkant is geen toegevoegde waarde om dat het gebruiks gemak afneemt om het slot te kunnen aanbrengen moet je van onder achter het slot op de pedalen schuiven dat ie dus met pootje een stuk lastiger dat had al in mijn oorspronkelijke concept al meegenomen daar mee wordt het gewicht al behoorlijk zwaar +- 3kilo morgen even wegen . :buiken:

daar mee wil ik ook nog ruimte houden voor het stuurstang die later in het concept komt

Volgende week wil ik een buig ijzer maken om de strippen mooi rond te kunnen buigen tot die tijd
nog even gedult

vr--gr-- frits
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Tjeerd
† R.I.P.
Berichten: 1695
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:11
Locatie: Haarlem

Re: pedaal slot voor busjes

Ongelezen bericht door Tjeerd »

Vissekop schreef: 2 piefjes bovenop het stuurslot van Tjeerd - wat doen deze?
Deze blokkeren het stuur (wel even het stuur een slag omdraaien) rijd ie tenminste nog in een bocht weg.
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc

nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: pedaal slot voor busjes

Ongelezen bericht door luizenbos »

Daar komt bij hoe ver wil je gaan de zwakste punt is nog altijd het slot .

ik zat vanochtend op youtube daar leren ze je hoe je elektrische deur met een batterij en 1 draadje opent .

Of met een telefoon . die een signaal stuurt en de deur opent . :buiken:

waar een wil is is een weg afschrikken met redelijk spul moet goed zijn .

dat probeer ik te maken vr--gr-- frits


tjeerd [[thumbup]] je was me even voor de lippen moeten breder worden en hoger dan kan je bijna niet meer draaien .
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: pedaal slot voor busjes

Ongelezen bericht door insomnia »

Ik heb zelf voor mijn motor al jaren onderstaand slot waar ik (en de recencenten) zeer tevreden over ben

Afbeelding

maar ja... je kunt voor elk uitgangspunt wel iets anders maken maar ik denk dat de kracht van dit idee zit in jouw handigheid en het uniforme produceren. Ik kan me ook zo voorstellen dat je geen honderden ervan wil maken omdat het dan wellicht al wel je oren uit komt.

maar respect voor jullie ideeen en energie... mocht er een startkapitaal voor het materiaal nodig zijn zou ik het zeker op het forum laten weten, ik denk dat er velen met mij zijn die geen bezwaar hebben tegen vooruit (aan)betalen.. [[thumbup]]
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
Vissekop
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1327
Lid geworden op: 14 apr 2010 22:32
Locatie: Haarlem

Re: pedaal slot voor busjes

Ongelezen bericht door Vissekop »

Hoi allemaal,

Leuk weer de nodige reacties te lezen...

De bal ligt nu even bij Frits, die moet e.e.a. daadwerkelijk in elkaar lassen - maar eerst de luizenbus repareren [[sad]]!
- Met 8 mm. plaat bovenop zal het doorbuigen inderdaad wel meevallen...

Het lijkt mij het meest handige om het slot voor 1 bepaald type slot te optimaliseren, in plaats van een compromis-oplossing waar verschillende sloten op passen. Het Abus discus slot (die je inderdaad veel bij professionele gebruikers tegenkomt) lijkt me een goede kandidaat. In principe zal een remschijfslot duurder zijn, want in kleinere series en voor een specifieke (consumentendoelstelling) geproduceerd!

Wellicht is het zelfs mogelijk een partijtje hangsloten tegelijk in te kopen, om daar nog korting op te pakken. Iemand een suggestie?

Enfin - we zien wel,

Op de computer zijn extra palletjes en steunen voor het stuur moeilijk in te schatten. Laat ik ook aan de echt handige knutselaars over!

Groeten,

Remko
Groeten, Remko

Voorheen: T3 camper ('de Smurvenbus'), 1984, 1Y, Westfalia interieur
Daarna: T4 Westfalia California, 1991
Nu: Originele, Nederlandse Westfalia T3 Joker, speciale 'Globetrotter' editie. 1985 DG WBX.
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: pedaal slot voor busjes

Ongelezen bericht door insomnia »

Heb even gegoogled en kwam bij deze voordelige aanbiederuit. misschien is een groupbuy met dus extra voordeel daar wel mogelijk? :roll:
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
Vissekop
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1327
Lid geworden op: 14 apr 2010 22:32
Locatie: Haarlem

Re: pedaal slot voor busjes

Ongelezen bericht door Vissekop »

Dat is inderdaad een voordelige - ik zat rond de EUR 35 (incl.)

Kan vast nog wel wat vanaf. En als we ze vooraf inkopen en bij de sloten bijleveren, scheelt het weer verzendkosten. (moeten we wellicht wat vooruitbetalingen binnenkrijgen om e.e.a. te financieren!).

Groeten,

Remko
Groeten, Remko

Voorheen: T3 camper ('de Smurvenbus'), 1984, 1Y, Westfalia interieur
Daarna: T4 Westfalia California, 1991
Nu: Originele, Nederlandse Westfalia T3 Joker, speciale 'Globetrotter' editie. 1985 DG WBX.
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: pedaal slot voor busjes

Ongelezen bericht door insomnia »

Vissekop schreef:.... Kan vast nog wel wat vanaf.......
Het zal niet veel zijn maar toch :wink:
Vissekop schreef:.... En als we ze vooraf inkopen en bij de sloten bijleveren, scheelt het weer verzendkosten. (moeten we wellicht wat vooruitbetalingen binnenkrijgen om e.e.a. te financieren!)..........
lijkt me logisch! :wink:
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
Fred_G
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1250
Lid geworden op: 08 mar 2009 09:28
Locatie: Zwartsluis

Re: pedaal slot voor busjes

Ongelezen bericht door Fred_G »

Tja....maak dan wel even een keuze menutje....ik hoef bv geen slot erbij...heb nog 2 discussloten van abus liggen dus een extra lijkt mij niet nodig. :mrgreen:
Grts Fred

Knutsel:T3 1.9 DG hoogdakcamper in Kmar-blauw uit 1983(met groene accenten.....)
woon-werk Polo Variant in verbleekt rood.

Het is vrij simpel om iets moeilijk te maken,het is daarentegen vrij moeilijk om iets simpel te houden....
Gebruikersavatar
paramike
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2167
Lid geworden op: 15 nov 2005 10:28
Locatie: Eindhoven

Re: pedaal slot voor busjes

Ongelezen bericht door paramike »

Even een gek idee, maar is het niet mogelijk om hem op slot te zetten vol op de rem? Dan kunnen ze hem ook niet wegslepen...

Al is het natuurlijk wel mogelijk deze klem te combineren met een bearlock :)

Groeten,

Michiel
'89 T3 California hoogdak mTDI, "Kobus"
'11 Mazda 2 Bi-Fuel GT-M line

Traveling in a fried-out combi
On a hippie trail head full of zombie
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: pedaal slot voor busjes

Ongelezen bericht door insomnia »

paramike schreef:Even een gek idee, maar is het niet mogelijk om hem op slot te zetten vol op de rem? Dan kunnen ze hem ook niet wegslepen...
Is dat niet slecht voor al je remleidingen en remcylinders? [[uuhhmm]]
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: pedaal slot voor busjes

Ongelezen bericht door Cees »

Ja, ik ben daar ook geen voorstander van :oops: , lijkt me niet goed voor de remcilinders
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Gebruikersavatar
wouth
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1411
Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
Locatie: arnhem

Re: pedaal slot voor busjes

Ongelezen bericht door wouth »

Vissekop schreef:
V3_forum_assy_gecombineerd.jpg
Gr. Remko
Dit is dus helemaal wat ik bedoel [[toast]]
Als nu de lip waar het abus disc slot doorheen gaat 17 mm (=ruimte bij geopend slot) dik wordt, kan daar geen betonschaar langs en duurt het doorzagen ook veel langer!
Nu nog de 2 buisjes verplaatsen naar het zichtvlak, dan passen die langs de stuurstang!
Laatst gewijzigd door wouth op 23 apr 2012 19:23, 2 keer totaal gewijzigd.
I am Wouth and I approve this message
Gebruikersavatar
Swinnus
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 mar 2012 15:17
Locatie: Wijchen

Re: pedaal slot voor busjes

Ongelezen bericht door Swinnus »

Fred_G schreef: geen slot erbij...heb nog 2 discussloten van abus liggen dus een extra lijkt mij niet nodig.
Ik daar en tegen zou het wel praktisch vinden als het slot er bij zit. Ben ik in een keer klaar. Goede actie trouwens [[thumbup]]. Ik ben benieuwd wat het resultaat wordt. Volgende week kan ik het topic even niet volgen, omdat we dan met de bus op vakantie zijn. :D [[thumbup]]
Aswin

T3 California Camper 1.6TD 1990
Gebruikersavatar
Fred_G
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1250
Lid geworden op: 08 mar 2009 09:28
Locatie: Zwartsluis

Re: pedaal slot voor busjes

Ongelezen bericht door Fred_G »

Wel even goed quoten Aswin.....er staat voor..: maak dan een keuze menutje.....oftewel mensen die hem met slot en mensen die hem zonder slot willen bestellen......simpel toch? [[thumbup]]
Grts Fred

Knutsel:T3 1.9 DG hoogdakcamper in Kmar-blauw uit 1983(met groene accenten.....)
woon-werk Polo Variant in verbleekt rood.

Het is vrij simpel om iets moeilijk te maken,het is daarentegen vrij moeilijk om iets simpel te houden....
Plaats reactie