draaiplateau installeren

Inrichting, bekleding, etc.
Gebruikersavatar
romeli
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 206
Lid geworden op: 20 aug 2012 17:48
Locatie: Achterveld (Leusden)

draaiplateau installeren

Ongelezen bericht door romeli »

Ik heb twee draaiplateaus (origineel Westfalia) tweedehands gekocht.
Nu heb ik gezien dat deze gelast moeten worden.

Zijn er mensen die dit hebben gedaan en daar eventueel foto's van hebben? Daarnaast: Kan dit systeem ook geschroefd o.i.d. worden? Er ligt bij mij bedrading onder de bestuurdersstoel en ik zou daar wel graag bij willen komen als er daar onder iets fout gaat.

Dus eigenlijk zoek ik mooie oplossingen voor bevestiging en een soort "how to". (had al rond gespeurd, maar nog niet gevonden...)
Mvg
Martin
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: draaiplateau installeren

Ongelezen bericht door Ewout »

Beetje laat, maar zo is het bij mij gedaan.
Wel verstandig om de electra inderdaad richting accu te verplaatsen of aan de voorzijde van je stoelbak te plaatsen, anders kom je er nooit meer bij.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Sasja
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 sep 2014 16:59
Locatie: Friesland

Re: draaiplateau installeren

Ongelezen bericht door Sasja »

Hey Martin,
Is het je al gelukt?

Ewout, hier bovenop komt toch die ronde schijf en daarop het vierkante gedeelte met de rails voor de stoel?

Ik heb zelf ook nog zo'n plateau liggen, maar snap m niet helemaal ;) Mss te blond.
Groetjes,
Sasja
VoormaligLid11
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 451
Lid geworden op: 17 feb 2010 20:49

Re: draaiplateau installeren

Ongelezen bericht door VoormaligLid11 »

ik zou hem er liever opbouten.
gr.cees.
Gebruikersavatar
servicebus
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2494
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
Locatie: Friesland

Re: draaiplateau installeren

Ongelezen bericht door servicebus »

Sasja, ik heb onlangs bij Appie het draaiplateau geplaatst, kijk even in het topic van de restauratie van Appie z'n Karmann
Groet Douwe
T4 2.5TDI
http://www.t3roestherstel.nl/

Oude liefde roest wel....
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: draaiplateau installeren

Ongelezen bericht door Ewout »

Hi Sasja,

Nee, net andersom. Op het gelaste deel komt eerst de vierkante plaat (met stoelgeleiders naar boven natuurlijk) en daar weer bovenop de ronde plaat. De vierkante plaat draait dus tussen het gelaste onderste deel en het ronde bovenste deel.

Als het goed is zit er aan het ronde plaat ook een soort stangetje. Hiermee kan je de draaifunctie van de stoel ont-/vergrendelen. De ene kant van het stangetje scharniert aan de ronde plaat (haakse gedeelte). De andere kant van het stangetje (ronde deel) steek je door de langwerpige uitsparing die in de gelaste plaat zit en moet aan de voorkant weer tevoorschijn komen. Met dit uiteinde kan je straks te draaimechanisme ont-/vergrendelen. Heb overigens begrepen dat een deugdelijke vergrendeling APK-eis is. Kan me wel wat bij voorstellen; beetje onhandig als je na een scherpe bocht opeens achterstevoren zit.

@cees, er bestaan 2 soorten VW draaiplateaus: opboutbare (aftermarkt?) en ingelaste. IK heb laatstgenoemde uit een oude Joker geslepen en moest ze dus ook weer vastlassen.

Succes, Ewout
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Plaats reactie