AM auto radio met FM?

Inrichting, bekleding, etc.
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

AM auto radio met FM?

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Ik heb een auto radio gekocht van Pioneer kp-410b uit de jaren 70, deze heeft een AM ontvanger en een stereo cassette speler.
Deze werk mooi en de cassette is verrassend goed, bij aanschaf had ik het volgende plan bedacht.
Een bluetooth cassette adapter, ION audio cassette adapter en een bluetooth zender zender.
Op je smart phone via het oor telefoon uitgang, wat ook als antenne werkt voor je FM ontvanger, sluit je de bluetooth zender op aan.
Nu gaat het aanmelden allemaal automatisch, via geluid signalen hoor je of de verbinding gelukt is.
Natuurlijk kun je je eigen geluid opname via de bluetooth van je smart phone afspelen door direct verbinding te maken mat de adapter.
Maar dan werkt je FM ontvanger in je phone niet, deze speelt niet af via de bluetooth van je smart phone.
[BBvideo=560,315]https://youtu.be/2253T8EAFRo[/BBvideo]

Theo
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: AM auto radio met FM?

Ongelezen bericht door luizenbos »

haha :mrgreen: eigenlijk leuk een stukje nostalgie en ook nog je cassette bandjes kunnen af draaien [[thumbup]] met moderne mogelijk heden
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: AM auto radio met FM?

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Ja onder de noemer; niets is zo als het lijkt :mrgreen:
Je ziet een oude radio met voor sommige een afkorting er op, wat ze niets meer zegt, AM.
En dan ook nog een cassette, ook dat is al aan het vergeten is bij de jongere mens.
Maar zie wat je er nog mee kunt, en je hebt niets hoeven om te bouwen of op de achterkant moeten maken als ingang op de radio.
Iets universeels gebruiken en combineren, je tablet laptop (en dat merk onafhankelijk) kan er op afgespeeld worden, wat je maar bedenken kan [[thumbup]]

Theo
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: AM auto radio met FM?

Ongelezen bericht door luizenbos »

ik heb deze nog ooit is gekregen ligt al weer 3 a 4 in de kast :mrgreen: maar wel leuk je doet er niks mee heb nu in de Audi 1 waar ik een stick met muziek in kan douwen ook dat nooit geprobeerd .

Nog ouderwets cd branden :buiken: mp3 waarvan gezegd werd dat het slechter is dan lp's ook die heb ik nog ach me gehoor word toch slechter
hoor het toch niet meer .

Maar de mogelijkheid die jij laat zien is ook erg leuk die oude troep in dan positieve zin wie weet leuke gadgets dank voor het tonen altijd leuk mag het altijd graag zien [[thumbup]]

had je deze al gezien . https://www.google.nl/search?biw=1350&b ... eOmuAh99Ac
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Plaats reactie