Gordijnen

Inrichting, bekleding, etc.
Gebruikersavatar
bussiekomtzo
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 okt 2013 09:02

Gordijnen

Ongelezen bericht door bussiekomtzo »

Beste bus fanaten.

Ik heb een vraag aan jullie.

Ik ben bezig om ons campertje op te knappen en ben aangekomen bij de (gordijnen) raamverduistering.

Wat bevalt jullie het beste om de ramen te verduisteren.

Gordijnen op rail, met een bleintje, of met drukkers.

Ik zit een beetje met de achterklep heb geen idee hoe hier een gordijntje aan te bevestigen.

MvG Bouke
Laatst gewijzigd door bussiekomtzo op 29 nov 2013 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bussiekomtzo
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 okt 2013 09:02

Re: Gordijnen

Ongelezen bericht door bussiekomtzo »

Beste Steven

bedankt voor je reactie.

ik had dat verhaal van jou al gelezen, over de gordijnrail welke je op het topic hebt gezet.
je gordijnrail in de cabine ziet er top uit een mooi systeem maar kost wat tijd om dit netjes te maken.

Bij de cabine heb ik al wel een gordijn deze zit bevestigd met van die drukkers.
Of ons dit bevalt weet ik nog niet ben nog niet met de bus op pad geweest.

Bij de zijraampjes en achterklep zit niks zat inderdaad te denken aan een rail of een flexibel gordijnrail.
Beide systemen zullen voor en nadelen hebben.

MvG Bouke
Gebruikersavatar
Fred_G
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1250
Lid geworden op: 08 mar 2009 09:28
Locatie: Zwartsluis

Re: Gordijnen

Ongelezen bericht door Fred_G »

Ook bij onze bus hangen de gordijnen bij het voorraam en de deuren aan rails,de rest van de gordijnen aan het flexibele snoer.
Opbergen gaat idd snel en makkelijk en ook tijdens een reis kan je ze achter even snel dichtdoen als dat nodig is...zon/anti inkijk ofzo.
Ik heb wel net boven de voorruit een extra opberg plank gemaakt waardoor de rails een stuk makkelijke en rechter zijn te bevestigen dan rechtstreeks op het staal van de bus,maar zonder die plank schoof je de gordijnen ook prima dicht hoor. :mrgreen:
Grts Fred

Knutsel:T3 1.9 DG hoogdakcamper in Kmar-blauw uit 1983(met groene accenten.....)
woon-werk Polo Variant in verbleekt rood.

Het is vrij simpel om iets moeilijk te maken,het is daarentegen vrij moeilijk om iets simpel te houden....
Gebruikersavatar
tdn
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 597
Lid geworden op: 20 jan 2011 15:33
Locatie: Dilsen-Stokkem (België)

Re: Gordijnen

Ongelezen bericht door tdn »

Steven V schreef:Gordijnen met drukker moet je iedere keer bevestigen en daarnaast ook nog ergens opbergen.
In onze Jucy camper in Australië hadden ze dit opgelost door de stof enkel bovenaan vast te maken aan de bus. Je kon ze dan naar boven toe oprollen en met een lusje vastmaken als je wou rijden. Vond het wel een handige oplossing.

Hier zie je hoe het er uit ziet (opgerold): http://onmyfeetorinmymind.com/wp-conten ... 00x599.jpg
Bij hun zat er een houten staaf in de onderkant van de 'gordijnen' om ze gemakkelijker op en uit te rollen.
Groeten,
Tom en zijn bus "Michelle" (VW Caravelle GL '86 WBX 2,1 DJ automaat) projecttopic

Na 4,5 jaren plezier verkocht: "Marcel" (VW T3 '91 1.7D KY) projecttopic
Gebruikersavatar
Dirk von Campen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 811
Lid geworden op: 10 dec 2009 08:44
Locatie: Ommen

Re: Gordijnen

Ongelezen bericht door Dirk von Campen »

Wij hebben drukkers maar als ik het weer zou doen dan zou ik magneetjes in de stof naaien.
Gr,

Dirk

1,9 TD AAZ,5 bak, Westfalia interieur.
Passat 3b station
Gebruikersavatar
Vissekop
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1327
Lid geworden op: 14 apr 2010 22:32
Locatie: Haarlem

Re: Gordijnen

Ongelezen bericht door Vissekop »

Voordeel van drukkers is wel dat je de gordijnen goed strak tegen het raam aan kunt krijgen - komt er geen licht langs...

Dat lijkt me lastiger met een gordijnrails / kabeltje ervoor.

Wel is het altijd een hele puzzel, vooral met het voorraam, en moet je ze inderdaad altijd ergens opbergen (en dus ook weer opzoeken als je gaat slapen :)

Remko
Groeten, Remko

Voorheen: T3 camper ('de Smurvenbus'), 1984, 1Y, Westfalia interieur
Daarna: T4 Westfalia California, 1991
Nu: Originele, Nederlandse Westfalia T3 Joker, speciale 'Globetrotter' editie. 1985 DG WBX.
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Gordijnen

Ongelezen bericht door luizenbos »

Denk ook eens aan klitten band bij het gordijn op naaien en op de achter klep kan je het erop plakken er zit een kleef laag op roets je ze erop en zo eraf . :mrgreen:

vr--gr-- frits
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Meran
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 nov 2012 15:38
Locatie: Assen

Re: Gordijnen

Ongelezen bericht door Meran »

luizenbos schreef:Denk ook eens aan klitten band bij het gordijn op naaien en op de achter klep kan je het erop plakken er zit een kleef laag op roets je ze erop en zo eraf . :mrgreen:

vr--gr-- frits

Zo heb ik het ook gedaan!
http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php ... 15#p238635

En zoals in het topic staat heb ik een antivries deken tussen de lagen stof gedaan.
Helemaal licht dicht! :)
Groetjes,
Meran

Home is where you park it!
Gebruikersavatar
romeli
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 206
Lid geworden op: 20 aug 2012 17:48
Locatie: Achterveld (Leusden)

Re: Gordijnen

Ongelezen bericht door romeli »

Wij hebben rails voor de gordijnen en aan de randen kan je ze met drukkers vastzetten, zo ook beide gordijnen in het midden aan elkaar. Ook hebben we geleiders onderaan zodat de onderzijde ook goed aansluit onder het raam. Werkt prima.
De stof die we gebruikt hebben is van Westfalia (oranje) maar daar hebben we een blauwe stof opgenaaid. Zo heb je dubbele stof en dat verduisterd beter. Oranje aan de buitenzijde, blauw aan de binnenzijde.
Mvg
Martin
Gebruikersavatar
wesley
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2011 21:02
Locatie: Etten-leur

Re: Gordijnen

Ongelezen bericht door wesley »

Ik zeg drukkers voor de voorruit en zijramen!
Je kan ook kiezen voor 2 extra gordijnen achter je voorstoelen. Dan word het extra donker achterin.

Ik heb overigens nog gordijnen liggen, i.v.m. aanschaf nieuwe bus: http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... mympSeller
Groetjes Wesley
Waar ik mezelf het liefst in zie? Een VW T3!
'86 T3 1.9TD AAZ Hefdak Joker Camper
'57 Daf ya 126 legertruck
Plaats reactie