kachel en elektriciteit.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 15 jun 2015 21:34
kachel en elektriciteit.
Kan er iemand helpen bij enkele zaken van een t3 california van 1989
Ik heb volgende unit onder de achterbank zitten is dit een standverwarming ofzo? deze blaast enkel koude lucht momenteel en ook alleen maar op stand 3 op de schakelaar aan het dashboard. Werkt enkel met contact aan.
Ook heb ik deze kabels teruggevonden. Met speciale connectors, iemand enig idee waarvoor deze dienen?
alvast hartelijk dank
Ik heb volgende unit onder de achterbank zitten is dit een standverwarming ofzo? deze blaast enkel koude lucht momenteel en ook alleen maar op stand 3 op de schakelaar aan het dashboard. Werkt enkel met contact aan.
Ook heb ik deze kabels teruggevonden. Met speciale connectors, iemand enig idee waarvoor deze dienen?
alvast hartelijk dank
Groeten Pieter De Smet
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2739
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: kachel en elektriciteit.
Dit is een tweede kachel op je koelvloeistof die normaal gesproken warmer wordt dan de kachel voorin. Er zit een kraantje op, staat deze open? De 3x ventilatorstand is enkel voor luch te blazen, soms zet men deze kachel in de zomer dicht.
Waar de losse draden van zijn geen echt idee, kan misschien van een acculader geweest zijn? (bruine stekker 12V of 220V?)
Waar de losse draden van zijn geen echt idee, kan misschien van een acculader geweest zijn? (bruine stekker 12V of 220V?)
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- DGio
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 07 apr 2009 21:38
- Locatie: Mesen
Re: kachel en elektriciteit.
losse draden zijn inderdaad van een acculader (de LG20 ladegerat)
Giovanni
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 15 jun 2015 21:34
Re: kachel en elektriciteit.
heb het kraantje eens omgedraaid en nu geeft die bij warme motor warme lucht. maar deze blijkt enkel te werken op stand 3. Stand 1 en 2 doet hij niets?
Die kabels is als ik het goed begrijp van een acculader welke de 2de accu bijnlaad tijdens het rijden of ben ik mis?
Die kabels is als ik het goed begrijp van een acculader welke de 2de accu bijnlaad tijdens het rijden of ben ik mis?
Groeten Pieter De Smet
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: kachel en elektriciteit.
Hi Pieter,
De lader die aan de kabels hoort (LG20), is je zogenaamde kampeerlader; hij zet 230 volt om in 12 volt en laadt daarmee beide accu's op. De 230 volt aansluiting zit aan de buitenzijde van je bus en wordt met een snoer aangesloten op een huisstopcontact. Is dus niet bedoeld voor laden terwijl je rijdt, tenzij je een heeeeel lang snoer hebt
De lader die aan de kabels hoort (LG20), is je zogenaamde kampeerlader; hij zet 230 volt om in 12 volt en laadt daarmee beide accu's op. De 230 volt aansluiting zit aan de buitenzijde van je bus en wordt met een snoer aangesloten op een huisstopcontact. Is dus niet bedoeld voor laden terwijl je rijdt, tenzij je een heeeeel lang snoer hebt
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: kachel en elektriciteit.
Ik heb overigens nog een originele LG20 liggen, mocht je interesse hebben.
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
-
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
- Locatie: VLEUTEN
Re: kachel en elektriciteit.
Dat de ventilator van de kachel alleen opstand 3 werkt , ligt vermoedelijk aan de schakelaar , deze is eenvoudig te vervangen en kost niet de hele wereld.
De kachel kan je in de zomer ook goed gebruiken voor als je motor wat warmte kwijt moet.
De kachel kan je in de zomer ook goed gebruiken voor als je motor wat warmte kwijt moet.
Met vriendelijke groet,
Rob
California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Rob
California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2739
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: kachel en elektriciteit.
De schakelaar is met enig vernuft te openen en schoon te maken. Bij mij zat er 20 jaar stof en 'vet' wat de contacten onderbrak. Baat het niet, dan kan je alsnog een ander aanschaffen toch?
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik