Tips bijrijdersbankje t3

Inrichting, bekleding, etc.
Jiske
Komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2013 22:26

Tips bijrijdersbankje t3

Ongelezen bericht door Jiske »

Hallo allemaal,

We ( Jiske en Stijn) hebben nu een paar jaar een t3 camper uit 1986. Als oplossing om goed en gezellig met ons dochtertje Nina (5 maanden) samen te kunnen reizen, denken we erover om in plaats van de bijrijdersstoel een bankje te laten plaatsen. We kunnen deze alleen niet tot nauwelijks vinden. Hebben jullie tips voor waar we deze wel kunnen vinden? En klopt ons idee dat we dan goed met z'n drietjes voorin kunnen zitten? Ik ben heel benieuwd of jullie ons verder kunnen helpen.

Hartelijke groet, Jiske
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: Tips bijrijdersbankje t3

Ongelezen bericht door captain slow »

Jiske, ik heb er geen ervaring mee in de bus, maar ik neem aan dat de kleine in een autostoeltje of Maxi-Cosi zit. Dat zou betekenen dat deze met een 3-puntsgordel vast moet komen te zitten en dat is op de bijrijdersplaats, neem dat ff mee in de overweging om een bankje te plaatsen.
Bankjes worden misschien niet veel aangeboden, maar waarschijnlijk stromen de aanbiedingen binnenkort binnen van medeforummers.
Misschien is er wel iemand in de buurt waarbij je eea kan passen, alvorens je er een aanschaft.
Succes met de zoektocht
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
Gebruikersavatar
DeWitteVeder
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 213
Lid geworden op: 05 jun 2008 10:01
Locatie: Zuilichem

Re: Tips bijrijdersbankje t3

Ongelezen bericht door DeWitteVeder »

Hoi Jiske

de maxi cosi zal tegen de rij richting in op de bijrijders plaats moeten staan. Zo'n stoel is groter dan een normaal achterwerk van een volwassen persoon. Meeste middenklasse auto's passen er maar 2 van op de achterbank... De stoeltjes die erna komen zijn iets smaller, maar nog steeds breder dan mijn kont.
Als je een bijrijders bankje hebt, is dat "maar" 1,5 persoons. Je kan normaal gesproken (voor korte ritten) met 2 smalle mensen best even zitten. Met een maxi-cosi helemaal rechts, blijft er nog maar een bescheiden midden zitplaats over voor de volwassen bijrijder. Oftewel: het kan misschien best wel, voor een keer naar de supermarkt ofzo. Maar niet voor langere ritten. Ik vind dat t gewoon helemaal niet kan!

Ik weet niet of je iemand in de buurt hebt met zo'n bankje, maar anders zou je misschien aan iemand op het forum om een foto van een bankje in actie (met een volwassen persoon erop dus) kunnen vragen. En als je even zoekt... er staan er vast een aantal op het forum;) Dan zie je meteen wel wat ik bedoel.

gr.
geo
-----------------------------------------------------------
Opnieuw een groene! 1700 diesel.
EX bus: Gesloten bestel DC, 1.9 DG op LPG
Voormalig lid 91

Re: Tips bijrijdersbankje t3

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

Ik heb nog een mooi bankje liggen in zwart. Eventueel met bijpassende (goede) stoel
In bruin skai heb ik er ook liggen, maar die moeten opnieuw bekleed worden

Eventueel kan ik ook helpen met de montage. Zo een bankje staat niet vast, maar is vastgebout aan de cabine afscheiding. Die zal dan geheel of gedeeltelijk geplaatst moeten worden. (eventueel in de vorm van een balk of raamwerk)
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Tips bijrijdersbankje t3

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Hm. Ik heb mijn bankje uit pure ellende weggegooid omdat niemand interesse had.
Dus ik vermoed dat hier en daar nog wel wat bankjes "rondslingeren".
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Jim_D
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 mar 2012 00:38
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Tips bijrijdersbankje t3

Ongelezen bericht door Jim_D »

Zo'n bakje wil ik aanschaffen of lenen als ik op camperkeuring te gaan om op die manier nóg een extra zitplaats mee te smokkelen.
Op het moment dat ik wegrijd bij de RDW zal ik hem ook meteen eruit halen.

Afgelopen weekend op zo'n bankje gezeten. Zaten met 3 studenten voorin, ging allemaal net.
De bestuurder schakelde met de pook tussen mijn benen. En tijdens het off-roaden met de syncro was dit niet bepaald handig
In de terrein versnelling, en weer een andere versnelling in.

Dus ik sluit me aan bij eerdere berichten: leuk voor de supermarkt, niet voor een vakantie.

Daarnaast ga ik ervanuit dat je vrouw en kind veel voor je betekenen. De middelste persoon voorin heeft in deze contructie een heupgordel om.
Dit in combinatie met een hard dashboard is geen ideale setting. [[head]]
Vriendelijke groeten,
Jim


T3 '84 - 1.6JX Camper
T3 Syncro '86 - 1.9 WBX
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Tips bijrijdersbankje t3

Ongelezen bericht door luizenbos »

En de staat me iets bij dat de leuning van een bankje niet verstel baar is :?:

dus op lange ritten ook absoluut niet echt comfortabel is :D en dat draai stoel erg prettig is ook als je stilstaat
en als toch even naar de kinderen moesten kijken toe moesten liepen gwoon even binnen door onder het rijden .

vr--gr-- frits
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Jiske
Komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2013 22:26

Re: Tips bijrijdersbankje t3

Ongelezen bericht door Jiske »

Hmm, klinkt dus alsof het bankje geen goed idee is. Bedankt voor jullie reacties!
Is baby achterin dan de enige andere oplossing? Ik merk dat ik het jammer vind dat ze dan zo ver weg zit. Zeker als we toch langere stukken gaan rijden.
groeten, Jiske
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: Tips bijrijdersbankje t3

Ongelezen bericht door Cees »

Wellicht mosterd na de maaltijd, maar ik heb nog zo'n bankje in het bruin skai leer.
Als je belangstelling hebt hoor ik het wel
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Voormalig lid 91

Re: Tips bijrijdersbankje t3

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

Frits, de leuning is wél verstelbaar. Deze zit vastgebout aan de cabinescheiding, door het bankje te verschuiven verstel je de rugleuning
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Tips bijrijdersbankje t3

Ongelezen bericht door luizenbos »

Ad :mrgreen:

Nou je het zegt [[thumbup]] er staat me iets van bij niet zo makkelijk als de gewone stoelen en wat omslagtiger

met beperking :buiken: maar het zit er het is ook zo een tijd geleden 8)

vr--gr-- frits
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Tips bijrijdersbankje t3

Ongelezen bericht door insomnia »

Jiske schreef:Hmm, klinkt dus alsof het bankje geen goed idee is. Bedankt voor jullie reacties!
Is baby achterin dan de enige andere oplossing? Ik merk dat ik het jammer vind dat ze dan zo ver weg zit. Zeker als we toch langere stukken gaan rijden.
groeten, Jiske
Afgelopen zomer zijn wij met ons toen 6 maanden oude spruitje voor bijna 3 weken op vakantie geweest naar Frankrijk.

Ik heb achterin een 3 puntsgordel gemonteerd op de reeds bestaande 3-punts bevestigingspunten. Op vakantie heeft de maxi-cosi op de achterbank gestaan (op de easy-base die we ook hebben) . Ze zit inderdaad dan wel ver weg maar ze zit ook achterste voren. Met zijn drieen op een rij is idd wel gezellig maar ruimte technisch lijkt het mij wel zwaar om lang krap te zitten. Daarnaast was rijden bij ons de tijd voor Madelief om te slapen.. (we reden 2 uur, dan pauze en dan nog maximaal 1,5 uur. Het verkorte wel onze dag-actieradius maar met plannen en rekening houden heb je daar geen last van. )

Ik zou zeggen, probeer het eens eerst met een klein ritje waar ze op de achterbank zit. Onze ervaring is iig erg positief met achterin zitten (en vergeet ook niet, achterin is ook wel nog meer veilig dan op de voorbank)
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
antoneninge
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 mei 2006 18:34
Locatie: Goes

Re: Tips bijrijdersbankje t3

Ongelezen bericht door antoneninge »

Hallo Jiske,

wij rijden met ons zessen + hondje gewoon naar Frankrijk. 3 personen voorin (waarvan 1 in lomp groot kinderstoelding) en de andere 3 achterin. Gaat prima. Je moet alleen wel een geschikt iets construeren om het bankje veilig te maken. Wij hebben het scharnier vastgelast en een extra verstevigingsribje erbij om zo een sterke constructie te krijgen. Het bankje is zo gemaakt dat het lomp groot kinderstoelding op de zitting en de rug volledig contact maakt.
Het enige echt grote nadeel is dat de kleine veel meer in de zon zit door de voorruit en het zijraampje.

Voor ons werkt het goed.

Groet, Anton.
lucht gekoelde groeten,
Anton en Inge
Jiske
Komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2013 22:26

Re: Tips bijrijdersbankje t3

Ongelezen bericht door Jiske »

Het kan dus allerlei kanten op! Ik ben inmiddels toch wat aan het wennen aan het idee dat zij dan achterin zit. We gaan kijken of daar een driepuntsgordel gemonteerd kan worden. Wel hou ik het idee van het bankje in mijn achterhoofd. Geloof dat ik zo'n bankje sowieso wel een erg leuk idee vind. Ondanks dat je er dus met drie volwassenen niet veel aan hebt, er allerlei montage-dingen heel belangrijk zijn én het mogelijk niet zo veilig/comfortabel is...
Jullie horen het, we zijn er nog niet helemaal uit, maar we komen er wel!

Nogmaals bedankt voor de reacties. Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
paramike
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2167
Lid geworden op: 15 nov 2005 10:28
Locatie: Eindhoven

Re: Tips bijrijdersbankje t3

Ongelezen bericht door paramike »

Helaas zijn de foto's weg, maar hier is bewijs dat een bankje ook draaibaar gemaakt kan worden:

http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php ... kje#p15378

Misschien kan Meus of Steven de foto's nog terughalen?

Groeten,

Michiel
'89 T3 California hoogdak mTDI, "Kobus"
'11 Mazda 2 Bi-Fuel GT-M line

Traveling in a fried-out combi
On a hippie trail head full of zombie
Gebruikersavatar
paramike
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2167
Lid geworden op: 15 nov 2005 10:28
Locatie: Eindhoven

Re: Tips bijrijdersbankje t3

Ongelezen bericht door paramike »

Ha Steven,

Worth a shot :) Het ergste is, ik kan me die post met foto's nog herinneren, terwijl ik me nauwelijks kan herinneren wat ik gisteren heb gedaan. :buiken:

Groeten,

Michiel
'89 T3 California hoogdak mTDI, "Kobus"
'11 Mazda 2 Bi-Fuel GT-M line

Traveling in a fried-out combi
On a hippie trail head full of zombie
Plaats reactie