Draaiplateau vastzetten

Inrichting, bekleding, etc.
mdeco
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 jul 2015 13:55
Locatie: Grote Brogel (B)

Draaiplateau vastzetten

Ongelezen bericht door mdeco »

Hallo

Ik ben gisteren in geslaagd om het tussenschot uit mijn bus te krijgen. De volgende stap is een draaiplateau monteren op de passagiersstoel.
Dat heb ik al klaar liggen, maar nu was ik aan het kijken hoe ik dat best vastmaak.
Zoals je op de foto's kan zien komen de gaatjes wel overeen maar is hier geen schroefdraad in.

Hoe wordt dat normaal vastgezet? Ik dacht al draad te tappen in de gaatjes van de bestaande rail, maar twijfel of die wel dik genoeg.
Ik wil wel zeker zijn dat het geheel goed vast blijft zitten, ook bij een ongeval.

Alvast bedankt

Maarten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Draaiplateau vastzetten

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Als je dat vastzet met goede bouten gebeurt er volgens mij niet veel.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
impala
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 134
Lid geworden op: 21 mei 2011 14:31
Locatie: Lonneker/Enschede

Re: Draaiplateau vastzetten

Ongelezen bericht door impala »

Zaten origineel in de westfalia waar ik ze uit had gehaald vast gelast, dus zo heb ik ze ook weer bevestigd.
Groeten,
Gertjan.

T3 Syncro 1986, 1.9 TDI AHU + AHF bak, 16" Mefro velgen
Volvo 245 1984
Volvo 145 1974
Citroen Mehari 1976
Gebruikersavatar
reindert
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1413
Lid geworden op: 12 jul 2010 15:38
Locatie: westland

Re: Draaiplateau vastzetten

Ongelezen bericht door reindert »

ik heb die gaten 8mm geboord, en 4 m8 moeren net zolang afgeslepen totdat ik ze in de rails kon schuiven. Beetje klooien, maar je kan wel altijd nog bij de accu!
groeten,

Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Draaiplateau vastzetten

Ongelezen bericht door krisg »

Ik ben bij de mijne ook eens gaan kijken maar die zit anders in mekaar.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
VoormaligLid11
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 451
Lid geworden op: 17 feb 2010 20:49

Re: Draaiplateau vastzetten

Ongelezen bericht door VoormaligLid11 »

Hallo Maarten,
ik heb bij mij een strip in de holle ruimte in de rail geschoven gaten afgetekend geboord en voorzien van 4x M8. hoop dat je het begrijpt.
vr.gr.cees.
mdeco
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 jul 2015 13:55
Locatie: Grote Brogel (B)

Re: Draaiplateau vastzetten

Ongelezen bericht door mdeco »

Hey

Allemaal al bedankt, heb ik wat beter een idee van hoe het werkt. Lassen kan ik helaas niet dus ik denk dat het makkelijkst zal zijn om het met M8 boutjes vastzetten.
Ik kan inderdaad nog kijken of ik er geen stripje kan onderschuiven, misschien wat meer metaal om draad in te maken.

Mijn huishoudaccu zit niet onder de stoel, ik heb die ergens anders ingebouwd. Onder de stoel zou wel handiger zijn, maar ik vrees dat mijn accu te groot is om er onder te passen.

Mvg
Maarten
Gebruikersavatar
reindert
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1413
Lid geworden op: 12 jul 2010 15:38
Locatie: westland

Re: Draaiplateau vastzetten

Ongelezen bericht door reindert »

Bij mij zit de startaccu onder de bijrijders stoel, of is dit platteau voor de andere kant?
groeten,

Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Draaiplateau vastzetten

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Ik heb dezelfde. Ik heb een strip van 9mm gekocht en deze tussen de stoel en de bak geplaatst. Zo kan ik net over de bollingen van het spatbord. Inderdaad voor een goede aansluiting moet je eventueel oude rails op de stoelbak verwijderen. Ik heb het met 6 bouten per plateau met een platte kop vast gezet. Als je netjes vlak op vlak vast bout (dus weg die oude rails) dan zal dat behoorlijk stevig zijn. Aan de onder kant (bij de moer) kan je net bij alhoewel ik ook blij was met de kleinere handen van mijn vriendin. Een zo groot mogelijke en niet te dunne carrosserie ring voor de extra stevigheid.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
mdeco
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 jul 2015 13:55
Locatie: Grote Brogel (B)

Re: Draaiplateau vastzetten

Ongelezen bericht door mdeco »

Heb het even nogal heel druk gehad thuis dus ben hier even al niet meer geweest.

Ik had dus eerst in die 4 gaten in de rail draad getapt en het draaiplateau daarin vastgezet. Nu echt tevreden ben ik hier niet over. Met de stoel erop is er toch wat veel beweging in te krijgen naar mijn zin. Dus ga ik rail er gewoon afslijpen en dan gaatjes boren in het metaal eronder. Daar dan een verstevigingsplaatje en wat carroserieringen door de bouten en zo vastzetten met een moer langs de onderkant. Lijkt mij de stevigste/veiligste optie.

Bedankt voor de tips en info, ik hoop binnekort weer wat tijd over te hebben om dit werktje uit te voeren. Dan post ik wel een paar foto's van het resultaat.
Plaats reactie