Gaslucht - tank bijna leeg

Inrichting, bekleding, etc.
Gebruikersavatar
Poeink
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 mei 2005 11:52

Gaslucht - tank bijna leeg

Ongelezen bericht door Poeink »

Aan het einde van de vakantie roken we plotseling een gaslucht in onze camper (T3, 1991, 2.1L, Westfalia). Bron leek het luchtrooster van de koelkast achter het fornuis. Op dat moment was onze LPG-tank bijna leeg. Na het tanken van LPG lijkt het probleem verholpen, gaslucht is er niet meer. Zou een lage gasdruk uit de tank kunnen leiden tot deze gaslucht?

Groeten, Willem
1900 California (1990) Automaat
Voormalig Lid 07

Re: Gaslucht - tank bijna leeg

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 07 »

Hoi Willem,

Het zou kunnen maar het lijkt me niet dat dat de bedoeling is. Misschien is er al langer een lekje, al dan niet door een defect aan de koelkast, dat niet eerder is opgevallen. Ik heb om dit soort redenen een gasdetector in de bus gebouwd. Een Vetus GD900.
Ook zou ik de koelkast eens goed na (laten) kijken. Uitbouwen is zo gebeurd en handleidingen van Electrolux/Dometic koelkasten zijn makkelijk online te vinden. Ik neem tenminste aan dat het om dit merk koelkast gaat.

Groeten,

Ton
Gebruikersavatar
Poeink
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 mei 2005 11:52

Re: Gaslucht - tank bijna leeg

Ongelezen bericht door Poeink »

Ik heb navraag gedaan bij Campingsport Amsterdam, die me vaker goed geholpen hebben met mijn gasinstallatie. Die zei: in een LPG-tank verzamelt zich onderin enorme troep (sludge). Als je de tank helemaal leeg trekt (wat ik heb gedaan), komt die troep eruit. Die brandt niet maar zorgt inderdaad voor een vieze gaslucht. Als je de tank daarna weer vult is de gaslucht weg, maar je hebt een goede kans dat de troep in de brander van je ijskast terecht is gekomen. Die doet het dan niet meer. Mijn ijskast-brander heeft het gelukkig overleeft. Maar een tip is dus: niet tot de bodem gaan met je LPG-tank.
1900 California (1990) Automaat
Gebruikersavatar
Poeink
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 mei 2005 11:52

Re: Gaslucht - tank bijna leeg

Ongelezen bericht door Poeink »

Ik zou het niet weten. Het werd mij zo uitgelegd als iets wat een bekend probleem was.
1900 California (1990) Automaat
Plaats reactie