Hemel- en vloerbedekking?

Inrichting, bekleding, etc.
Gebruikersavatar
who2010
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 jun 2010 19:24
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Hemel- en vloerbedekking?

Ongelezen bericht door who2010 »

Beste forummers,

Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van hemelbekleding (voor de binnenzijde van mijn Reimo hoogdak) en vloerbedekking (voor de cabine) van mijn T3.
Ik kwam de volgende site tegen: http://www.isoproq.nl/home/home
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik denk zelf om voor de hemelbekleding de volgende stof te gebruiken:
Nylon hemel stof met schuimachterkant, Kleur grijs RAL, Dikte materiaal 2.5 a 3 mm, Rolhoogte is 1350 mm, art 26 50 10
(http://www.isoproq.nl/home/262_spanheme ... ssiekers/3) de onderste foto.

en voor de cabine-vloerbedekking:
Vloerbedekking antraciet
Vervormbare vloerbedekking - fijnvelours - antraciet (http://www.isoproq.nl/home/257_vervormb ... edekking/1)

Als jullie andere materialen hebben (gevonden) dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt,
Groet,
Willem.
Camper, hoogdak, 2L CU, 1980,verkocht en op 24/09/2018 een T4 (LWB, 5cyl. 102 pk TDI) met Reimo klapdak en interieur aangeschaft.
Simon
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 231
Lid geworden op: 05 mei 2011 09:23

Re: Hemel- en vloerbedekking?

Ongelezen bericht door Simon »

isoleren: bvb x-treme foam

bekleden: flotex! :-)
Groeten
Simon
Gebruikersavatar
hanse
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2012 11:24
Locatie: West Friesland

Re: Hemel- en vloerbedekking?

Ongelezen bericht door hanse »

Willem,

Ik heb zelfklevend automobiel vilt van Isoproq gebruikt voor mijn zijwanden. Goed te verwerken en blijft goed zitten.
Groet,

Hans.
Gebruikersavatar
who2010
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 jun 2010 19:24
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Hemel- en vloerbedekking?

Ongelezen bericht door who2010 »

@Simon,
Simon, heb je hier websites van? ik kon niets vinden met de namen die je opgeeft.

@Hans,
Hans, bedankt voor je reactie.
Ik heb van hetgeen ik tegenkwam monsters aangevraagd, ik laat je weten of dit iets is.

Gr.
Willem.
Camper, hoogdak, 2L CU, 1980,verkocht en op 24/09/2018 een T4 (LWB, 5cyl. 102 pk TDI) met Reimo klapdak en interieur aangeschaft.
Simon
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 231
Lid geworden op: 05 mei 2011 09:23

Re: Hemel- en vloerbedekking?

Ongelezen bericht door Simon »

willem,

flotex is een rubber die er uit ziet als een tapijt en ook aanvoelt als tapijt maar eigenlijk puur rubber is. Dit zorgt ervoor dat je er op kan met water zonder problemen en zonder dat het erdoor komt. Het voelt dus heel erg aangenaam aan maar het is enorm stevig. DItzelfde leggen ze ook in treinen, luchthavens, vliegtuigen, inkommen van hotels enz... plaatsen waar er veel gekuist moet worden en heel veel mensen overlopen.

die isolatie is te koop op gunzl, thomas koch, historic wheels, enz...
Groeten
Simon
Gebruikersavatar
Toontje
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 147
Lid geworden op: 08 okt 2011 16:39
Locatie: Lansingerland

Re: Hemel- en vloerbedekking?

Ongelezen bericht door Toontje »

Willem, hier 'n site van 'n bedrijf waar flotex te verkrijgen is: http://www.wavetotaalinrichting.nl/inde ... tex-vector
en dit is de site van de fabrikant Forbo: http://www.forbo-flooring.nl/Project-to ... en/Flotex/
Groetjes Antoon
Gebruikersavatar
who2010
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 jun 2010 19:24
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Hemel- en vloerbedekking?

Ongelezen bericht door who2010 »

Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Wat betreft Flotex: is dit een beetje in model te krijgen? ik zou zoiets willen gebruiken in de cabine, dus voor en rond de voorstoelen.

Groet,
Willem
Camper, hoogdak, 2L CU, 1980,verkocht en op 24/09/2018 een T4 (LWB, 5cyl. 102 pk TDI) met Reimo klapdak en interieur aangeschaft.
Gebruikersavatar
Toontje
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 147
Lid geworden op: 08 okt 2011 16:39
Locatie: Lansingerland

Re: Hemel- en vloerbedekking?

Ongelezen bericht door Toontje »

Flotex is een erg stug materiaal, vormvast materiaal wat zich niet laat vervormen.
Beschouw het als een dikke vynil vloerbedekking, wat je enkel recht om 'n hoek om kan gaan.
Voor ronde vormen zoals de ronde vormen van de wielkasten bij de voorstoelen e.d. is flotex zonder meer echt niet geschikt.
Groetjes Antoon
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Hemel- en vloerbedekking?

Ongelezen bericht door luizenbos »

Willem [[thumbup]]

je kan toch ook een stukje vloerbedekking - fijnvelours bij je lokale tapijt winkel halen ik zelf heb het gehaald bij kwatum hallen of leenbakker . geen jute nemen :!: :!: lastig opbrengen voor leek neem foam dat plooit makkelijker

wil je echt een mooie dan krijg je die van louis de poortere tapijt die hebt nog steeds de mooiste maar duur .

kijk ander is bij mij pagina 9


vr--gr-- frits
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Simon
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 231
Lid geworden op: 05 mei 2011 09:23

Re: Hemel- en vloerbedekking?

Ongelezen bericht door Simon »

@toontje: flotex plooi je natuurlijk niet in alle kleinste hoekjes, maar boven de wielkasten e.d. Heb ik er geen enkel probleem mee hoor! gaat mooi die vorm aannemen!
Groeten
Simon
Gebruikersavatar
Spotmatic
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1262
Lid geworden op: 13 jul 2012 08:17
Locatie: Dalfsen

Re: Hemel- en vloerbedekking?

Ongelezen bericht door Spotmatic »

Misschien leuk voor wat ideeën in combinatie met de T3 (ik heb geen relatie met die site): http://www.bedrijfswagen-bekleden.nl/fo ... wagen/127/

(Even naar beneden scrollen en dan zie je vanzelf de foto's).
Gebruikersavatar
Toontje
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 147
Lid geworden op: 08 okt 2011 16:39
Locatie: Lansingerland

Re: Hemel- en vloerbedekking?

Ongelezen bericht door Toontje »

Frits, wat ik zie bij jouw foto's op pag 9 heb jij géén velours vloerbedekking gebruikt.

Velours:
In principe is een velours-tapijt een moquette tapijt met een lage poolhoogte en dicht op elkaar gezette polen. Het garen is gemaakt van fijn vezelmateriaal, waardoor het tapijtoppervlak gekenmerkt wordt door een fluwelig en glad oppervlak.

Het lijkt mij dat jij 'n Frisé vloerbedekking hebt genomen.

Frisé tapijt:
Bij een friséstructuur zijn de polen eveneens doorgesneden maar is het tapijtgaren in elkaar gedraaid (getwijnd). In tegenstelling tot de moquettestructuur, is bij frisé vrijwel iedere pool afzonderlijk van de andere pool te onderscheiden waardoor het een levendige oppervlaktestructuur krijgt

Doordat 'n frisé tapijt géén effen gladde oppervlakte heeft (meestal twee kleurige poolgarens heeft) vallen de polen van 'n frisé over elkaar heen bij schuine naden.
Bij 'n velours tapijt (poolgarens uit één kleur) waarbij de pool maar naar één richting vallen, blijven de naden duidelijk zichtbaar bij schuine naden.

Simon, wat jij zelf zegt: flotex plooi je natuurlijk niet in alle kleinste hoekjes, maar boven de wielkasten e.d. Heb ik er geen enkel probleem mee hoor! gaat mooi die vorm aannemen!
Dat bedoelde ik er ook mee: wil je die stugge flotex tegen de ronde wielkasten aanbrengen ontkom je niet aan die plooien.
De één accepteerd de plooien zoals jij en 'n ander zoals ik niet.
Groetjes Antoon
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Hemel- en vloerbedekking?

Ongelezen bericht door luizenbos »

Atoon [[thumbup]]
Als oud woning stoffeerder kan ik de kan ik de manier waarop je het een en ander uit legt waarderen . :mrgreen:

Je hebt gelijk wat je schrijft . :D

Al schrijf niet dat ik een stukje velours heb gehaald
Ik heb alleen niet het woordt ( dit gehaald) ??? niet gebruikt. [[yes_new]]

Maar staat los van het feit dat je dus elk soort tapijt in je bus kan stofferen .

Velours is de luxe die je standaard in de carat uitvoering hebt en natuurlijk ook in andere auto’s
Zodra je rib tapijt gaat gebruiken wordt dat al anders . [[foei]]

De frise die ik gebruikt is in mijn ogen een kruising velours en ………. Maar was fin aantrekkelijker .

Al wordt dat denk tzt toch nog verandert [[uuhhmm]]
Maar nog even terug komen op velours die heet een pool richting die sterker is dan frise dat klopt .
Jij schrijft blijven de naden duidelijk zichtbaar bij schuine naden. kan maar hoeft niet als je hem van onderen snijd en de polen niet door snijd kan het mooi worden . 8)

Al met al ontkom je natuurlijk niet aan de div richtingen van de pool val . en die een ander licht beeld geeft .

Staan de naden open kan je nog door middel van afval materiaal wat pool materiaal af knippen en met voorzichtig dit met een druppel contact lijm in de naad brengen .

Maar dat word dat natuurlijk allemaal een heel ander verhaal .... [[toast]]

Vr—gr—Frits
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Toontje
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 147
Lid geworden op: 08 okt 2011 16:39
Locatie: Lansingerland

Re: Hemel- en vloerbedekking?

Ongelezen bericht door Toontje »

Haha Frits dat jij ook 'n oud woningstoffeerder was net als ik wist ik niet, dan zijn we collega's. Dan hoef ik jou er natuurlijk niets over uit te leggen.
Natuurlijk kan je er elke vloerbedekking voor nemen maar of ze allemaal even geschikt zijn om er ronde vormen zoals wielkasten mee te bekleden?
Wij met onze jarenlange stoffeerders ervaringen weten wat er het beste voor genomen kan worden, en voor iemand die misschien nog nooit vloerbedekking gelegd heeft flotex aanraden en zeggen dat het gemakkelijk is om er wielkasten mee te bekleden?
Vandaar dat ik Willem aangaf dat flotex vloerbedekking er niet echt geschikt voor is en 'n frisé vloerbedekking een betere keuze is.
Wij als vakman weten de trucjes en foefjes, ook om het op rug uit te snijden, uiteraard arm te snijden enzovoort.
Groetjes Antoon
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: Hemel- en vloerbedekking?

Ongelezen bericht door captain slow »

Ik voel een Workshop Busbekleden aankomen :wink:
Nu nog een datum en een voldoende grote ruimte om alle liefhebbers te bergen regelen [[thumbup]]
Kan ook een weekendje worden misschien [[toast]] :buiken:
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
Simon
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 231
Lid geworden op: 05 mei 2011 09:23

Re: Hemel- en vloerbedekking?

Ongelezen bericht door Simon »

@antoon: ik voel enige wrevel. Dat is helemaal niet mijn bedoeling geweest hoor! Ik geef gewoon aan dat ik wel heel tevreden was over die flotex en dat het bij mijn wel goed is gelukt. Ook naar onderhoud toe is het tot nu toe erg gemakkelijk! :-)
Groeten
Simon
Plaats reactie