Stang ventilatiekleppen raakt ontwricht

Inrichting, bekleding, etc.
Voormalig lid B

Stang ventilatiekleppen raakt ontwricht

Ongelezen bericht door Voormalig lid B »

Dag allen,
Ik heb een probleempje met de kachelklepbediening. Het gaat om de stang welke met twee kleppen de luchtstroom door het verhoogde deel tussen de voorstoelen naar achter leidt of blokkeert. De bediening faalde regelmatig en vandaag heb ik de afdekkap er eens vanaf gehaald. Er viel gelijk een alu stripje naar beneden. En die as hing 3cm lager dan wat de bedoeling was. Ik ben er achter gekomen dat de as met de twee kleppen moet rusten op een viertal metalen of plastic plaatjes. Fotootje zegt meer, heb dat metalen plaatje op zijn plaats geschoven maar ik vraag me af of dit een homemade dingetje is of origineel. Is er iemand die weet wat voor schuifjes hier horen te zitten. Zelf maken kan altijd nog, misschien heeft iemand nog wat origineels liggen?
Afbeelding
Afbeelding

Prettig weekend, Martijn
Voormalig lid B

Re: Stang ventilatiekleppen raakt ontwricht

Ongelezen bericht door Voormalig lid B »

Ff tegen mezelf lullen:
Kijk eens in de schuur, daar ligt in de verzameling alu profieltjes vast wel iets met de juiste breedte.
En inderdaad, stripje gevonden, vier stukjes afgezaagd, half maantje uit gevijld, klein beetje vet erin en de stripjes met secondelijm verankerd. Opgelost :mrgreen:
Plaats reactie