Bed onder klapdak stort in, waarom?

Inrichting, bekleding, etc.
Gebruikersavatar
Blommetje
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 okt 2013 17:43
Locatie: Den Haag

Bed onder klapdak stort in, waarom?

Ongelezen bericht door Blommetje »

Hoi,

ik heb een klapdak en daarin zit een bed. Als je dit van het achterste deel openklapt naar voren toe sluit vrijwel het gehele verhogende deel af. Alles oogt origineel. Het openklappen gaat goed maar de plank lijkt te smal. Als dit een beetje wiebelt zakt het er aan een kant vanaf. Ook bij het er op klimmen (HOE doe je dat het handigst?!) gaat het fout. Zodra ik er druk op zet zakt de plank klem tussen de twee zijkanten.

Mist er een beugeltje, is de plank te klein of is de bus een beetje breder geworden? Nu is het een zinloos stukje en dat is zonde.

Los hiervan, kun je die stukjes matras er af krijgen? Ik vond nog 2 sokken en het oogt allemaal niet superfris.... Dan kan ik het wassen.

Bedankt!

Maarten
A great deal of money has been invested in this project and we can't allow it to fail
Gebruikersavatar
wouth
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1414
Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
Locatie: arnhem

Re: Bed onder klapdak stort in, waarom?

Ongelezen bericht door wouth »

meet eens ff de lengte en de breedte van die plank die je naar voren scharniert.
Kan ik het in mijn bus eens nameten.
I am Wouth and I approve this message
Gebruikersavatar
wouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 mar 2012 22:37
Locatie: Twente

Re: Bed onder klapdak stort in, waarom?

Ongelezen bericht door wouter »

Hoi Maarten,

Die matrassen zitten vast met een rijtje drukknoopjes aan de zichtbare kanten. Niet achterin oid. Die kun je er zo uithalen, er zit een rits in en daarmee kun je het schuimmatras eruit halen en de hoezen wassen. Gelijk even doen denk ik.

Het klapdeel van het dakbed heeft vooraan een stalen verstevigingsstrip (een U-profiel) die op de kopse kant is geschroefd. Aan de achterzijde zit een kunststof bruin (bij jou denk ik) T-profiel, die in een gleuf valt die gefreesd zit in de kopse kant van de achterkant van de plank. Als deze allebei op je plank zitten is de plank en daarmee de breedte van het bed denk ik wel origineel. Maak daar anders eens een foto van (en van het stuk waar het bed op valt in het dak).
Groeten,
Wouter

T3 Westfalia Joker 1.9D (1Y), 1982
Gebruikersavatar
teedrie
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2010 07:16
Locatie: Zwolle

Re: Bed onder klapdak stort in, waarom?

Ongelezen bericht door teedrie »

Het zou doorgezakt kunnen zijn ivm gebruik door de jaren heen. En als hij doorgezakt is en je steunt erop, dat zakt het erdoor. Hoe erop te klimmen? Via die opbergkist naar de keuken en dan het bed op....
Ik heb het afgelopen zomer opnieuw gemaakt. Stelde niet zoveel voor. Plank hout (heb 18 mm hechthout genomen) en bij de plaatselijke ijzerboer die metalen strip gehaald en met een middagje prutsen had ik alles in elkaar.
Groet,
Jorn

VW T3 Joker 1982 hefdak, 1.9TD (voormalig 1.6D)
Gebruikersavatar
wesley
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2011 21:02
Locatie: Etten-leur

Re: Bed onder klapdak stort in, waarom?

Ongelezen bericht door wesley »

Voor het klimmen is er nog een oplossing als je niet graag de toiletkist meesjouwt: http://www.brickwerks.co.uk/index.php/t ... dders.html
Groetjes Wesley
Waar ik mezelf het liefst in zie? Een VW T3!
'86 T3 1.9TD AAZ Hefdak Joker Camper
'57 Daf ya 126 legertruck
Gebruikersavatar
Blommetje
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 okt 2013 17:43
Locatie: Den Haag

Re: Bed onder klapdak stort in, waarom?

Ongelezen bericht door Blommetje »

Nou, ook dit oude topic weer een post zodat de vraag wellicht beantwoord kan worden. Ik heb net wat foto's gemaakt, zie hieronder.
Helaas lijkt het wel te passen maar als je dus druk/kracht op de plank zet zakt deze schuin weg en komt eigenlijk wat klem te zitten tussen het 'dak'.

Iemand een idee? Alles lijkt origineel...

En ja, doek is goor en staat op de lijst om vervangen te worden met een mooi zonnig weekend :)

Maarten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
A great deal of money has been invested in this project and we can't allow it to fail
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Bed onder klapdak stort in, waarom?

Ongelezen bericht door insomnia »

het ziet er wel redelijk origineel uit..

Tsja, mijn eerste gevoel is dat je ook de exacte afstand (waar de plank in valt) op meet. Misschien dat door een of andere vage manier er meer ruimte dan gebruikelijk tussen zit???

Op zich lijkt mij de oplossing wel makkelijk... U profielen aan de voor en zijkant maken waardoor je meer draagoppervlakte creëert
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
Blommetje
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 okt 2013 17:43
Locatie: Den Haag

Re: Bed onder klapdak stort in, waarom?

Ongelezen bericht door Blommetje »

Thnx, ik zal vanavond meten. Ik wil er morgen mee aan de gang. Ik houd alles liever zo origineel mogelijk en een U-profiel kan wel maar goed, als het niet nodig is liever niet.
Ik slaap overigens nooit boven dus feitelijk is het een zinloze exercitie, maar goed, je wilt dingen toch een beetje netjes houden!

Als iemand dan ook bereid is om zijn/haar dak op te meten kunnen we vergelijken. Dat zou wel fijn zijn.

Bedankt!

Maarten
A great deal of money has been invested in this project and we can't allow it to fail
Plaats reactie