multivan bank monteren

Inrichting, bekleding, etc.
nicost3
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 101
Lid geworden op: 25 mar 2015 09:34
Locatie: Zoetermeer

multivan bank monteren

Ongelezen bericht door nicost3 »

Ik ben vanavond even bezig geweest met de multivan bank monteren die ik van Bram heb gekocht en nou heeft de rugleuning iets nodig om aan beide kanten in vast te vallen maar bij mijn bus zitten die steunen een stukje verderop dan bij de multivan bank het geval moet zijn.
Is hier een oplossing voor behalve dan de rest van het multivan interieur te installeren?
Grtz, Nico
Gebruikersavatar
tdn
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 597
Lid geworden op: 20 jan 2011 15:33
Locatie: Dilsen-Stokkem (België)

Re: multivan bank monteren

Ongelezen bericht door tdn »

Je hebt 2 systemen, afhankelijk van welke bank je hebt.

Voor de 'platte' bank die aan de vloer bevestigd is, heb je deze steunen voor de rugleuning, maar echt nodig zijn ze niet (ik heb toch 3 jaar rondgereden zonder)
http://s1282.photobucket.com/user/lloyd ... d.jpg.html

Voor de iets meer 'gevormde' bank die aan de zijkanten van de bus is bevestigd, heb je 2 steunen aan de zijkant nodig zoals bij de kombi/caravelle, maar bij de multivan worden deze iets meer naar voren gezet door middel van een hard rubberen verloopstukje. Ik vind er helaas niet meteen een foto van.
Normaal gezien zou de verkoper die wel nog liggen moeten hebben, aangezien ze vrij nutteloos zijn zonder de corresponderende bank. Het zijn twee zwarte rubberen stukjes van ongeveer 6 á 7 cm die iets weg hebben van een ruitenslinger.
Groeten,
Tom en zijn bus "Michelle" (VW Caravelle GL '86 WBX 2,1 DJ automaat) projecttopic

Na 4,5 jaren plezier verkocht: "Marcel" (VW T3 '91 1.7D KY) projecttopic
nicost3
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 101
Lid geworden op: 25 mar 2015 09:34
Locatie: Zoetermeer

Re: multivan bank monteren

Ongelezen bericht door nicost3 »

Hallo Tom,

Ik heb idd de iets meer gevormde bank en die heeft idd aan de zijkant de bevestiging zitten, die heb ik!
Waar het mij om gaat dat is waar de rugleuning in valt, een soort pen die uit de zijpanelen komt, bij mijn bus zitten die pennen te ver naar achteren toe.
Nou heb ik Bram gesproken waar ik de bus van gekocht heb en die heeft de zijpanelen die er bij horen ook nog dus die komen er binnenkort aan en dan zet ik ze in mijn bus en zit het als het goed is zoals het bedoelt is.

Bedankt voor het meedenken.
Grtz, Nico
Gebruikersavatar
tdn
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 597
Lid geworden op: 20 jan 2011 15:33
Locatie: Dilsen-Stokkem (België)

Re: multivan bank monteren

Ongelezen bericht door tdn »

Dag Nico,
Vraag Bram dan zeker te zoeken naar die 2 zwarte verloopstukjes. Die komen achter de zijpanelen om het schroefgat van die pennen te verplaatsen naar de juiste plaats.

Je kan eventueel ook zelf iets maken, zoals in dit topic: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... ng#p136945

Tom
Groeten,
Tom en zijn bus "Michelle" (VW Caravelle GL '86 WBX 2,1 DJ automaat) projecttopic

Na 4,5 jaren plezier verkocht: "Marcel" (VW T3 '91 1.7D KY) projecttopic
nicost3
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 101
Lid geworden op: 25 mar 2015 09:34
Locatie: Zoetermeer

Re: multivan bank monteren

Ongelezen bericht door nicost3 »

Bedankt voor de tip Tom
Grtz, Nico
Gebruikersavatar
Bram
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 mar 2014 10:31

Re: multivan bank monteren

Ongelezen bericht door Bram »

Dag Nico en Tom,

Ik ga zoeken komend weekend. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik me geen zwarte rubbers kan herinneren (anders had ik die er zeker bij gedaan). Nu ben ik nogal een neuroot qua bewaren dus ik ga even alle bakjes op z'n kop zetten ;-).
Ik bel je zondag Nico!
Groeten,

Bram

Syncro 14' 1.9 TDI om de Panamerica te gaan rijden!
nicost3
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 101
Lid geworden op: 25 mar 2015 09:34
Locatie: Zoetermeer

Re: multivan bank monteren

Ongelezen bericht door nicost3 »

Oké Bram, we hebben contact :-)
Grtz, Nico
Plaats reactie